Friday, January 13, 2017

יצא לאור במהדורה חדשה הספר "מסע ברדיטשוב" מהרה"ח ר' יהושע מונדשיין ע"ה




10 comments:

  1. what's updated in the new version?

    ReplyDelete
  2. fact checker Friday, September 16, 2016
    בוצינא דנהורא said..
    דער תניא האט גיהאלטן אז דער מגיד האט מקבל גיווען לשה"ר אויף איהם, אזוי וויא שאול אויף דוד...

    FC: Never heard this nonsense not from chabadniks and not from the outside chasidim

    ReplyDelete
  3. דעת מונדשיין, החזיק בדעות בלתי מקובלות בקרב רבים מן החסידים, שלעתים קוממו עליו חסידים אחרים. כך למשל לגבי סיפורי חסידים מקובלים, למשל הוא לעג לנוהג שהשתרש בקרב חסידי חב"ד "לשלוח" פתקאות שאלה לרבי מלובביץ' על ידי הכנסתם לאוסף מכתביו בספרי "אגרות קודש" והתייחסות למה שנכתב בעמוד בפתיחה אקראית כתשובה מאת הרבי. הוא טען שרוב מכתבי הרבי נפתחים במילים "מאשר קבלת מכתבכם", והצביע על כך שחסידים רבים מקבלים זאת כאישור למה ששאלו בפתקה שהכניסו לספר האגרות. כמו כן הוא חלק בחריפות על הפלג המשיחיסטי בחב"ד

    הוא גם תמה על מנהגם של תלמידים, חסידים וליטאים - להשמיט בהדפסת כתבי רבותיהם דברים שסברו שאינם "לכבודם" וכדומה

    ReplyDelete
  4. fact checker is obligated to check
    and we still dont see that the Magid was listening to evil talk on the Holy Rav, according to this letter its the Rebbe Reb Burechel not the magid...
    its two worlds and don"t confuse it

    ReplyDelete
    Replies
    1. "its the Rebbe Reb Burechel"

      It's the Rebbe Reb Burechel that the tanya had skirmishes with, and thats what was referred in the polemic to the magid of Mezebish z"l.

      Delete
    2. FC mind your Qs and Ps

      בוצינא דנהורא Sunday, September 11, 2016 8:11:00 AM

      הרה"ק ר"ר ברוך דער מעזשיבוזשער מגיד נכד הבעש"ט, האט גיהאט אנ "הקפידא" אויפן רב בעל התניא ווען ער איז געקומען קיין טולטשין דאס ארט פון מגיד לנחם ולעורר הישובניקעס , ער האט איהם גיפרעגט "נאך וואס זענט איהר געקומען אין מיין מדינה" האט ער גיענטפערט "לד' הארץ ומלואה" ס'איז נישט שייך מיין צו דיין

      דער תניא האט גיהאלטן אז דער מגיד האט מקבל גיווען לשה"ר אויף איהם, אזוי וויא שאול אויף דוד. אגב דער מגיד טייטש בפני נכתב ובפני נחתם אויפן פנים פון א מענטש איז אלטץ פארשריבן און פארחתמעט וואס ער האט גיטוהן זיין גאנץ לעבן

      נאך פאר די מחלוקה פון די חלוקה געלטער פאר די בני א"י האט ר' אברהם קאליסקער ז"ל, וואס דער תניא שרייבט אויף איהם "הכהן הגדול מאחיו" געשריבן צום בעל התניא אז זיין דרך "נייגט אפ פונם דרך הבעש"ט" לויט וויא מיר האבן עס מקבל גיווען פונם מגיד, אין אז דאס פארטיפן זיך אין עניני אלקות איז נישט קיין חסידישער גאנג נאר א חקירהשער, אין סאיז עלול אפציקילען דעם חסידישן ברען, אויך שרייבט ער צום קדושת לוי, דער עיקר אין חסידות איז דער "צדיק באמונתו יחיה" אנ שום חקירה, קומט גאר דער בעל התניא אין פיהרט איין "חקירה" וועט עס נישט פיהרן צי ביטול תורה? אין ער פרעגט צי וואס דארף מען עס.. ע"כ

      Delete
  5. Prof. Barush Lawfare. UCLAThursday, January 19, 2017 2:38:00 PM

    Observing FC continued commentary "tweeks" in all subjects alike, the only value I find in them is of the "usefull idiot" atleast it furthers discussions on the subject that matters, you might compare them to Trumps infamous Tweeds, both serve the same purpose.

    ReplyDelete
  6. Fat Cracker
    "דער תניא האט גיהאלטן אז דער מגיד האט מקבל גיווען לשה"ר אויף איהם, אזוי וויא שאול אויף דוד. אגב דער מגיד טייטש בפני נכתב ובפני נחתם אויפן פנים פון א מענטש איז אלטץ פארשריבן און פארחתמעט וואס ער האט גיטוהן זיין גאנץ לעבן"
    what are your source for that?
    you repeat it and repeat it, but no source,
    he is saying in the letter that rebbe Reb Burechel heard on him loshan hora, not the Magid

    ReplyDelete
    Replies
    1. READ IT!

      FAT CRACKER Thursday, January 19, 2017 2:12:00 PM
      FC mind your Qs and Ps

      בוצינא דנהורא Sunday, September 11, 2016 8:11:00 AM

      הרה"ק ר"ר ברוך דער מעזשיבוזשער מגיד נכד הבעש"ט, האט גיהאט אנ "הקפידא" אויפן רב בעל התניא ווען ער איז געקומען קיין טולטשין דאס ארט פון מגיד לנחם ולעורר הישובניקעס , ער האט איהם גיפרעגט "נאך וואס זענט איהר געקומען אין מיין מדינה" האט ער גיענטפערט "לד' הארץ ומלואה" ס'איז נישט שייך מיין צו דיין

      דער תניא האט גיהאלטן אז דער מגיד האט מקבל גיווען לשה"ר אויף איהם, אזוי וויא שאול אויף דוד. אגב דער מגיד טייטש בפני נכתב ובפני נחתם אויפן פנים פון א מענטש איז אלטץ פארשריבן און פארחתמעט וואס ער האט גיטוהן זיין גאנץ לעבן

      נאך פאר די מחלוקה פון די חלוקה געלטער פאר די בני א"י האט ר' אברהם קאליסקער ז"ל, וואס דער תניא שרייבט אויף איהם "הכהן הגדול מאחיו" געשריבן צום בעל התניא אז זיין דרך "נייגט אפ פונם דרך הבעש"ט" לויט וויא מיר האבן עס מקבל גיווען פונם מגיד, אין אז דאס פארטיפן זיך אין עניני אלקות איז נישט קיין חסידישער גאנג נאר א חקירהשער, אין סאיז עלול אפציקילען דעם חסידישן ברען, אויך שרייבט ער צום קדושת לוי, דער עיקר אין חסידות איז דער "צדיק באמונתו יחיה" אנ שום חקירה, קומט גאר דער בעל התניא אין פיהרט איין "חקירה" וועט עס נישט פיהרן צי ביטול תורה? אין ער פרעגט צי וואס דארף מען עס.. ע"כ

      Delete
  7. ברוך השם

    כשרבינו ננמ״ח
    חזר מביקורו בארץ הקודש
    (כשנה וחצי אני גר כאן
    העיר הקודש - אריאל
    ואין לי הספרים שלי
    אז לא אוכל כעת
    לדייק בתאריכים)
    הוא עבר על יד ביתו
    במד-ווד-דב-קה
    והגיד שלום לאשתו
    סאשא בת אפרים
    איש אוס-יטין
    אבל, לא ירד מן העגלה
    הוא אמר לאשתו
    שהוא חייב לנסוע
    ללי-אוז-נה
    לפגוש את הרבי הזקן
    של חבד
    בשליחות רבי אברהם איש קא-ליסק
    לנסות לעשות שלום
    בין הצדיקים
    בהגיעו ללי-אוז-נה
    הרבי הזקן
    כיבד אותו להגיד ״תורה״
    רבינו - סירב בנימוס
    ואז התחיל הרבי הזקן
    לדרוש, והוא דרש 8 שעות בריצוף
    בסוף הדרשה, אמר הרבי הזקן:
    ״רחמיך רבים הויה״
    - עס איז א גרויס רחמנות
    ג-ט, וויל דו ווילסט משפיע זיין השפעות
    לבניך יקירך,
    און זיי לאזין ניט
    זיא טוהן עבירות
    נאך א מאהל
    און נאך א מאהל
    וואס וועט זיין???
    רבינו ענה:
    אמת, ועל זה ידוו כל הדווים
    (שמעתי מחסיד חבד
    שכוונת הרבי הזקן היתה
    שרבי נחמן
    כל כך רוצה לעזור
    ולא נותנים לו,
    ובאמת רק כעבור
    200 שנה
    משנת ה׳תקל״א
    שנת הולדת רבינו
    - התחיל אור רבינו להאיר לכל העולם כולו
    בכל אופן
    נראה שרבינו הפקיד
    אצל הרבי הזקן
    חבילה של ניירות
    שכתב עליהם חידושיו
    במשך זמן היותו
    חוץ מביתו בהנסיעה לארץ הקודש
    בשהיתו שם
    ובדרך חזרה לאירופה

    ReplyDelete

Please think before you write!
Thanks for taking the time to comment
ביטע טראכטן פאר'ן קאמענטירן, און שרייבן בכבוד'דיג, ווי עס פאסט פאר אידן יראי השם

ביטע נוצן עפעס א צונאמען כדי דער שמועס זאל קענען אנגיין אויף א נארמאלן שטייגער

Please, no anonymous comments!!