מאמר כי ידעתיו מכ"ק אדמו"ר המהר"ש, מכ"ק אדמו"ר שלמה זלמן מקאפוסט, מכ"ק אדמו"ר הרש"ב, ומכ"ק אדמו"ר הריי"צ זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע - פ' וירא, י"ז מרחשון תשע"ו, שנת הקהל
every time you mention kapust I think of the kapusto (Hungarian stuffed cabbage) mom use to make for simchas torah!) dad used to say always, that he heard from tzadigim calling it the: king of maculim! so hirshel keep bring it up 1 kapust-a coming up.
Can someone please explain historically what happened here? There seems to be a lot of overlap in what they are saying. Who was the first to say this maamer?
בעשרה מאמרות נברא העולם. ומה תלמוד לומר, והלא במאמר אחד יכול להבראות? רש"י: "תשעה 'ויאמר' הן, ובראשית נמי מאמר הוא". עשרת המאמרות לא נאמרו יחד, אלא 'אחד – ותשע'. ומדוע? ללמדנו ש'בראשית' הוא מאמר כללי שהכיל בכוח את היסוד לכל הבריאה, ובתשעת האחרים − נבראו והוצאו לפועל כל אחד מן היסודות מהם נברא העולם. כולם מתנבאים בסגנון אחד, אף שהמאמרים נפרדים הם, ואין ביהמ"ד בלא חידוש וד"ל
סאיז דא א שיין ווארט פון חתם סופר אויף דעם למען אשר יצוה .. גיי קוק נאך
ReplyDeleteevery time you mention kapust I think of the kapusto (Hungarian stuffed cabbage) mom use to make for simchas torah!) dad used to say always, that he heard from tzadigim calling it the: king of maculim! so hirshel keep bring it up 1 kapust-a coming up.
ReplyDeleteאן אמת'ר אונגארישער. מ'זעט מאמרי חסידות און מ'דערמאנט זיך פון פרעסען.
DeleteCan someone please explain historically what happened here? There seems to be a lot of overlap in what they are saying. Who was the first to say this maamer?
ReplyDelete
Deleteבעשרה מאמרות נברא העולם. ומה תלמוד לומר, והלא במאמר אחד יכול להבראות? רש"י: "תשעה 'ויאמר' הן, ובראשית נמי מאמר הוא". עשרת המאמרות לא נאמרו יחד, אלא 'אחד – ותשע'. ומדוע? ללמדנו ש'בראשית' הוא מאמר כללי שהכיל בכוח את היסוד לכל הבריאה, ובתשעת האחרים − נבראו והוצאו לפועל כל אחד מן היסודות מהם נברא העולם. כולם מתנבאים בסגנון אחד, אף שהמאמרים נפרדים הם, ואין ביהמ"ד בלא חידוש וד"ל