tag:blogger.com,1999:blog-13084425.post8940557356922193214..comments2024-03-06T12:52:47.385-05:00Comments on Circus Tent - הירשל ציג'ס בלאג: נפטר געווארען דער שריד לדור דעה - הגאון הגדול ר' פישל הערשקאוויטש זצ"ל Hirshel Tzig - הירשל ציגhttp://www.blogger.com/profile/08911009966581004937noreply@blogger.comBlogger154125tag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-74509374214666412462017-07-25T12:18:00.726-04:002017-07-25T12:18:00.726-04:00רבי יוסף דוד מאסקאוויטש זצ"ל משאץ
מחבר ס'...<br />רבי יוסף דוד מאסקאוויטש זצ"ל משאץ<br />מחבר ס' "תקון עירובין" - י"ד כסליו תשמ"ו,<br />בן ר' יצחק מאסקאוויטש משאץ - ל' שבט תשי"ח<br /><br />http://hebrewbooks.org/41337<br /><br />הצואה והמכתב, הוא מהרה"צ ר' שלום מאסקאוויטש שאצער רבי - לאנדאן. זקינו של הרה"ג ר' משה האלבערשטאם ז"ל (תשס"ו) טשאקאווער רב, חבר הבד"צ העדה החרידית בירושלים<br /><br />הרה"צ משאץ ז"ל האט זיך משתתף געווען ביים "בילגערייער" רב'ס חתונה אין חודש ניסן תשי"ז בפתח-תקוה אין פארבליבען דארט אויף שב''ק<br /><br />דיא חתונה איז געווען ביום השישי אין דער רב הראשי פין פ''ת הרב ר' ראובן כ''ץ איז געווען מסדר קידושין עהר איז אויך געווען דער מסדר קידושיןתיקון טעותnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-30929668870184150242017-07-24T20:44:33.242-04:002017-07-24T20:44:33.242-04:00"!מורה הלכה לפני רבו
איסור להורות הלכה לפני ..."!מורה הלכה לפני רבו<br /><br />איסור להורות הלכה לפני רבו חל גם על "גדול הדור שאינו רבו" אפילו לא בא ללמוד בפניו. וכן נפסק בש"ע יו"ד רמ"ד. -תרומת הדשן קל"ח י"<br /><br />Stam narish. Rav Fishel was not a Klausenberger Chasid. As an aside, the Pupa rav the Sharmesher rav, did not differ with Rabbeinu Yoel because they considered him Gadol Hador, but only because they where petrified to go against his edicts. <br /><br /> Dovidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-5130888168800818992017-07-24T19:55:55.694-04:002017-07-24T19:55:55.694-04:00"D: "to the issue of large city eruvin&q..."D: "to the issue of large city eruvin"<br /><br />Keep it simple stupid.<br /><br />הגר"י שטייף: ולפי"ז באופן זה אפשר לערב.. וביחוד העיר ברוקלין אפשר לתקן "שכונות שכונות" דהיינו אותם השווקים שדרים בהם לרוב מהיראים, בקל יש לתקן אותם "בצורת הפתח". ע"כ. -בתשובותיו סימן ס"ח"<br /><br />I guess you are not capable of understanding what RYS meant. The teshuvah was written about Manhattan, and he simply meant that each neighborhood of Manhattan can establish an eruv independently according to all. E.g. Lower East Side of Manhattan, upper Manhattan. Dovidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-17012743791029501132017-07-24T19:48:13.339-04:002017-07-24T19:48:13.339-04:00"וזה לשון הגר"י בעלסקי: הרב מדעברעצין שה..."וזה לשון הגר"י בעלסקי: הרב מדעברעצין שהיה מגדולי הרבנים בדור הקודם, והיתה לי הזכיה הגדולה לדבר עמו בכל עת. ושמעתי מפי קדשו; שכשבא לאמריקה ולא היתה לו שום פרנסה, הוצע לו לסייע לבנות עירוב במנהטן. ושאל את פי האדמו"ר מסאטמאר, שאמר לו: ״אפילו אם אין לך ׳פעני׳ אחד, אסור לך לקחת תפקיד כזה״. עוד אמר לו; שלדעתו זהו אחד מהנסיונות של דור זה, וברכו שהקב״ה יספק לו פרנסה אם יעמוד בנסיון. כן שמעתי ממנו בעצמי"<br /><br />מרוב גוזמאות קשה לברור אם ישנם בדבריו איזה נקודות אמת:<br />דהנה בדרשתו לפני בחורי תו"ד, כאשר הגר"י בעלסקי סיפר להם מעשיה זו, הוסיף אז פרט שלא הזכירו כאן בתשובתו הגדולה, והוא פרט חשוב מאד הנוגע לענינינו, שהרב מדעברעצין זצ"ל עבד אצל הרה"ג רמ"מ כשר, לסייע לו בעריכת ספרו "תורה שלימה" במציאת מראי מקומות וכו'. והואיל ופרנסה לא היה לו מזה שעבד אצלו רק כמה שעות בשבוע, הציע לו הרב כשר תפקיד נוסף לסייע לו לבנות העירוב במאנהעטען. <br /><br />פרט זה שלא הזכירו כאן, משנה לגמרי את כל התמונה, כי אם יש איזה נקודת אמת במעשיה זו, הרי זהו כל העיקר ותורף המעשיה, שכ"ק האדמו"ר מסאטמאר לא הי' ניחא דעתו בחברותא עם הרב כשר, ולכן השתדל להרחיקו ממנו מטעמי ציונות, והרי לדעתו (של הגה"ק מסאטמאר זצוק"ל) "זהו אחד מהנסיונות של דור זה"... <br /><br />והא ראיה משיחת הרה"צ רבי יוסף דוד מאסקאוויטש זצ"ל משאץ עם כ"ק האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל, שנתפרסם ב"המאור (תשרי תשט"ו) ובמכתבו כת"י המודפס בקונטרס "מאז ומקדם" (מהדורה חמישית ומעלה) שלאחר השקו"ט בענין תיקון עירוב במאנהעטען, שאל את כ"ק האדמו"ר בזה"ל "רבי, אם אינך נוטה לזה, אמור לי ואפסיק מלעסוק עוד בדבר הזה, ושתק ולא אמר מידי. וכשנטלתי רשות ממנו, אמרתי עוד הפעם שיאמר לי הן או לאו, שכל בטחוני עליו. ואמר לי בזה"ל בשחוק על פניו: 'איך מיש מיך נישט', ובירך אותי". הרי שממה שלא הורה לו האדמו"ר מסאטמאר להפסיק מלעסוק בעניני העירוב דמאנהעטען, מוכח שעצם ענין תיקון עירוב לא היתה הבעיה. ואם היתה איזה בעיה, היא לא העירוב אלא ההתערבות עם חוגי הרב כשר וכיו"ב, שע"כ לא הי' ניחא לי' בחברותא של הרב מדעברעצין עמו ודו"ק.Dovidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-20349150212241808912017-07-24T19:44:24.686-04:002017-07-24T19:44:24.686-04:00"DOVID asks a simple question: if hilchos eru..."DOVID asks a simple question: if hilchos eruvin was so simple why didn't the SR know it"<br /><br />I know its difficult for you to wrap your little head around this fact, but he needed time to answer simple issues. Dovidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-65009896189853009662017-07-24T19:41:19.872-04:002017-07-24T19:41:19.872-04:00"דברי יציב: ואולם במה הדברים אמורים, כשכל בני..."דברי יציב: ואולם במה הדברים אמורים, כשכל בני העיר דעתם נוחה בתיקין העירוב ומערבים החצרות יחד, אבל כשכמה מאנשי העיר מתנגדים ומוחים בעשיית העירוב, הרי אינם מקנים ומערבים את רשותם, ואסור להוציא ולטלטל שם כדין חצר שאינה מעורבת... ובנ״ד הרי יש רבנים ות״ח שמתנגדים ומנמקים זאת בטעמים ע״פ הלכה.. והוסיף עוד, שלא מועילה בכה״ג שכירת רשות מיד מושל העיר - כיון שלא מצינו קולא זו אלא בעכו״ם או באינו מודה בעירוב אנו אין לנו להקל בישראל המודה בעירוב, ואף דקיי״ל להקל בעירובין מ״מ אין לנו לגבב קולות ע״ג קולות, ולכן כיון שיש מאנשי העיר שמוחין בעשיית העירוב ל״מ לזה שכירות רשות מהאדון כנלענ״ד ברור. -דברי יציב או״ח סי׳ קעג"<br /><br />הלכה למעשה, הרי כל החשש הנ"ל אינו נוגע לענינינו, כי כ"ק האדמו"ר מקלויזנבורג כתב עוד דברים וז"ל, "ואולי ס"ל להגר"ש קלוגער, שגם שרי העיר מחמת דינא דמלכותא חשיבי כבעה"ב וכפי שביאר הר"ן בשם התוס' בנדרים דף כח מפני שהארץ שלו וכו' עי"ש, ולפי זה צ"ע אם שייך הך גדר גם בשרים שבזמנינו", עכ"ל.<br />היוצא לנו מדברי כ"ק האדמו"ר מקלויזנבורג זצ"ל, שאם חשיבי השרים שבזמנינו כבעה"ב מחמת דינא דמלכותא, אזי תפיסתם תפיסה גמורה, וא"כ סגי אפילו לישראל לשכור הרשות מהם. וכהיום שנתברר כוחם של שרי המלוכה, לא די שיש להם זכות לקחת נכסים מן העוברים על חוקי המדינה, אלא אפילו אם הם רוצים לשנות וליפות את העיר, או להרחיב את הדרכים, הרשות בידם לסלק את בתי התושבים (עי' גינת ורדים כלל ג' סימן כב, שואל ומשיב מהדו"ת ח"ב סי' סב), ואין לך תפיסת יד גדול מזה, וזהו הוכחה על בעלותם (כלשון הר"ן והריטב"א עירובין סה ע"ב), ולפי"ז פשוט דסגי ומועיל שכירות הרשות מהם.Dovidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-68808562613924208542017-07-24T16:10:27.705-04:002017-07-24T16:10:27.705-04:00!בזע"ם תצעד ארץ
דער בעשטה"ק איז אמאל אר...!בזע"ם תצעד ארץ<br /><br />דער בעשטה"ק איז אמאל אריינגעקומען אין בית המדרש אין גיהערט וויא די תלמידים קריגען זיך וואס איז דער עיקר אויפגאבע פון א רב אין א שטאט, יעדער האט גיהאט א דעה, האט דער בעשטה"ק גיזאגט: דער נביא אין חבקוק זאגט, בזעם תצעד ארץ וכו' 'זעם' ר"ת ז'ביחה ע'ירובין מ'קוה, די דריי זאכן זענען דער עיקר אויפגאבע פון א שטאט רב. -בס' (כ'מיין) שבחי בעש"ט פ' יתרו עיי"ששטאט רבnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-83348237933788812932017-07-24T12:21:41.184-04:002017-07-24T12:21:41.184-04:00as of now the 10.000 mammas are going down motzai ...as of now the 10.000 mammas are going down motzai shabos Bedford avenue by Lynch (with aluminum foils in one hand), which is the gate between the old city and new city of Wili<br />the danger is there Bachi of Aishelnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-58311082770494490362017-07-24T08:06:13.793-04:002017-07-24T08:06:13.793-04:00רבותי משנכנס אב ממעטין בשמחה! איהר אללע דא זענטץ צ...<br />רבותי משנכנס אב ממעטין בשמחה! איהר אללע דא זענטץ ציגעלעך דא אין הירשל'ס שטאל, ער פיטערט גיט מיט זאלץ וואסער, אין עטץ קענסט מעעע'קענען וויפיל עטץ ווילסט, אבער מען וועט ענק אויס צאפל'ן אין דערנאך אות שחט'ן איינס ב'איינס, אז וועטס ווערן גישחט'ן צים קרבן פבח, אבער טראסקענען וויא דער שעיר לעזאזל, צי מעוועט לייגן דיין ביינדעל אויפן סדר טיש קערה, צי אין טשולענט טאפ אריין דאס איז נאך נישט פארזיכערט! צי אפשר דאס אויך שוין? גיי ווייס, אבער איינס איז זיכער נאכמער יעצט אין חודש אב. נחשבנו כצאן לטבח יובל<br />ראש כבשnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-45933757937874857362017-07-24T07:02:07.234-04:002017-07-24T07:02:07.234-04:00הרה"ח בנש"ק ר' יצחק ליכטענשטיין ז&qu...<br />הרה"ח בנש"ק ר' יצחק ליכטענשטיין ז"ל היה המשגיח "תמידי" בבית האופה, הרהגו"צ שאפראנער רב היה המבקר ופוסק בכל עת מצוא, הדבר"י ז"ל בכבודו ובעצמו הלך "בסתר" בלי שום הודעה ובכל עת יבוא לראות ההלוך ילך שמה, ועל "כלם" סמך על ר' יודל ר"ב !. יסכר פי דוברי שקר<br />לץ שמוnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-12179377033332000762017-07-24T06:46:02.520-04:002017-07-24T06:46:02.520-04:00knob: "you can differ with your rebbe if your...knob: "you can differ with your rebbe if your pesak is based on solid ground"<br /><br />. ער איז א מורה הלכה לפני "רבו" זיין רבי לכל הדיעות, וזה ברור<br /><br />דברי יציב: ואולם במה הדברים אמורים, כשכל בני העיר דעתם נוחה בתיקין העירוב ומערבים החצרות יחד, אבל כשכמה מאנשי העיר מתנגדים ומוחים בעשיית העירוב, הרי אינם מקנים ומערבים את רשותם, ואסור להוציא ולטלטל שם כדין חצר שאינה מעורבת... ובנ״ד הרי יש רבנים ות״ח שמתנגדים ומנמקים זאת בטעמים ע״פ הלכה.. והוסיף עוד, שלא מועילה בכה״ג שכירת רשות מיד מושל העיר - כיון שלא מצינו קולא זו אלא בעכו״ם או באינו מודה בעירוב אנו אין לנו להקל בישראל המודה בעירוב, ואף דקיי״ל להקל בעירובין מ״מ אין לנו לגבב קולות ע״ג קולות, ולכן כיון שיש מאנשי העיר שמוחין בעשיית העירוב ל״מ לזה שכירות רשות מהאדון כנלענ״ד ברור. -דברי יציב או״ח סי׳ קעגיציב פתגםnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-77227992736642946852017-07-23T12:51:53.248-04:002017-07-23T12:51:53.248-04:00"you can differ with your rebbe"
אין מש... "you can differ with your rebbe"<br /><br />אין משיבין את האר"י לאחר מיתה. -גיטין פגסברה כרסיותnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-65168456731065389152017-07-23T09:15:34.277-04:002017-07-23T09:15:34.277-04:00D: "This issue is where you Satmarer fall for...D: "This issue is where you Satmarer fall for the Bick ruse."<br /> "no rav needs to be given the authority in any town to build an eruv"<br /><br />בפשע ארץ! "רבים שריה" ובאדם מבין ידע כן יאריך. -משלי כח<br /><br />מלבי"ם: "בפשע ארץ רבים שריה" - לפעמים, על-ידי המרידה שתפשע הארץ במלכה!, וחושבים "לפרוק עול איש אחד", ועל-ידי-כך יעמדו עליה "שרים רבים" עריצים, וכולם מושלים ולוחצים את הארץ. ורק אם יימצא אז אדם מבין היודע כן, רוצה לומר, היודע מכונות הצדק, ואשר יכול לעצור אז בפני שטף המרד, אז "יאריך", רוצה לומר, יביא "ארוכה" ורפואה אל המחלה הזאת. ע"כ<br /><br />!¿בעוה"ר: אבדי"ם משלו בנו - פורק אין מידם<br />אני שלמהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-9555309156590961342017-07-23T08:50:24.830-04:002017-07-23T08:50:24.830-04:00NU: "Belzer ruv is the biggest heretic since ...NU: "Belzer ruv is the biggest heretic since Yeruvom... what more party line right wing satmar can you get"<br /><br />Atleast you got this one right.<br /><br />naftuli indignoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-34802595426944153942017-07-23T04:46:49.916-04:002017-07-23T04:46:49.916-04:00פסק הלכה! יקותיאל יהודה האלבערשטאם ז"ל. אב&qu...פסק הלכה! יקותיאל יהודה האלבערשטאם ז"ל. אב"ד בארדיוב יצ"ו<br /><br />וז"ל: "ובפרט במקום שהרה"צ והגאון מסאקמאר שליט"א כבר בירר להלכה שמקוה זו פסול אפילו בדיעבד, בוודאי אנו מחוייבים לחוש לדבריו כיון שיצא מפי אותו צדיק, והאמת ניתן להגיד יהי' מי שיהי' לא יוכל להכחיש את האמת אשר בדורינו הה"צ מסאקמאר שליט"א הוא גדול הדור<br /><br />ועיין בתשובת דברי חיים מזקיני הה"צ מצאנז (ח"ב יו"ד ק"ה) בענין מלמד אחד שאמר על האוהחה"ק שלא נאמרו דבריו ברוה"ק, להעביר אותו שהוא אפיקורס מחמת שכל גדול וצדיק בדורו אפילו בדורינו דבריו ברוה"ק נאמרו, דהיינו שהסכים בחכמתו לאמיתו של תורה, ואיך יוכל איש לחלוק עליו". ע"כ -טהרת יום טוב, משניות מקואות ח"ה ע' רל"ח<br /><br />הק' יקותיאל יהודה האלבערשטאם אב"ד בארדיוב<br /><br />בן ר' שמואל, וחתן ר' יחיאל נתן, שניהם בני הגה"ק רבי משה מבארדיוב זצ"לגדול הדורnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-85624673913337345592017-07-21T19:43:55.857-04:002017-07-21T19:43:55.857-04:00"וזה לשון הגר"י בעלסקי: הרב מדעברעצין שה..."וזה לשון הגר"י בעלסקי: הרב מדעברעצין שהיה מגדולי הרבנים בדור הקודם, והיתה לי הזכיה הגדולה לדבר עמו בכל עת. ושמעתי מפי קדשו; שכשבא לאמריקה ולא היתה לו שום פרנסה, הוצע לו לסייע לבנות עירוב במנהטן. ושאל את פי האדמו"ר מסאטמאר, שאמר לו: ״אפילו אם אין לך ׳פעני׳ אחד, אסור לך לקחת תפקיד כזה״. עוד אמר לו; שלדעתו זהו אחד מהנסיונות של דור זה, וברכו שהקב״ה יספק לו פרנסה אם יעמוד בנסיון. כן שמעתי ממנו בעצמי"<br /><br />Another of R' Belsky's bubbe meises.<br /><br />מרוב גוזמאות קשה לברור אם ישנם בדבריו איזה נקודות אמת:<br />דהנה בדרשתו לפני בחורי תו"ד, כאשר כ"ת סיפר להם מעשיה זו, הוסיף אז פרט שלא הזכירו כאן בתשובתו הגדולה, והוא פרט חשוב מאד הנוגע לענינינו, שהרב מדעברעצין זצ"ל עבד אצל הרה"ג רמ"מ כשר, לסייע לו בעריכת ספרו "תורה שלימה" במציאת מראי מקומות וכו'. והואיל ופרנסה לא היה לו מזה שעבד אצלו רק כמה שעות בשבוע, הציע לו הרב כשר תפקיד נוסף לסייע לו לבנות העירוב במאנהעטען. <br />פרט זה שלא הזכירו כאן, משנה לגמרי את כל התמונה, כי אם יש איזה נקודת אמת במעשיה זו, הרי זהו כל העיקר ותורף המעשיה, שכ"ק האדמו"ר מסאטמאר לא הי' ניחא דעתו בחברותא עם הרב כשר, ולכן השתדל להרחיקו ממנו מטעמי ציונות, והרי לדעתו (של הגה"ק מסאטמאר זצוק"ל) "זהו אחד מהנסיונות של דור זה"... Dovidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-59151176644606766652017-07-21T19:39:14.061-04:002017-07-21T19:39:14.061-04:00"דברי יציב: ואולם במה הדברים אמורים, כשכל בני..."דברי יציב: ואולם במה הדברים אמורים, כשכל בני העיר דעתם נוחה בתיקין העירוב ומערבים החצרות יחד, אבל כשכמה מאנשי העיר מתנגדים ומוחים בעשיית העירוב, הרי אינם מקנים ומערבים את רשותם, ואסור להוציא ולטלטל שם כדין חצר שאינה מעורבת... ובנ״ד הרי יש רבנים ות״ח שמתנגדים ומנמקים זאת בטעמים ע״פ הלכה.. והוסיף עוד, שלא מועילה בכה״ג שכירת רשות מיד מושל העיר - כיון שלא מצינו קולא זו אלא בעכו״ם או באינו מודה בעירוב אנו אין לנו להקל בישראל המודה בעירוב, ואף דקיי״ל להקל בעירובין מ״מ אין לנו לגבב קולות ע״ג קולות, ולכן כיון שיש מאנשי העיר שמוחין בעשיית העירוב ל״מ לזה שכירות רשות מהאדון כנלענ״ד ברור. "<br /><br />Stop lecturing Klausenberger Chasidim what to do.<br /><br />להלכה למעשה, הרי כל החשש הנ"ל אינו נוגע לענינינו, כי כ"ק האדמו"ר מקלויזנבורג כתב עוד דברים וז"ל, "ואולי ס"ל להגר"ש קלוגער, שגם שרי העיר מחמת דינא דמלכותא חשיבי כבעה"ב וכפי שביאר הר"ן בשם התוס' בנדרים דף כח מפני שהארץ שלו וכו' עי"ש, ולפי זה צ"ע אם שייך הך גדר גם בשרים שבזמנינו", עכ"ל.<br />היוצא לנו מדברי כ"ק האדמו"ר מקלויזנבורג זצ"ל, שאם חשיבי השרים שבזמנינו כבעה"ב מחמת דינא דמלכותא, אזי תפיסתם תפיסה גמורה, וא"כ סגי אפילו לישראל לשכור הרשות מהם. וכהיום שנתברר כוחם של שרי המלוכה, לא די שיש להם זכות לקחת נכסים מן העוברים על חוקי המדינה, אלא אפילו אם הם רוצים לשנות וליפות את העיר, או להרחיב את הדרכים, הרשות בידם לסלק את בתי התושבים (עי' גינת ורדים כלל ג' סימן כב, שואל ומשיב מהדו"ת ח"ב סי' סב), ואין לך תפיסת יד גדול מזה, וזהו הוכחה על בעלותם (כלשון הר"ן והריטב"א עירובין סה ע"ב), ולפי"ז פשוט דסגי ומועיל שכירות הרשות מהם.Dovidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-60338850276968568912017-07-21T19:34:14.712-04:002017-07-21T19:34:14.712-04:00"if hilchos eruvin was so simple why didn'..."if hilchos eruvin was so simple why didn't the SR know it"<br /><br />Hershel Weber had to come back a few times until he got the genius answer that the roads need to be mefulash and shishim ribo is dependent on the street. These are issues that anyone who learnt the inyan could have answered on the spot. Inyanei Orach Chaim was not his strong point. Dovidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-51396444613969523772017-07-21T18:50:13.483-04:002017-07-21T18:50:13.483-04:0010,000 mamas pushing carriages on Lee ave. to the ...10,000 mamas pushing carriages on Lee ave. to the shviger shabos after noon, or pesach after the Seder going home.. before you know it Lee ave and Bedford ave. must be closed off to vehicle traffic shabos it's dangerous says NYPD, the goyim scream Gevald! the toddlers (first) will scream back SHABOS!!!! you know the rest.<br />JJ bar ilonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-19226592438349324902017-07-21T18:16:56.350-04:002017-07-21T18:16:56.350-04:00יש מתירים לשמוע הבדלה או המגלה על "הכלי"...<br />יש מתירים לשמוע הבדלה או המגלה על "הכלי" אולי אפשר לקיים לצאת תקנת עזרא לאכול שום בערב שבת ע"י "הכלי" וצ"ע, חבל על ר' פישל ז"ל בשום אופןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-4116787086613975962017-07-21T18:04:29.045-04:002017-07-21T18:04:29.045-04:00בין התקנות שתיקן עזרא כאשר עלו מן הגולה, היתה התקנ...<br />בין התקנות שתיקן עזרא כאשר עלו מן הגולה, היתה התקנה שיש "לאכול שום" בערב שבת. -בבא קמא פב. ר' איציקל היה נוהג לחלוק שום במלוה מלכה, וכן הדעת הדברי יציב "לכאורה" דוק. אבל אכמ"ל אלו ואלו דא"חפשעווארסקרnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-41790897455728214432017-07-21T17:49:38.684-04:002017-07-21T17:49:38.684-04:00when there was an existential threat in N.Y. over ...when there was an existential threat in N.Y. over MbP Williamsburg Rabbinical organizations their Rabbis and leaders where out front fighting to abolish the Gezira! I haven't heard much of your newly discovered "uncomplicated" gedoli Williamsburg. להטיב לא יודעים<br />!יודעים את רבונםnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-10742992841714176612017-07-21T17:05:13.504-04:002017-07-21T17:05:13.504-04:00Now we going into a new territory, as a pointer re...<br />Now we going into a new territory, as a pointer remember; <br />.בעוה"ר דרך הבעש"ט נשתכח לגמרי בימינו אלה!גיט שבתnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-59115939671847254832017-07-21T14:50:21.721-04:002017-07-21T14:50:21.721-04:00hip hoped Friday, July 21, 2017 7:56:00 AM
Big D: ...hip hoped Friday, July 21, 2017 7:56:00 AM<br />Big D: "stops shooting from the hip."<br /><br />In 1949, the Amshinover Rebbe zt"l urged Hagaon Harav Rav Tzvi Eisenstadt zt”l to establish an eruv that included the whole Manhattan. Rav Eisenstadt spent days investigating the Manhattan waterfront and concluded that it was bounded by man-made walls [mechitzos b’y’dai adam] and an eruv could be established (Minchas Tzvi, siman 4).Matisyahoonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13084425.post-47426819359453548472017-07-21T13:39:38.075-04:002017-07-21T13:39:38.075-04:00איסור להורות הלכה לפני רבו חל גם על "גדול הדו...<br />איסור להורות הלכה לפני רבו חל גם על "גדול הדור שאינו רבו" אפילו לא בא ללמוד בפניו. וכן נפסק בש"ע יו"ד רמ"ד. -תרומת הדשן קל"ח י<br /><br />Maran writes (Yoreh Dieh 242-3) that you can pasken if your rebbe designated you , the Rema writes<br />that you can differ with your rebbe if your pesak is based on solid ground M Knoblochnoreply@blogger.com