Sunday, October 30, 2016

Sholom Ber Sorotzkin's מלוכה - and yes, Telshe

We here have a very soft spot for Telshe, כידוע. We also can't get enough of Sholom Ber's peyos. Does Reb Shmuel Yankev understand what Shiurei Daas are? He's not a natural eynikel, nor did he learn in Telshe...

28 comments:

  1. R shimon goldman was nifter.ubuaed the man for ur nefarious lubob pr.probably fitting u give him a decent mention.he was a good man who happenned to be lubavitch

    ReplyDelete
  2. הרב חל כ"ץ, ברוקליןMonday, October 31, 2016 12:17:00 PM

    ! בונה עולם ומחריבן

    ר' אבהו אמר מלמד שהי' הקב"ה "בונה עולמות ומחריבן" ואמר דין הניין לי ודין לא הניין לי

    במופלא "מכם" אל תדרוש
    ואל תחקור, אין לכם עסק בנסתרות

    Rabbi s.b. Sorotzkin's speech at "BoneI Olam" dinner:

    https://youtu.be/V3RQWPD6ZKA

    ReplyDelete
  3. They are to telz what the malochim are to chabad....
    Those peyos.... Anybody in telz looked like that?....

    ReplyDelete
  4. I read in the news he didn't pay his kollel yingeleit in months instead of talking about telz he should pay up

    ReplyDelete
    Replies
    1. why do you think that this old "learned" man should go work for you leachers, get real get a job, and learn 2 hours in the morning and at night.

      Delete
  5. מעשה אבות! סימן לבנים. וד"ל

    ReplyDelete
  6. are there actually actors in the black and white part of this video??

    ReplyDelete
    Replies
    1. all are actors playing their part unaware of the other players part, but well chirographed, and played in unisom.

      Delete
  7. Call to action.Calling all lubavitch pr mavens!
    Article in Israeli newspaper Yediot ahronot about "elokisten" group.
    Lets blame the Snags

    ReplyDelete
    Replies
    1. "vous vet zahn"

      ! ומפגיע אין בעדינו והושיענו למען שמך

      הנביא ישעיהו: ותהי "האמת נעדרת" וסר מרע משתולל וירא ד' וירע בעיניו כי אין משפט, וירא כי אין איש וישתומם! כי אין "מפגיע" ותושיע לו זרעו קדשו!. ותהי האמת נעדרת, אמרי דבי רב: מלמד שנעשית "עדרים עדרים" והולכת לה

      מלבי"ם: "ותהי", תחלה היה עוד האמת ביניהם רק שנכשל בלכתו ביניהם, ואח"כ נעדרה האמת מהם בהחלט!, שלא ידעו כלל מה הוא אמת!. --- "וירא ה' וירע בעיניו כי אין משפט", העדר המשפט הנימוסי היה רע בעיניו ביותר כי בזה יוצא מגדר האדם בכלל, וקשה יותר מהעדר הצדקה שיוצא רק מגדר האדם בעל הדת, אבל בהעדר המשפט נמשלו כחיתו יער. ע"כ

      כמדומה אמרום משמיה, ר"ר בונם מפשיסחא זצ"ל האט גיטיישט, "וירא כי אין "איש" ווער ס'זאל מגין זיין אויפ'ן דור "וישתומם" וואס וועט דא זיין ווייטער.. כי אין "מפגיע", ומפגיע אין בעדינו!, "ותושיע לו זרעו קדשו" כביכול, כאילו האט גיזאגט זארגט ניט ר' יוד אני הוא "בעל הבירה"! איך וועל שוין זארגן אויף מארגן

      נ"ב: זו מהטעם האמת שכמה מהצדיקים הגדולים לא הרשיתי לירוש רבונותם, כי אחר שגמר מלאכתם בעוה"ז נאמנים הם לבעל מלאכתם להחזיר לו "הפיקדון" להיות לנו כביכול למנהיג הבירה, ואין שליח עושה שליח

      Delete
    2. "vous vet zahn"

      ! ומפגיע אין בעדינו והושיענו למען שמך

      הנביא ישעיהו: ותהי "האמת נעדרת" וסר מרע משתולל וירא ד' וירע בעיניו כי אין משפט, וירא כי אין איש וישתומם! כי אין "מפגיע" ותושיע לו זרעו קדשו!. ותהי האמת נעדרת, אמרי דבי רב: מלמד שנעשית "עדרים עדרים" והולכת לה

      מלבי"ם: "ותהי", תחלה היה עוד האמת ביניהם רק שנכשל בלכתו ביניהם, ואח"כ נעדרה האמת מהם בהחלט!, שלא ידעו כלל מה הוא אמת!. --- "וירא ה' וירע בעיניו כי אין משפט", העדר המשפט הנימוסי היה רע בעיניו ביותר כי בזה יוצא מגדר האדם בכלל, וקשה יותר מהעדר הצדקה שיוצא רק מגדר האדם בעל הדת, אבל בהעדר המשפט נמשלו כחיתו יער. ע"כ

      כמדומה אמרום משמיה, ר"ר בונם מפשיסחא זצ"ל האט גיטיישט, "וירא כי אין "איש" ווער ס'זאל מגין זיין אויפ'ן דור "וישתומם" וואס וועט דא זיין ווייטער.. כי אין "מפגיע", ומפגיע אין בעדינו!, "ותושיע לו זרעו קדשו" כביכול, כאילו האט גיזאגט זארגט ניט ר' יוד אני הוא "בעל הבירה"! איך וועל שוין זארגן אויף מארגן

      נ"ב: זו מהטעם האמת שכמה מהצדיקים הגדולים לא הרשיתי לירוש רבונותם, כי אחר שגמר מלאכתם בעוה"ז נאמנים הם לבעל מלאכתם להחזיר לו "הפיקדון" להיות לנו הוא כביכול למנהיג הבירה, ואין שליח עושה שליחות

      Delete
  8. ספר "אורח צדיקים" עמ' רצא בשם ספר "ספרן של צדיקים": שהרה"ק ר' אהרן מטשערנוביל זי"ע ביקש מאחיו הצעיר הרה"ק ר' יצחק מסקווירא זי"ע שיזכיר אותו בתפילותיו, השיב לו אחיו הר"י שבעת שאני אומר 'לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה', במילות ושכינתיה אני מכווין אליך

    דברות קודש, של הרה"צ ר' מרדכי דוד אונגר שליט"א: והנה היום הוא יומא דהילולא של הרה"ק ר' מענדל מרימנוב זצוק"ל, וצדיקים אמרו עליו הגדרה נפלאה ונוראה, שהקב"ה נטל ד' אותיות משמו הוי' ב"ה והלבישם בקאלפיק ובגד משי, וזה היה הרה"ק ר' מענדל מרימנוב ורבינו אדמו"ר שליט"א הוסיף: ועליו אמר הכתוב והתהלכתי בתוככם, שהשכינה היתה שרויה בו מרוב קדושתו


    ליקוטי מוהר"ן - מהדורא בתרא סימן סז: כִּי כְּשֶׁזֶּה הַצַּדִּיק נִתְגַּלֶּה וְנִתְפַּרְסֵם בָּעוֹלָם, זֶה בְּחִינַת 'שֵׁם', דְּהַיְנוּ שֶׁנִּתְפַּרְסֵם וְיֵשׁ לוֹ שֵׁם בָּעוֹלָם, וּבְתוֹךְ זֶה הַשֵּׁם שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת מְלֻבָּשׁ וּמְשֻׁתָּף שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ, כִּי 'שְׁמוֹ מְשֻׁתָּף בִּשְׁמֵנוּ' (ד). נִמְצָא כְּשֶׁנִּתְגַּדֵּל שֵׁם הַצַּדִּיק, נִתְגַּדֵּל שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ, וְכָל מַה שֶּׁנִּתְגַּדֵּל יוֹתֵר שֵׁם הַצַּדִּיק, נִתְגַּדֵּל יוֹתֵר שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ, כִּבְיָכוֹל, כִּי שְׁמוֹ מְשֻׁתָּף בִּשְׁמֵנוּ כַּנַּ"ל.

    וְזֶה: ראו "כִּי קָרָא ה' בְּשֵׁם בְּצַלְאֵל", הַיְנוּ, כִּי ה' הוּא בְּשֵׁם בְּצַלְאֵל, כִּי שְׁמוֹ מְשֻׁתָּף בִּשְׁמֵנוּ, וְעַל - יְדֵי - זֶה רְאוּ כַּנַּ"ל

    ReplyDelete
    Replies

    1. ס'האט אמאל געוויצעלט איינע פון די מילדערע רבי'ס, אין גיזאגט וויא אזוי מען ווערט א רבי? זאגט ער אזוי: נעמט מען א שטיקעל פלייש און מען וויקעלט עס איין טייג ווערט עס א קרעפיל, וויקעלט מען עס איין אין קרויט ווערט עס א האלאבצע, ווידערים וויקעלט מען עס ארום מיט א בעקישע, ווערט עס א רבי! לחיים רבי

      Delete
  9. malach Friday, June 17, 2005 11:36:00 AM

    Trying to understand CE's mind: So the 'Elokisten' represent only themselves (like, they got their ideas out of thin air..) The Meshichisten? Oh they are fine ehrlicheh yidden.. lol,
    Elisha do you still have an iota of truth or has Chabad wiped it out? If you still do ask yourself why ONLY Lubavitch has people believing that their later Rebbe is a DEITY!!! WHY, WHY, WHY?? (AND A VERY LARGE GROUP THAT SAYS HE IS STILL ALIVE, which equals a deity, in my book at least.) Does it have something to do with the Rebbes teachings,MAYBE?? (like saying that a rebbe is "atzmus umahus") Kool Aid for sale!!! behechsher badat'z de'crown heights.

    בלעסאפסקי: Friday, June 17, 2005 12:38:00 PM

    למלאך: אתה חתיכת צואה ונואף בידים, טפה סרוחה שחשוד על כל עבירות החמורות, אתה ויעקב שמעון הם שתי ביצים, והפאץ הוא מאיר וועבערמאן

    malach Friday, June 17, 2005 12:48:00 PM

    Blesofsky: Am I choshud on making a 'getshka' too ?? chotsch dos nisht!

    ReplyDelete
    Replies
    1. מאיר וועבערמאן ז"ל. המגיה

      Delete
    2. קהל נתיבות עולם, עולמיThursday, November 03, 2016 9:52:00 PM

      אנו מוחים על עלבונה של תורה דהאי גאו"צ חסידא ופרישא כחד "ממלאכי מעלה" הר"ר מאיר וועבערמאן ז"ל

      Delete
  10. ! התנא "האלוקי" רבי שמעון בר יוחאי

    האלשיך הקדוש קוראו כך כמה פעמים בפירושו על התורה, וכ"ה בעקידת יצחק ובעוד ספרים (ועוד,נהמקובל האלקי האר"י הק', ר"ח ויטאל, וכו'). עיין באיגרת רבינו שרירא גאון, שאומר דלא שמענו התחלה זו (תיאור זה) אלא בנשיאים

    ReplyDelete

  11. בימי בחריתי ראיתי פעם על שלחן של הדבר"י ז"ל מסאטמאר "ספר טהרת יו"ט" מהרב חנני יו"ט ליפא דייטש אב"ד העלמעץ ז"ל, שנדפס אז אחד מהחלקים והבעל מחבר הגיש אותו לרז"ל למתנה, והיה מונח על השלחון לזמן מה, (היה נדפס בה איזה שו"ת להלכה מרז"ל), פתחתי דף השער וראיתי שמה כתוב: מתנה "להתנא אלוקי".. וכו'. ועשה רושם במוחי אף דלא היה נראה לי שום פלא בדבר

    ReplyDelete
  12. זיידל רעזמאוויטש, העוועש גאסThursday, November 03, 2016 11:29:00 AM

    ! דער מלאך מיט'ן גלח בלאפספסקי

    הירשל ס'איז מיר דורכגילופען א גידאנק אז דער "מלאך" מיט דעם "בלאפספסקי" זענען איינע אין זעלבע הערסטו מעך, זיין גיגעבענע נאמן איז לויט זיין שליחות! כ'האב גיהערט אמאל נאכזאגן פון די צדיקים אז דער זעלבער מענטש איז "פעמים מלאך - ופעמים גלח" הערסטו ממש אוויא כ'האב גיטראכט. זיי מוחל פארעפענטליך מיין גידאנק, לאמיר וויסן צו ביסט מסכים

    ReplyDelete
  13. כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה' צבאות הוא, אם "דומה" הרב למלאך ה' יבקשו תורה מפיו -מו"ק י"ז

    ReplyDelete
  14. דער לעלובער רבי ז"ל פלעגט מכבד זיין אף לאחר מותו זיין גרויסן טאטן, מיט איהם גיבען אנ עליה לתורה יעדן שבת, אין פלעגט אויסהערן די ברכות באימה אין גיענטפערט ב"ה וב"ש אמן! מען שמועסט אז דער גערער רבי פלעגט דערויף זאגען, ס'וואלט גיווען ראטזאם ער זאל מכבד זיין דעם טאטן צימאל מיט הגבה-וגלילה אויך. וד"ל

    ReplyDelete
  15. the word is "leeches" you illiterate moron, not "leachers". it's astounding that someone so uneducated and ignorant, who cannot even spell, has such a sinah for learned people. maybe first learn English so you don't sound like such a dummy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "A leacher is an unimposing person that always accompanies another person which in most cases is very self-confident.. Leachers do not have a social situation for themselves, instead they are taking benefit of the person they are conducting.."

      Delete
    2. Leeches get a bad rap, but they’re actually pretty cool once you get to know them..

      Delete
    3. DJ: the word is "leeches"

      א"ר יונתן דבית גוברין ד' לשונות נאים שישתמש בהן העולם ואלו הן לעז לזמר, רומי לקרב, סורסיי לאילייא (ארמית לקינה), עברי לדיבור, ויש אומרים אף אשורי לכתב אשורי. ירושלמי מגילה י

      Delete
  16. .רבי'ס אמתיים פעראיין, 5 ביק'מאן סטרטWednesday, November 16, 2016 9:45:00 AM

    ומענין לענין זה עוד אזכור, פוק חזי שכבר גזלו ממנו ה'כלערליי "פסיכאטארין" שקמו נגדינו, והם הנותנים עצה (עצת אויבינו) ותושיה אשר מהממם ומעבדים הבאים אצלם והמפורסם אין צריך ראי', והם הגוזלים את ההמון מדעתינו דעת קדשינו בענינים דהני כבשי דרחמנן הגנוזים אצלינו דוקא. ואת אחינו דרוש! הרף לדרוש ביתם כי ביתם לאו בית חכמים הוא. וד"ל

    נ"ב: ובענין פקוח נפש, צריכים לשאול שאלת חכם

    ReplyDelete

Please think before you write!
Thanks for taking the time to comment
ביטע טראכטן פאר'ן קאמענטירן, און שרייבן בכבוד'דיג, ווי עס פאסט פאר אידן יראי השם

ביטע נוצן עפעס א צונאמען כדי דער שמועס זאל קענען אנגיין אויף א נארמאלן שטייגער

Please, no anonymous comments!!