עס איז דא א תורה פון רבין פרשת תרומה (ס"ג תשס"ג). וזאת איז בגימ' קדושה, אויב איינער וויל זיך האלטן בקדושה. תרומה - דארף ער זיך אפשיידן. אשר - איז בגימ' "תמונה" פון נעמען בילדער
במהלך מסע הלווית הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל יחלקו לכל אברך כולל 72 דולר כך על פי צוואתו, בארץ ישראל הכסף הופקד לחסידי ויז'ניץ "לחשבונות הבנק של האברכים" ע"כ
סיפור לי איש זקן מלפנים היה מחסידי ווישאווע רמ"פ נ"י, ר' מאטעלע ז"ל היה דר בווילאמסבורג בבית אחד עם הרה"ח שלום לויפער ע"ה, הרה"ח הנגיד ר' געציל ע"ה היה רגיל להתאכסן לאורך ימים בבית ש"ב ר' שלום ע"ה בכל עת שבא לניו יארק להסתופף בצל הדבר"י, ופעם הוא סיפור להדבר"י ז"ל שהוא שמע כ"פ קולו של הרמ"ה ז"ל דרך החלון כשהוא אמר במנעימות תהילים ובהשתכפות הנפש ממש שלא שמע עוד כזאת ועשה רושם גדול לכל העוברים עד להפליא. ובודאי זכותו הגדול יגן עלינו בשמי מרומים השתא בעגלא ובזמן קרוב למבור גלות דלנו והעלנו ב"ב ממש
נ"ב: ר' שלום וש"ב ר' געציל, היה (מלפנים) חסידי דזיקוב, ופעם התנמנם ר' שלום אצל עריכת השלחון בהסוכה, והדבר"י ראה ואמר בבדיחותא: הלא בדזיקוב לא ישינים "בהסוכה"..? י
Is this mention of the passing of a great non-Chabad leader out of respect for a great man, or is it to be a start point for another insulting diatribe by a bunch of ignorant boors who can't tolerate that there are streams of Torah-true Yiddishkeit?
I follow multiple Chabad web sites, this is the first mention I've seen of the Ptiroh of the Vizhnitzer Rebbe O"bm.
Anonymous Monday, March 19, 2018 11:06:00 AM "a bunch of ignorant boors who can't tolerate that there are streams of Torah-true Yiddishkeit?"
once upon a time I was in Boca Raton FL. a respected Yid from Montreal told me a story of what happened in Montreal when the RJT of Satmar was there for a shabos, Rumors got out (..) in the name of respected 'rabunim' that the the Lubavitcher 'mikvah' which was popular there is not kosher!, The LR found out and called immediately one of his local personalities there with a request to go to the SR he's there now and tell him what you heard, it was late in the afternoon the place was packed, but he managed to get in and told him that he has a message from the LR.. The SR response: do you came with your car? he said yes, he stood up immediately 'get me them tilip' and said to the man take me to the mikvah now! he left them people around stunning, he observed the mikvah himself and declared it kosher, the word was spread immediately, and the rumor died.
are these acts of selfishness from a people who can't tolerate others, boor? nothing changed in Satmar, stories like these are ingrained in there DNA, think who changed?
ps: I had related the names and phone numbers to reb SYG than, to check it out, a while later he told me he spoke to rabbi who went with the rebbe than. I just wrote it here a very short version.
הרמ"ה ז"ל רשם בניו מלפנים בחודש אלול בת"ת ויראה, אצל ר' ליפא ע"ה ואח"כ הלך להדבר"י ובשר לו מה שעשה.. רביז"ל לא הסכים לקבלם; די וועסט שיקען דיינע קינדער צי מיר אבער דיינע חסידים וועלן נישט, מאכט אליין א ת"ת וועלן זיי שיקען זייערע קינדער צי דיר, וכך הוה. כך שמעתי באותו שנים
Gie Viess "הרמ"ה ז"ל האט גיהאלטן שבת לפי שיטת הר"ת פאר זיך, אין אויך האט מען נישט מתחילה אנגעצינדן קיין ליכט ביי של"ס פאר 72 מינוט. ווען ער איז גיווארן רבי האבן אסאך גיהאט טענות צי איהם היתכן?"
sorry, but he was smoking his cigarette before the 72 minutes in public in Viznitz was a minhag to smoke a cigarette by hamavdil later years it was stopped because of the big health scares on smoking he was adamant on fighting the 72 minutes, noting with his father or his chasidim it was his private issue....
זהו שיטת רוב הראשונים וכן פסק השו"ע או"ח סי' רס"א ס"ב ונושאי כליו (ללא חולק) כדעת ר"ת! שבת ל"ה ע"א ועוד, כמבואר באריכות בס' מנחת כהן (ס' מבוא השמש מאמר א' פ"ג ופ"ט), וכן דעת רוב גדולי אחרונים דשני שקועות לשמש, ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גמור, ואחר שקיעה שניה הוא בין השמשות עד צאת הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כיתד שלא תמוט, בפרט באיסור שבת החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשות מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה שאז,וודאי לילה לשיטת הנ"ל. אמנם ראוי לחוש לחומרא לשיטת הגאונים וסייעתם שסוברים שמתחילה השקיעה ראשונה הוא ביה"ש, ויש להקדים הדלקת הנרות בעש"ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאת דעת הגאונים הנ"ל ובפרט באיסור חמוץ דאורייתא.ע"כ
was he adamant to fight the the rabbinu tam and the 'shilcun uric' too?. or just the Satmar's ?
G "but he was smoking his cigarette before the 72 minutes in public"
Did you see him?
הגאון החזון איש (אגרות ח''א סימן מא) כתב: ''פשטה ההוראה להחמיר כרבנו תם בכל ישראל, והיא הוראה מקוימת כמפי "סנהדרין גדולה" בלשכת הגזית, ואין שום צד קולא בזה. ולא נמצא מי שאמר שלא לחוש לדעת רבנו תם, ואם איזה גאון כתב להמליץ על מי שמיקל, זו אינה הוראה לחקות בה את המקילים''. עכ''ד
ובשו''ת דברי יציב כתב: ''האומר שסברת רבנו תם היא טעות במציאות, הרי הוא בכלל אפיקורוס, שפוגע בקדושת רבותינו הפוסקים שמפיהם אנו חיים, והרי גדולים אלו היו בארץ ישראל, וראו בעיני קודשם זמן צאת הכוכבים. ומי שאומר שרבנו תם לא דיבר על ארץ ישראל, הבל יפצה פיהו, ודברי רוח הם נגד האמת, ומצוה לפרסם הדבר.'' עכ''ל
I stand by my statement, with a clarification. The COL site(s) are Israeli Chabad sites, to the best of my knowledge. I normally look at the American Chabad sites.
I once had to raise some Zedokoh money, for a needy family facing eviction. As I was in Crown Heights, I went to 770 to try to raise some money. The answer I got from most of the people I approached was "go to your neighborhood".
On the other hand, when Chabasker collectors come to my neighborhood, everyone gives them & many of them are given meals or snacks along with donations.
אבד גברא דמיסתפינא מיניה צדיק הדור כ"ק אדמו"ר רבי מרדכי מוויזניץ מאנסי זצוק"ל
תלמידו המובהק של מרן רשכבה"ג בעל ויואל משה מסאטמאר זיע"א וממנו קיבל את רוב תורתו ואף זכה לקרבה יתרה אצלו, לא סר מהוראותיו.
נמנה על רבני "התאחדות הרבנים דארה"ב וקנדא" אותה ייסד מרן מסאטמאר זיע"א כגוף העליון לחרדים בארה"ב והשתתף קבוע בכל העצרות וההפגנות מחאה, ושמו מופיע על כרוזי התאחדות הרבנים בכל שנותיה.
היה ידוע כאיש מלחמה וחרפה לא נשא על קרובו, לא נשא פנים לאיש והשמיע תמיד את דבריו באש קודש על כל פרצה בחומת הדת ואף מחה נגד כיבוד הרשעים של ראשי השלטון הציוני, השפעתו היתה גדולה בכל עולם החסידות.
בשנת תשי"א בעת שעולם היהודי סער סביב גזירת גיוס בנות, שגם אז היו כאלו שרצו לעשות פשרות וויתורים, אולם כל גדולי ישראל זצוק"ל יצאו בקריאה ברורה יהרג ואל יעבור.
בעת ההיא יצא מוביל חוק הגיוס בן גוריון ש"ט לארה"ב, אז פנה כ"ק אדמו"ר האמרי חיים מויזניץ זצוק"ל לבנו כ"ק אדמו"ר מויזניץ מונסי שליט"א, במכתב מיום כ"ב אדר א' תשי"א במכתב נרגש מגולל את מה שעושים הורים כדי לגדל דורות ישרים, וכעת זוממים להפיל אותם בין בעלי תועבה.
וקורא שאסור לשתוק ולרודף אותו עד חרמה ובכל מקום שמגיע להפגין נגדו בכל דרך אפשרית נגד מוביל חוק הגיוס ולהצר צעדיו על כל צעד ושאל.
וכידוע גודל מלחמתו של כ"ק אדמו"ר האהבת ישראל מויזניץ זצוק"ל נגד כתות הציונים וגרוריהם, שלחם איתם על שלכדו וצדו את הצעירים בפיהם לשמד וכפירה.
בעקבותיהם עמד תמיד בפרץ כ"ק אדמו"ר זצוק"ל ועל כל פרצה לא חת מפני איש והביע את מחאתו שנשמעה למרחקים.
צעד לאורם של כל גדולי הדורות מנהיגי החסידות אשר קידשו מלחמה במתחדשים הזוממים לכלות את כרם בית ישראל ובציונות והנגררים אחריה והמשיך את מלחמתם הגדולה, עוד זכה לראות את זקינו הרה"ק בעל אהבת ישראל מויזניץ זצוק"ל כל ימיו חזר על אמרותיו של ובפרט בהתבדלות מוחלטת מתנועות הציונות והמזרחי
התנגד נמרצות לאגודת ישראל אשר מתחילת שנות המדינה התחברה והחניפה לרשעים, ואחר כך נהיו חלק ממרכיבי ממשלת השמד, וכמה פעמים השמיע דברים על פרצות על הדת בארה"ק בהם שותפים אגודת ישראל.
אף התבטא עוד לפני כשני עשורים שאגודת ישראל עזבה את דרך מייסדיה היא כבר הולכת בכיוון המזרחי, התרחק מכל שייכות עם אגודת ישראל ואף הורה לא להשתתף לכנסת המינים.
מוסדותיו בארה"ק ציוה לא לקחת את תקציבי השלטון הניתנים ע"י משרד החינוך-השמד למוסדות החינוך.
קשור בכל נימי נפשו לנקיי הדעת שבירושלים שלחמו את מלחמת ה' ברמה ובראשם מורינו הרה"צ רבי עמרם בלויא זצוק"ל, ואף זכה להערכה וגדולה מרבני ירושלים לדורותיהם מרן הגאב"ד פוסק הדור בעל המנחת יצחק זצוק"ל מרן הגאב"ד הרמ"א פריינד זצוק"ל, מרן הגה"ק רבי בנימין רבינוביץ זצוק"ל, הגה"ק רבי מאיר בראנדסדארפער זצוק"ל, ועוד.
התקבצו סביבו זקני החסידים ובני תשחורת, ורבים מבני ירושלים החפצים ללכת בדרך ההתבדלות ולהתרחק מכל השפעות מנהיגי האגודה, מצאו בו ממשיך נאמן לגדולי הדורות, וצעדו לאורו והתחממו באשו הגדולה.
מאס דרכי הפוליטיק וחשבונות שביקשו מנהיגים רבים, ואף לצלמו ולהפיץ תמונותיו אסר מכל וכל, כדי לא להכלל בהם להרחק כמטחוי קשת מכל זרות וחיצוניות
וזכה שחסידיו המה הנושאים את דגל ההתנזרות מכל הוויות עולם הזה
זכותו הגדולה יעמוד לנו בעת כזאת אשר פריצי עמנו אשר בתוכנו, עמודים עלינו לכלותינו מבפנים, ואוכלים כל חלקה טובה רח"ל זצ"ל. ת.נ.צ.ב.ה
נ.ב. הרבי היה רשום למעמבער באגודת ישראל (דאמעריקא?) ואף שילם דמי המעמבערשיפ, היה לו ידידות רב אם מאיר פרוש. גיי ווייס
Anon " I once had to raise some Zedokoh money, for a needy family facing eviction. As I was in Crown Heights, I went to 770 to try to raise some money. The answer I got from most of the people I approached was "go to your neighborhood"." In 770 there were always money collectors from all overs, you are a simple propagator of hate, like a Farakhan....
Anon "to the best of my knowledge. I normally look at the American Chabad sites." the English COL LIVE did reported it too go back to your hate cave....
I once met a BT type Lubavitcher in Satmar shul (than on bedford) who was collecting money, he mentioned to me that he went to the LR and to the SR to and both gave him some alms, so me I asked him who gave you more? he said interesting question; the SR gave me very generously, but I made more in Lubavitch! why? because when I came out from the rebbe, people approached me to buy the "money" i got and I wound up with more money than the SR gave him.. but no one approached him to buy the SR money, and he wondered why?
I told him maybe there is a lot of SR money floating around in the market, perhaps it lost it value..
Mr A 11:06; "or is it to be a start point for another insulting diatribe"
So the skulener rebbe z"l who had a chance to rest any were he wanted, (although I heard from a witness, that he wanted to rest in KY), but others understood otherwise, and chose his resting place for him of all places in Monsey, was it meant to 'methar' the air there for the future kedoshim? or just to insult the 'other' diatribe. Mr Anonymous.
Just Me "I once met a BT type Lubavitcher in Satmar shul (than on bedford) who was collecting money, he mentioned to me that he went to the LR and to the SR to and both gave him some alms, so me I asked him who gave you more? he said interesting question; the SR gave me very generously, but I made more in Lubavitch! why?" you never met that BT its a lie nobody bought money of the Lubavitcher rebbe after a yechidus only on unique occasions Its a good corny joke sell it to yarmer ruv
Gie Viess " התנגד נמרצות לאגודת ישראל אשר מתחילת שנות המדינה התחברה והחניפה לרשעים, ואחר כך נהיו חלק ממרכיבי ממשלת השמד, וכמה פעמים השמיע דברים על פרצות על הדת בארה"ק בהם שותפים אגודת ישראל.
אף התבטא עוד לפני כשני עשורים שאגודת ישראל עזבה את דרך מייסדיה היא כבר הולכת בכיוון המזרחי, התרחק מכל שייכות עם אגודת ישראל ואף הורה לא להשתתף לכנסת המינים." stop the satmar Lie machine Reb Mottele walked out(actually ran out)by a protest in MSG in front of the baal Veyoel Moshe just because the (former viznitzer chusid) Sruel Avrohom Stien started badmouthing in his usual casual humoristic style,the Agudah The Veyoel moshe was then 92 and at the height of his power, he demonstratively walked out he was cursed then in satmar as a farfolter tzionist.... for a long time
LiE: "Reb Mottele walked out (actually ran out) by a protest in MSG in front of the baal Veyoel Moshe" !?
lier's should have 'good memories'. No! he walked out on rabbi Y. A. stein his nemesis, who 'was' more "Vizhnitzer" than he. RMH "came and left" to the protest BEFORE SR came at all. this was in Madison Square Garden in NYC there were 10,000 witnesses there (except you obviously, go ask them.
Gie Viess " בעת ההיא יצא מוביל חוק הגיוס בן גוריון ש"ט לארה"ב, אז פנה כ"ק אדמו"ר האמרי חיים מויזניץ זצוק"ל לבנו כ"ק אדמו"ר מויזניץ מונסי שליט"א, במכתב מיום כ"ב אדר א' תשי"א במכתב נרגש מגולל את מה שעושים הורים כדי לגדל דורות ישרים, וכעת זוממים להפיל אותם בין בעלי תועבה." I cant believe reb Chaim Mier spoke out against the Zionists, its common knowledge he was himself on the Zionist payroll, Is koach hapoel benifal not effecting anymore?
Lazer Epstien Tuesday, January 12, 2016 12:53:00 PM
Rebinie Sor Min Haderech he is questioning the emunah of 72 minutes, the Zalonim were correct, better a rebbe a Am Uretz, who never questions anything, everything is crystal clear....
Anonymous Mr B said... Mr A 11:06; "or is it to be a start point for another insulting diatribe"
So the skulener rebbe z"l who had a chance to rest any were he wanted, (although I heard from a witness, that he wanted to rest in KY) by skulener rebbe their was a question of eretz yisroel, never a question of KJ
האדמו"ר הרמ"ה ז"ל היה היושב ראש של ועד למחלקת השבת בההתאחדות הרבנים דארה"ב, נתמנה ושרת שם ע"פ הדבר"י ז"ל אתו עמו. הוא ראה וחתם כל ההחלטות דאז בדינו דבי רב, וקשה לומר שהוא בעצמו עבר בהחלטתו, אף שהדבר"י צוח "נגדם" ומחה בפרהסי' כ"פ, וגם אצל סעודת פדיון אצל חסיד ר' מאטעלע גיסו של חי"ג בבית אביו על מארסי עוו. בעליה
J. BergerSunday, March 18, 2018 12:33:00 AM Rabbi Mordechai Hager, Leader of Large Hasidic Sect, Dies at 95
Excerpts of the NYT obituarie:
"Like most Hasidim, he believed Israel should have never been created as a state until the arrival of the Messiah.
Nevertheless!, he recognized that the state was a practical reality and "honored" those ultra-Orthodox legislators who took part in the Israeli government. That stance often put him at odds with the Satmar Hasidim.
And he opposed the public school district that was created for disabled students in the upstate Satmar village of Kiryas Joel.
Rabbi Hager did not let himself be bullied by Satmar’s power. When a Satmar grand rabbi wanted to stretch the length of the Sabbath day as a mark of extra piety, Rabbi Hager refused to go along.
At an early age, Rabbi Hager displayed maverick traits. -- ran away to the Hungarian village Satu Mare to study in a yeshiva operated by the Satmar (Satu Mare in Yiddish) dynasty."
אין שנת תש"ב איז ער אריין לערנען אין דער ישיבה פון מרן רביה"ק בעל "ויואל משה" מסאטמאר זי"ע, וואו ער האט ארויסגעשיינט אלס זעלטענער מתמיד נפלא און עובד ה'. פון דעמאלט אן האט זיך אויך איינגעפעדימט א שטארקער קשר פונעם רבי'ן זצ"ל מיט'ן סאטמארער רבי'ן זי"ע, וואס האט אים אויסטערליש מכבד געווען מיט אן אהבה וחביבות באופן יוצא מן הכלל. דער רבי זצ"ל פלעגט שפעטער אויך קומען צו פארן ביי עטליכע געלעגנהייטן זיך מסתופף צו זיין בצל רביה"ק זי"ע אין סאטמאר, וואו ער האט ארויסגעשיינט מיט זיין אצילות'דיג געשטאלט און זוכה געווען צו געניסן מיותרת הכבוד.
אין יענע יארן האט ער געוואוינט קעגנאיבער דאס הויז פון רביה"ק מסאטמאר זי"ע, פון וועם ער איז געווען א תלמיד וחסיד מובהק, און דעריבער איז ער געווען אן אפטער גאסט ביים רבי'ן אין שטוב, און צומאל אפילו פארברענגט גאנצע נעכט בעניני השקפה, וכמים הפנים אל פנים האט ער אויך גענאסן פון אן אויסטערלישע הערצה און חביבות פון רבי'ן זי"ע. דער וויזשניצער רבי זצ"ל האט אנגעהאלטן זיין התקשרות צו רביה"ק מסאטמאר זי"ע אלע יארן, מחזק געווען זיינע אלע פעולות און הדרכות, ועדי זיבולא בתרייתא איז ער געשטאנען מיט חיזוק און עידוד לימין להבחל"ח כ"ק מרן אדמו"ר מסאטמאר שליט"א און זיין עדה הק'. ע"כ -דער איד
אחד העם: אין וויזשניץ איז דער מנהג בכלל נישט צו מאכן קיין הספדים. וויאזוי ווייס איך? ווייל דאס האט דער וויזשניצער רבי געזאגט ווען ער האט "יא-נישט" מספיד געווען זיין רבי בעל ויואל משה מסאטמאר, ער האט דעמאלס געזאגט אז עס איז נפטר געווארן "אדונינו מורינו ורבינו" סאטמאר רב, דאס איז געווען זיין לשון, און האט דארט צוגעלייגט אז הגם אין וויזשניץ זאגט מען נישט קיין הספדים, וועט ער פארציילן עפעס אן עובדא (דאכט זיך מיר אז דאס איז געווען די תירוץ פאר די הספד)י
Reply
סאטמאר חסידSunday, March 18, 2018 2:39:00 PM כבר נתבאר להלכה שכל הנכנס להיות חבר הכנסת עובר על הרבה איסורים נוראים שכל אחד ואחד הוא ביהרג ועל יעבור, על הכניסה ועל השבועה ועל ההשתתפות ועל הע"ז ועל המינות וכל המסתעף וכו'. -- וכל זה ברור להלכה לאמיתה של תורה למבקשי האמת. ע"כ - ויואל משה קמד
כמו כן השיטת ר"ת, היה ברור "להלכה" ולמעשה להדבר"י ז"ל
ספר "פרשת גדולת מרדכי" והוא ליקוט של אמרות, ביאורים, בצירוף תולדות .. - מנחם מענדיל בן צבי הירש ויז'ניצר - עובדות וסיפורים מכתבי קודש, מקור מחצבתו של רבינו מרדכי מקרעמניץ בן זקוניו של רבי יחיאל מיכל מזלאטשוב זצ"ל
ווען מען האט גירעדט וועגן רופן דעם ספר 'קדושת מרדכי' וואלט איך ציגילייגט אז איינע פון די גרעסטע אויפטוהן פאר "קדושת ישראל" אין די פריערדיגע יאהרן איז גיווען די "תולעת יעקב" באסעס..! הרה"ק ונורא ר' יחזקאל'ע האט דאס פארווירקליכט בגוף בנפש ובממון.. כידוע. אבער כפי הידוע איז דער "שועת רחמים ועת רצון" געקומען פון ר' מאטעלע וויזשניצער.. ואכמ"ל
בא שבת בא מנוחה שר חמישים ומאתים. תגובה דאנארשטאג אפריל 19, 2018 1:40 am
הגם "איך בין נישט קיין חסיד געווענליך צו פארן מיט על-אל," אבער דא היות וכו' האב איך געזאגט אז מען זאל יא פארן
וויבאלד נאר זיי האבן זיך צוגעשטעלט צו די פארלאנגען, האט דער רבי דעמאלס געהאלטן א דרשה אין ישיבה אז דאס איז נאר אן הוראת שעה וכו', עס האט משמע געווען זייער שטארק אז דאס נישט פארן מיט אלעל איז געווען אויך א שטיקל הוראה פאר די חסידים אם לא בשעת הדחק
איתא במד"ר קהלת, אצל בר אחתי' דר' יהושע בן חנניא שבא לא"י על חמורו של אפיקורס אחד, (אל-על בלע"ז) וא"ל ר"י בן חנני' כיון שבאת על חמרא דהאי רשיעא צריך אתה לחזור לחו"ל ואין אתה רשאי לישאר בא"י ושמע אליו וחזר ונסתלק בחו"ל בשלום!. ומפ' כיון שבא על חמורו של אפיקורס הי' ירא שימשך אחר דברי מינות
דיעל שר חמישים ומאתים. תגובה פרייטאג אפריל 20, 2018 10:51 am
הרב י.ש. דערציילט וואס ער האט געהערט פון סאלקע רב בעל המעט צר"י זצ"ל פון וויליאמסבורג. (סאלקע רב האט אלס בחור זיך אסאך געדרייט אין גרויסווארדיין ביים אהבת ישראל זצ"ל).י
די רבי אלס קינד פלעגט אסאך מאל זאגן די יה"ר פאר הנחת תפילין. האט אים סאלקע רב אמאל געפרעגט פארוואס ער זאגט עס, האט ער געענטפערט; עס שטייט דא אזעלעכע שיינע זאכן, אזעלעכע הויכע ענינים איך וויל עס זאגן אפילו איך לייג נאך נישט קיין תפילין
אויך האט ער געזאגט אז די רבי פלעגט אסאך מאל "זאגן זוהר אלס קינד". איינמאל האט אים די רבי געזאגט אז "ווען ער זאגט זוהר ווערט ער אזוי אויפגעפלאמט פארן הייליגן באשעפער" אז ווען עס וואלט געווען א פייער וואלט ער זיך אריינגעווארפן פארן אייבערשטן. -קטע מדיעל
ויקרא שמו בישראל: "אור מרדכי" במילוי (אלף ויו ריש מם ריש דלת כף יוד), בגימטריא "רבי מרדכי בן חיים מאיר בן ישראל בן ברוך זלה"ה" (או: "רבי מרדכי בן חיים מאיר בן ישראל האגער זלה"ה" עה"כ). גם בגימטריא "חסידות מרבי ישראל בעל שם טוב ז"ל".י
או יאמר, "אור מרדכי" עה"כ בגימטריא "מרדכי הגר", שמו עם שם המשפחה שיסודתה בהררי קודש (לפי מסורת רי"ז האגער מסאווראן שם המשפחה במקורו "הגר" על שם הכתוב "גר הייתי בארץ נכריה", ויש שהמליצו על המשפחה "ואהבתם את הגר").
השם "אור" לספר מחבר, ניתן בהסכמת רבינו לספר בנו בעל "אור שלום"
או"ר ר"ת אחכמה והיא רחוקה -------
נ"ב, מר' לייזער וואלף: קוגל איז בגימטריא דעם שם הוי', און אז ס'שטימט נישט עסט מען צו נאך א שטיקל. וד"ל
בן גוריון וויל זיך נוקם זיין אין די חרדים ווייל זיי האבען געשטירצט זיין רעגירונג, וואס וויל מחנך זיין פלטים קינדער פאר אטעאיסטען מחרפין ומגדפין כל הקודש אצלינו, אבער השי"ת האט אונז שוין אסאך מאהל געהאלפען, און וועט אונז אויך אצינד אויך העלפען, נאר טוהן מוז מען, נישט יוצא זיין מיט הוילע דרשות, נאר באקעמפען, ולד' הישועה
אביך הכותב בדמע ובמרירות נורא המצפה להשי"ת שהוא יצילנו במהרה - חיים מאיר
מכתב מכ"ק אדמו"ר מווישניץ הרה"צ ר' חיים מאיר האגער ז"ל, מייסד שיכון ווישניץ ב"ב
עבד לעובדי ד', 'אסקופה הנדרסת' תחת רגליו הטהורים באמת ובתמים כל ימי .. בשיכו ווישניץ. הקטן משה בער בעק
מלבים: "תכתב זאת לדור אחרון", ה' מצוה למלאכיו שהתפלה שמתפללים בעת החורבן על הגאולה תכתב בספר זכרון לפניו לדור אחרון, "ועם נברא", שאז יברא עם, אשר "יהלל יה", שדור האחרון שיהיה בעת הגאולה הם יהללו יה
זיעועכ"י
ReplyDeleteעס איז דא א תורה פון רבין פרשת תרומה (ס"ג תשס"ג). וזאת איז בגימ' קדושה, אויב איינער וויל זיך האלטן בקדושה. תרומה - דארף ער זיך אפשיידן. אשר - איז בגימ' "תמונה" פון נעמען בילדער
Deleteבס' יערות דבש, מזהיר מאד שלא להיות בתוך הבית צורה מצויירת בכותל או בלוח. ואף שעל פי הדין אין איסור רק בצורה בולטת, מ"מ יש להזהר ממנו.עיי"ש
Deleteשר האלף דריידל. תגובה זונטאג מארטש 18, 2018 2:09 pm
ReplyDeleteכ'האב אמאל געהערט אז ביי שלוש סעודות האט מען איינגעברענגט ליכט הערשט נאך רבינו תם זמן. קען איינער דאס באשטעטיגן? י
--------------
עס האט מיר פארציילט איינע פון זיינע ראשי ישיבות בימים ההם, הרמ"ה ז"ל האט גיהאלטן שבת לפי שיטת הר"ת פאר זיך, אין אויך האט מען נישט מתחילה אנגעצינדן קיין ליכט ביי של"ס פאר 72 מינוט. ווען ער איז גיווארן רבי האבן אסאך גיהאט טענות צי איהם היתכן? ביים אמרי חיים ז"ל האט מען גישטעלט ליכט פארן זמן לשיטת ר"ת, אויך אויף אנדערע מנהגים זיינע איז גיווען טענות ביי זיי אויף איהם "אז ער איז צי א סאטמארער" למשל; ווען ער האט גיעפענט זיי מיידל שול אין מאנסי האט מען מתחלה גילערינט מיט זיי חומש ורש"י אויך, שפעטער האט ער דאס מבטל גיווען דער נאך הער איך האט מען דאס צירוק איינגעפירט.. אזוי אויך האט ער זיך גיבראכן פאר די חסידים זיינע אין ער האט שוין גילאזט אריינברענגען די ליכט פארן זמן אויך.. אבער ער "אליין פארזיך" האלט יא שבת כפי שיטת ר"ת, שפעטער כפי הנראה איז דאס אויך נשתנה גיווארן.. (כי יראתי מן העם ואשמע בקולם?) ווייס איך נישט. זיין כולל אין ירושלים האט מתחלה נישט נהנה גיווען משלחן במדינה.. אבער דאס איז אויך נשתנה גיווארן, וד"ל
Deleteתגובה פרייטאג מארטש 16, 2018 11:28 am
חמישים ומאתים, ישראל_הלוישר
במהלך מסע הלווית הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל יחלקו לכל אברך כולל 72 דולר כך על פי צוואתו, בארץ ישראל הכסף הופקד לחסידי ויז'ניץ "לחשבונות הבנק של האברכים" ע"כ
הרב שלמה יעקב געלבמאן ע"ה פלעגט זיך אסאך באגעגענן אין שמועסן באריכות מיט ר" מאטעלע ז"ל, די ארומיגע פלעגן זיך וויצלען אז קיינער קען נישט 'דערהייבן' דעם רבין נאר שלמה יאנקעל, מען הייבט אנ צירעדן פונם דבר"י ז"ל, אין עס ווערט לעבעדיג מען ענדיגט נישט, זיי זאגן איהם; פארן רבין פעהלט נאר א פלאטשיק ביבער היטל, אין ער איז ענקער. אזוי האט ער מיר פארציילט
DeleteThe Rebbe was savvy and poised (image conscious) as seen in some of his photos released.
ReplyDeleteסיפור לי איש זקן מלפנים היה מחסידי ווישאווע רמ"פ נ"י, ר' מאטעלע ז"ל היה דר בווילאמסבורג בבית אחד עם הרה"ח שלום לויפער ע"ה, הרה"ח הנגיד ר' געציל ע"ה היה רגיל להתאכסן לאורך ימים בבית ש"ב ר' שלום ע"ה בכל עת שבא לניו יארק להסתופף בצל הדבר"י, ופעם הוא סיפור להדבר"י ז"ל שהוא שמע כ"פ קולו של הרמ"ה ז"ל דרך החלון כשהוא אמר במנעימות תהילים ובהשתכפות הנפש ממש שלא שמע עוד כזאת ועשה רושם גדול לכל העוברים עד להפליא. ובודאי זכותו הגדול יגן עלינו בשמי מרומים השתא בעגלא ובזמן קרוב למבור גלות דלנו והעלנו ב"ב ממש
ReplyDeleteנ"ב: ר' שלום וש"ב ר' געציל, היה (מלפנים) חסידי דזיקוב, ופעם התנמנם ר' שלום אצל עריכת השלחון בהסוכה, והדבר"י ראה ואמר בבדיחותא: הלא בדזיקוב לא ישינים "בהסוכה"..? י
Is this mention of the passing of a great non-Chabad leader out of respect for a great man, or is it to be a start point for another insulting diatribe by a bunch of ignorant boors who can't tolerate that there are streams of Torah-true Yiddishkeit?
ReplyDeleteI follow multiple Chabad web sites, this is the first mention I've seen of the Ptiroh of the Vizhnitzer Rebbe O"bm.
go fly a kite
DeleteA: "the passing of a great non-Chabad leader"
Deletehere is more..
http://theantitzemach.blogspot.com/2017/12/blog-post.html?m=1
http://theantitzemach.blogspot.com/2018/03/we-find-yeshivas-rabbeinu-chaim-berlin.html?m=1
.. "a bunch of ignorant boors who can't tolerate that there are streams of Torah-true Yiddishkeit?"
Anonymous Monday, March 19, 2018 11:06:00 AM
Delete"a bunch of ignorant boors who can't tolerate that there are streams of Torah-true Yiddishkeit?"
once upon a time I was in Boca Raton FL. a respected Yid from Montreal told me a story of what happened in Montreal when the RJT of Satmar was there for a shabos, Rumors got out (..) in the name of respected 'rabunim' that the the Lubavitcher 'mikvah' which was popular there is not kosher!, The LR found out and called immediately one of his local personalities there with a request to go to the SR he's there now and tell him what you heard, it was late in the afternoon the place was packed, but he managed to get in and told him that he has a message from the LR.. The SR response: do you came with your car? he said yes, he stood up immediately 'get me them tilip' and said to the man take me to the mikvah now! he left them people around stunning, he observed the mikvah himself and declared it kosher, the word was spread immediately, and the rumor died.
are these acts of selfishness from a people who can't tolerate others, boor? nothing changed in Satmar, stories like these are ingrained in there DNA, think who changed?
ps: I had related the names and phone numbers to reb SYG than, to check it out, a while later he told me he spoke to rabbi who went with the rebbe than. I just wrote it here a very short version.
הרמ"ה ז"ל רשם בניו מלפנים בחודש אלול בת"ת ויראה, אצל ר' ליפא ע"ה ואח"כ הלך להדבר"י ובשר לו מה שעשה.. רביז"ל לא הסכים לקבלם; די וועסט שיקען דיינע קינדער צי מיר אבער דיינע חסידים וועלן נישט, מאכט אליין א ת"ת וועלן זיי שיקען זייערע קינדער צי דיר, וכך הוה. כך שמעתי באותו שנים
ReplyDeleteanonymous 11:06
ReplyDeletethis is untrue
http://www.collive.com/show_news.rtx?id=49895&hl=vizhnitz
More Chabad coverage of the Vizhnitzer Rebbe:
ReplyDeletehttp://shturem.net/index.php?section=news&id=98865
More coverage here
ReplyDeleteAnon
ReplyDelete"I follow multiple Chabad web sites, this is the first mention I've seen of the Ptiroh of the Vizhnitzer Rebbe O"bm"
old fashioned anti semite
Gie Viess
ReplyDelete"הרמ"ה ז"ל האט גיהאלטן שבת לפי שיטת הר"ת פאר זיך, אין אויך האט מען נישט מתחילה אנגעצינדן קיין ליכט ביי של"ס פאר 72 מינוט. ווען ער איז גיווארן רבי האבן אסאך גיהאט טענות צי איהם היתכן?"
sorry, but he was smoking his cigarette before the 72 minutes in public
in Viznitz was a minhag to smoke a cigarette by hamavdil
later years it was stopped because of the big health scares on smoking
he was adamant on fighting the 72 minutes, noting with his father or his chasidim it was his private issue....
yes yeke sure thing.
Delete"he was "damant on fighting" the 72 minutes"
Deleteזהו שיטת רוב הראשונים וכן פסק השו"ע או"ח סי' רס"א ס"ב ונושאי כליו (ללא חולק) כדעת ר"ת! שבת ל"ה ע"א ועוד, כמבואר באריכות בס' מנחת כהן (ס' מבוא השמש מאמר א' פ"ג ופ"ט), וכן דעת רוב גדולי אחרונים דשני שקועות לשמש, ואחר שקיעה הראשונה עדיין יום גמור, ואחר שקיעה שניה הוא בין השמשות עד צאת הכוכבים, וחלילה להקל נגד פסק השולחן ערוך שהוא לנו כיתד שלא תמוט, בפרט באיסור שבת החמורה שהוא באיסור סקילה אין להקדים ולעשות מלאכה עד אחר גמר שקיעה שניה שאז,וודאי לילה לשיטת הנ"ל. אמנם ראוי לחוש לחומרא לשיטת הגאונים וסייעתם שסוברים שמתחילה השקיעה ראשונה הוא ביה"ש, ויש להקדים הדלקת הנרות בעש"ק קודם שקיעה הראשונה כדי לצאת דעת הגאונים הנ"ל ובפרט באיסור חמוץ דאורייתא.ע"כ
was he adamant to fight the the rabbinu tam and the 'shilcun uric' too?. or just the Satmar's ?
G "but he was smoking his cigarette before the 72 minutes in public"
DeleteDid you see him?
הגאון החזון איש (אגרות ח''א סימן מא) כתב: ''פשטה ההוראה להחמיר כרבנו תם בכל ישראל, והיא הוראה מקוימת כמפי "סנהדרין גדולה" בלשכת הגזית, ואין שום צד קולא בזה. ולא נמצא מי שאמר שלא לחוש לדעת רבנו תם, ואם איזה גאון כתב להמליץ על מי שמיקל, זו אינה הוראה לחקות בה את המקילים''. עכ''ד
ובשו''ת דברי יציב כתב: ''האומר שסברת רבנו תם היא טעות במציאות, הרי הוא בכלל אפיקורוס, שפוגע בקדושת רבותינו הפוסקים שמפיהם אנו חיים, והרי גדולים אלו היו בארץ ישראל, וראו בעיני קודשם זמן צאת הכוכבים. ומי שאומר שרבנו תם לא דיבר על ארץ ישראל, הבל יפצה פיהו, ודברי רוח הם נגד האמת, ומצוה לפרסם הדבר.'' עכ''ל
: "ר' שלום וש"ב ר' געציל,"
ReplyDeletethey were brother in laws
.ת.נ.צ.ב.ה
DeleteI stand by my statement, with a clarification. The COL site(s) are Israeli Chabad sites, to the best of my knowledge. I normally look at the American Chabad sites.
ReplyDeleteI once had to raise some Zedokoh money, for a needy family facing eviction. As I was in Crown Heights, I went to 770 to try to raise some money. The answer I got from most of the people I approached was "go to your neighborhood".
On the other hand, when Chabasker collectors come to my neighborhood, everyone gives them & many of them are given meals or snacks along with donations.
collive is quite American
ReplyDeleteso we have 2 shtarke taynes now. What's next? keep 'em coming.
רצון טוב - שר האלף
ReplyDeleteתגובה מאנטאג מארטש 19, 2018 4:10 pm
אבד גברא דמיסתפינא מיניה צדיק הדור כ"ק אדמו"ר רבי מרדכי מוויזניץ מאנסי זצוק"ל
תלמידו המובהק של מרן רשכבה"ג בעל ויואל משה מסאטמאר זיע"א וממנו קיבל את רוב תורתו ואף זכה לקרבה יתרה אצלו, לא סר מהוראותיו.
נמנה על רבני "התאחדות הרבנים דארה"ב וקנדא" אותה ייסד מרן מסאטמאר זיע"א כגוף העליון לחרדים בארה"ב והשתתף קבוע בכל העצרות וההפגנות מחאה, ושמו מופיע על כרוזי התאחדות הרבנים בכל שנותיה.
היה ידוע כאיש מלחמה וחרפה לא נשא על קרובו, לא נשא פנים לאיש והשמיע תמיד את דבריו באש קודש על כל פרצה בחומת הדת ואף מחה נגד כיבוד הרשעים של ראשי השלטון הציוני, השפעתו היתה גדולה בכל עולם החסידות.
בשנת תשי"א בעת שעולם היהודי סער סביב גזירת גיוס בנות, שגם אז היו כאלו שרצו לעשות פשרות וויתורים, אולם כל גדולי ישראל זצוק"ל יצאו בקריאה ברורה יהרג ואל יעבור.
בעת ההיא יצא מוביל חוק הגיוס בן גוריון ש"ט לארה"ב, אז פנה כ"ק אדמו"ר האמרי חיים מויזניץ זצוק"ל לבנו כ"ק אדמו"ר מויזניץ מונסי שליט"א, במכתב מיום כ"ב אדר א' תשי"א במכתב נרגש מגולל את מה שעושים הורים כדי לגדל דורות ישרים, וכעת זוממים להפיל אותם בין בעלי תועבה.
וקורא שאסור לשתוק ולרודף אותו עד חרמה ובכל מקום שמגיע להפגין נגדו בכל דרך אפשרית נגד מוביל חוק הגיוס ולהצר צעדיו על כל צעד ושאל.
וכידוע גודל מלחמתו של כ"ק אדמו"ר האהבת ישראל מויזניץ זצוק"ל נגד כתות הציונים וגרוריהם, שלחם איתם על שלכדו וצדו את הצעירים בפיהם לשמד וכפירה.
בעקבותיהם עמד תמיד בפרץ כ"ק אדמו"ר זצוק"ל ועל כל פרצה לא חת מפני איש והביע את מחאתו שנשמעה למרחקים.
צעד לאורם של כל גדולי הדורות מנהיגי החסידות אשר קידשו מלחמה במתחדשים הזוממים לכלות את כרם בית ישראל ובציונות והנגררים אחריה והמשיך את מלחמתם הגדולה, עוד זכה לראות את זקינו הרה"ק בעל אהבת ישראל מויזניץ זצוק"ל כל ימיו חזר על אמרותיו של ובפרט בהתבדלות מוחלטת מתנועות הציונות והמזרחי
התנגד נמרצות לאגודת ישראל אשר מתחילת שנות המדינה התחברה והחניפה לרשעים, ואחר כך נהיו חלק ממרכיבי ממשלת השמד, וכמה פעמים השמיע דברים על פרצות על הדת בארה"ק בהם שותפים אגודת ישראל.
אף התבטא עוד לפני כשני עשורים שאגודת ישראל עזבה את דרך מייסדיה היא כבר הולכת בכיוון המזרחי, התרחק מכל שייכות עם אגודת ישראל ואף הורה לא להשתתף לכנסת המינים.
מוסדותיו בארה"ק ציוה לא לקחת את תקציבי השלטון הניתנים ע"י משרד החינוך-השמד למוסדות החינוך.
קשור בכל נימי נפשו לנקיי הדעת שבירושלים שלחמו את מלחמת ה' ברמה ובראשם מורינו הרה"צ רבי עמרם בלויא זצוק"ל, ואף זכה להערכה וגדולה מרבני ירושלים לדורותיהם מרן הגאב"ד פוסק הדור בעל המנחת יצחק זצוק"ל מרן הגאב"ד הרמ"א פריינד זצוק"ל, מרן הגה"ק רבי בנימין רבינוביץ זצוק"ל, הגה"ק רבי מאיר בראנדסדארפער זצוק"ל, ועוד.
התקבצו סביבו זקני החסידים ובני תשחורת, ורבים מבני ירושלים החפצים ללכת בדרך ההתבדלות ולהתרחק מכל השפעות מנהיגי האגודה, מצאו בו ממשיך נאמן לגדולי הדורות, וצעדו לאורו והתחממו באשו הגדולה.
מאס דרכי הפוליטיק וחשבונות שביקשו מנהיגים רבים, ואף לצלמו ולהפיץ תמונותיו אסר מכל וכל, כדי לא להכלל בהם להרחק כמטחוי קשת מכל זרות וחיצוניות
וזכה שחסידיו המה הנושאים את דגל ההתנזרות מכל הוויות עולם הזה
זכותו הגדולה יעמוד לנו בעת כזאת אשר פריצי עמנו אשר בתוכנו, עמודים עלינו לכלותינו מבפנים, ואוכלים כל חלקה טובה רח"ל
זצ"ל. ת.נ.צ.ב.ה
נ.ב. הרבי היה רשום למעמבער באגודת ישראל (דאמעריקא?) ואף שילם דמי המעמבערשיפ, היה לו ידידות רב אם מאיר פרוש. גיי ווייס
כ'האב געהערט אז י"א די רבי ר' מאטעלע ז"ל האט געצאלט נאר האלב מעמבער שיפ פאר די אגודה, האט מען אים געפרעגט פאר וואס, האט ער געזאגט ער געט נאר פאר דו גיטע זאכן וואס זיי טיען
DeleteAnon
ReplyDelete"
I once had to raise some Zedokoh money, for a needy family facing eviction. As I was in Crown Heights, I went to 770 to try to raise some money. The answer I got from most of the people I approached was "go to your neighborhood"."
In 770 there were always money collectors from all overs, you are a simple propagator of hate, like a Farakhan....
or maybe something closer.. like the JDL .
DeleteAnon
ReplyDelete"to the best of my knowledge. I normally look at the American Chabad sites."
the English COL LIVE did reported it too
go back to your hate cave....
Anon: "I stand by my statement"
ReplyDeleteI once met a BT type Lubavitcher in Satmar shul (than on bedford) who was collecting money, he mentioned to me that he went to the LR and to the SR to and both gave him some alms, so me I asked him who gave you more? he said interesting question; the SR gave me very generously, but I made more in Lubavitch! why? because when I came out from the rebbe, people approached me to buy the "money" i got and I wound up with more money than the SR gave him..
but no one approached him to buy the SR money, and he wondered why?
I told him maybe there is a lot of SR money floating around in the market, perhaps it lost it value..
I once saw an 'item' printed by Lubavitche, that the LR complaint openly that his chasidim don't give "him" money when trying to raise funds...!
DeleteMr A 11:06; "or is it to be a start point for another insulting diatribe"
ReplyDeleteSo the skulener rebbe z"l who had a chance to rest any were he wanted, (although I heard from a witness, that he wanted to rest in KY), but others understood otherwise, and chose his resting place for him of all places in Monsey, was it meant to 'methar' the air there for the future kedoshim? or just to insult the 'other' diatribe. Mr Anonymous.
Just Me
ReplyDelete"I once met a BT type Lubavitcher in Satmar shul (than on bedford) who was collecting money, he mentioned to me that he went to the LR and to the SR to and both gave him some alms, so me I asked him who gave you more? he said interesting question; the SR gave me very generously, but I made more in Lubavitch! why?"
you never met that BT
its a lie
nobody bought money of the Lubavitcher rebbe after a yechidus
only on unique occasions
Its a good corny joke sell it to yarmer ruv
I can live with "my" lies.. but can't live with your fumes even, and I won't.
Delete"nobody bought money of the Lubavitcher rebbe"
Deleteהמשיחיסטים מוכרים לערבים דולרים של הרבי ב-36 שקל
http://bshch.blogspot.com/2018/03/36_25.html?m=1
חדשים לבקרים "רבה אמונתך".. -איכה ג
Gie Viess
ReplyDelete"
התנגד נמרצות לאגודת ישראל אשר מתחילת שנות המדינה התחברה והחניפה לרשעים, ואחר כך נהיו חלק ממרכיבי ממשלת השמד, וכמה פעמים השמיע דברים על פרצות על הדת בארה"ק בהם שותפים אגודת ישראל.
אף התבטא עוד לפני כשני עשורים שאגודת ישראל עזבה את דרך מייסדיה היא כבר הולכת בכיוון המזרחי, התרחק מכל שייכות עם אגודת ישראל ואף הורה לא להשתתף לכנסת המינים."
stop the satmar Lie machine
Reb Mottele walked out(actually ran out)by a protest in MSG in front of the baal Veyoel Moshe just because the (former viznitzer chusid) Sruel Avrohom Stien started badmouthing in his usual casual humoristic style,the Agudah
The Veyoel moshe was then 92 and at the height of his power, he demonstratively walked out
he was cursed then in satmar as a farfolter tzionist.... for a long time
thanks for publicizing it.. I know the rest of the story.. and out of respect to RMH z"l I wont.
DeleteLiE: "Reb Mottele walked out (actually ran out) by a protest in MSG in front of the baal Veyoel Moshe" !?
Deletelier's should have 'good memories'. No! he walked out on rabbi Y. A. stein his nemesis, who 'was' more "Vizhnitzer" than he. RMH "came and left" to the protest BEFORE SR came at all. this was in Madison Square Garden in NYC there were 10,000 witnesses there (except you obviously, go ask them.
Gie Viess
ReplyDelete"
בעת ההיא יצא מוביל חוק הגיוס בן גוריון ש"ט לארה"ב, אז פנה כ"ק אדמו"ר האמרי חיים מויזניץ זצוק"ל לבנו כ"ק אדמו"ר מויזניץ מונסי שליט"א, במכתב מיום כ"ב אדר א' תשי"א במכתב נרגש מגולל את מה שעושים הורים כדי לגדל דורות ישרים, וכעת זוממים להפיל אותם בין בעלי תועבה."
I cant believe reb Chaim Mier spoke out against the Zionists, its common knowledge he was himself on the Zionist payroll, Is koach hapoel benifal not effecting anymore?
yes it does atleast in you it does.
Deleteהכר נא למי "החותמת והפסילים". והמטה.. האלה
DeleteLazer Epstien Tuesday, January 12, 2016 12:53:00 PM
Rebinie Sor Min Haderech
he is questioning the emunah of 72 minutes, the Zalonim were correct, better a rebbe a Am Uretz, who never questions anything, everything is crystal clear....
L: "I cant believe reb Chaim Mier spoke out against the Zionists"
Deleteדער אמרי חיים ז"ל דער זיידע פון די היינטיגע ווישניצער רביס שליט"א, האט געשריבן אין א בריעף, אז ווען בן גריון קומט קיין אמעריקא זאל מען מאכען פון איהם א "קאצן מוזיק", ווען ער איז גיווען אין אמעריקא בשנת תשט"ו (כמיין) האט ער זיך משתתף גיווען מיט אללע חרדים אין גיגאנגען צונזאם ברחובות מאנהעטן צום פראטעסט דעמאלט, וויא זענען די היינטיגע נאכפאלגערס? קשיא
Anonymous Mr B said...
ReplyDeleteMr A 11:06; "or is it to be a start point for another insulting diatribe"
So the skulener rebbe z"l who had a chance to rest any were he wanted, (although I heard from a witness, that he wanted to rest in KY)
by skulener rebbe their was a question of eretz yisroel, never a question of KJ
says who???
Deleteהאדמו"ר הרמ"ה ז"ל היה היושב ראש של ועד למחלקת השבת בההתאחדות הרבנים דארה"ב, נתמנה ושרת שם ע"פ הדבר"י ז"ל אתו עמו. הוא ראה וחתם כל ההחלטות דאז בדינו דבי רב, וקשה לומר שהוא בעצמו עבר בהחלטתו, אף שהדבר"י צוח "נגדם" ומחה בפרהסי' כ"פ, וגם אצל סעודת פדיון אצל חסיד ר' מאטעלע גיסו של חי"ג בבית אביו על מארסי עוו. בעליה
ReplyDeleteJ. BergerSunday, March 18, 2018 12:33:00 AM
ReplyDeleteRabbi Mordechai Hager, Leader of Large Hasidic Sect, Dies at 95
Excerpts of the NYT obituarie:
"Like most Hasidim, he believed Israel should have never been created as a state until the arrival of the Messiah.
Nevertheless!, he recognized that the state was a practical reality and "honored" those ultra-Orthodox legislators who took part in the Israeli government. That stance often put him at odds with the Satmar Hasidim.
And he opposed the public school district that was created for disabled students in the upstate Satmar village of Kiryas Joel.
Rabbi Hager did not let himself be bullied by Satmar’s power. When a Satmar grand rabbi wanted to stretch the length of the Sabbath day as a mark of extra piety, Rabbi Hager refused to go along.
At an early age, Rabbi Hager displayed maverick traits. --
ran away to the Hungarian village Satu Mare to study in a yeshiva operated by the Satmar (Satu Mare in Yiddish) dynasty."
https://mobile.nytimes.com/2018/03/16/obituaries/rabbi-mordechai-hager-dead-led-large-hasidic-sect.html?referer=
Reply
Replies
דער אידSunday, March 18, 2018 2:14:00 PM
אין שנת תש"ב איז ער אריין לערנען אין דער ישיבה פון מרן רביה"ק בעל "ויואל משה" מסאטמאר זי"ע, וואו ער האט ארויסגעשיינט אלס זעלטענער מתמיד נפלא און עובד ה'. פון דעמאלט אן האט זיך אויך איינגעפעדימט א שטארקער קשר פונעם רבי'ן זצ"ל מיט'ן סאטמארער רבי'ן זי"ע, וואס האט אים אויסטערליש מכבד געווען מיט אן אהבה וחביבות באופן יוצא מן הכלל. דער רבי זצ"ל פלעגט שפעטער אויך קומען צו פארן ביי עטליכע געלעגנהייטן זיך מסתופף צו זיין בצל רביה"ק זי"ע אין סאטמאר, וואו ער האט ארויסגעשיינט מיט זיין אצילות'דיג געשטאלט און זוכה געווען צו געניסן מיותרת הכבוד.
אין יענע יארן האט ער געוואוינט קעגנאיבער דאס הויז פון רביה"ק מסאטמאר זי"ע, פון וועם ער איז געווען א תלמיד וחסיד מובהק, און דעריבער איז ער געווען אן אפטער גאסט ביים רבי'ן אין שטוב, און צומאל אפילו פארברענגט גאנצע נעכט בעניני השקפה, וכמים הפנים אל פנים האט ער אויך גענאסן פון אן אויסטערלישע הערצה און חביבות פון רבי'ן זי"ע. דער וויזשניצער רבי זצ"ל האט אנגעהאלטן זיין התקשרות צו רביה"ק מסאטמאר זי"ע אלע יארן, מחזק געווען זיינע אלע פעולות און הדרכות, ועדי זיבולא בתרייתא איז ער געשטאנען מיט חיזוק און עידוד לימין להבחל"ח כ"ק מרן אדמו"ר מסאטמאר שליט"א און זיין עדה הק'. ע"כ -דער איד
אחד העם: אין וויזשניץ איז דער מנהג בכלל נישט צו מאכן קיין הספדים. וויאזוי ווייס איך? ווייל דאס האט דער וויזשניצער רבי געזאגט ווען ער האט "יא-נישט" מספיד געווען זיין רבי בעל ויואל משה מסאטמאר, ער האט דעמאלס געזאגט אז עס איז נפטר געווארן "אדונינו מורינו ורבינו" סאטמאר רב, דאס איז געווען זיין לשון, און האט דארט צוגעלייגט אז הגם אין וויזשניץ זאגט מען נישט קיין הספדים, וועט ער פארציילן עפעס אן עובדא (דאכט זיך מיר אז דאס איז געווען די תירוץ פאר די הספד)י
Reply
סאטמאר חסידSunday, March 18, 2018 2:39:00 PM
כבר נתבאר להלכה שכל הנכנס להיות חבר הכנסת עובר על הרבה איסורים נוראים שכל אחד ואחד הוא ביהרג ועל יעבור, על הכניסה ועל השבועה ועל ההשתתפות ועל הע"ז ועל המינות וכל המסתעף וכו'. -- וכל זה ברור להלכה לאמיתה של תורה למבקשי האמת. ע"כ - ויואל משה קמד
כמו כן השיטת ר"ת, היה ברור "להלכה" ולמעשה להדבר"י ז"ל
ובודאי התבנית המקואות שהראית לעם.. להלכה ולמעשה, היה בעט ברבו בו.. וד"ב
נ.ב. הרבי מגער ז"ל הבית ישראל אמר בהתפעלות מהדבר"ל ז"ל: ער איז דאך אזוי גרויס עא וואלט גיקענט מטהר זיין גאנץ ארץ ישראל, ווען נישט ער וואלט זיך אריין גילייגט אין ציונות!.. ע"כ וד"ל
ר' מאטעלע ז"ל איז גיווען דבק אינם אהבת ישראל ז"ל (נישט אזוי שטארק כמדומה אונם אמרי חיים) ער האט אמאל פארציילט ברבים אז זיין עיקר סאטמאר קייט קומק פון זיין דבק אין אהבת ישראל וואס האט כסדר גירעדט פין זיין גדלות דאס האט איהם גיברענגט קיין סאטמער, עס איז ידוע אסאך עובדת וואס ר' מאטאלע האט פארציילט וואס ער האט אליין גיהערט פארציילן פונם בעל אהבת ישראל אויפן דבר"י גדלות
ReplyDelete
ReplyDelete.נצור לשונכם מרע ושפתיך מדבר מרמ"ה
אני מציע לקרוא ספרי הרמ"ה ז"ל בשם "פרשת גדלת מרדכי" כי לא נאה ויאה
Deleteת"ט, כי לו נאה כי לו יאה
Delete.טובים השנים מן האחד
Deleteספר "פרשת גדולת מרדכי" והוא ליקוט של אמרות, ביאורים, בצירוף תולדות .. - מנחם מענדיל בן צבי הירש ויז'ניצר - עובדות וסיפורים מכתבי קודש, מקור מחצבתו של רבינו מרדכי מקרעמניץ בן זקוניו של רבי יחיאל מיכל מזלאטשוב זצ"ל
ווען מען האט גירעדט וועגן רופן דעם ספר 'קדושת מרדכי' וואלט איך ציגילייגט אז איינע פון די גרעסטע אויפטוהן פאר "קדושת ישראל" אין די פריערדיגע יאהרן איז גיווען די "תולעת יעקב" באסעס..! הרה"ק ונורא ר' יחזקאל'ע האט דאס פארווירקליכט בגוף בנפש ובממון.. כידוע. אבער כפי הידוע איז דער "שועת רחמים ועת רצון" געקומען פון ר' מאטעלע וויזשניצער.. ואכמ"ל
Delete"ן דעריבער איז ער געווען אן אפטער גאסט ביים רבי'ן אין שטוב, און צומאל אפילו פארברענגט גאנצע נעכט בעניני השקפה"
ReplyDeletethe lie machine works on all gears
בא שבת בא מנוחה שר חמישים ומאתים. תגובה דאנארשטאג אפריל 19, 2018 1:40 am
ReplyDeleteהגם "איך בין נישט קיין חסיד געווענליך צו פארן מיט על-אל," אבער דא היות וכו' האב איך געזאגט אז מען זאל יא פארן
וויבאלד נאר זיי האבן זיך צוגעשטעלט צו די פארלאנגען, האט דער רבי דעמאלס געהאלטן א דרשה אין ישיבה אז דאס איז נאר אן הוראת שעה וכו', עס האט משמע געווען זייער שטארק אז דאס נישט פארן מיט אלעל איז געווען אויך א שטיקל הוראה פאר די חסידים אם לא בשעת הדחק
https://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=36459&start=550
--------------------------------------------
איתא במד"ר קהלת, אצל בר אחתי' דר' יהושע בן חנניא שבא לא"י על חמורו של אפיקורס אחד, (אל-על בלע"ז) וא"ל ר"י בן חנני' כיון שבאת על חמרא דהאי רשיעא צריך אתה לחזור לחו"ל ואין אתה רשאי לישאר בא"י ושמע אליו וחזר ונסתלק בחו"ל בשלום!. ומפ' כיון שבא על חמורו של אפיקורס הי' ירא שימשך אחר דברי מינות
דיעל שר חמישים ומאתים. תגובה פרייטאג אפריל 20, 2018 10:51 am
ReplyDeleteהרב י.ש. דערציילט וואס ער האט געהערט פון סאלקע רב בעל המעט צר"י זצ"ל פון וויליאמסבורג. (סאלקע רב האט אלס בחור זיך אסאך געדרייט אין גרויסווארדיין ביים אהבת ישראל זצ"ל).י
די רבי אלס קינד פלעגט אסאך מאל זאגן די יה"ר פאר הנחת תפילין. האט אים סאלקע רב אמאל געפרעגט פארוואס ער זאגט עס, האט ער געענטפערט; עס שטייט דא אזעלעכע שיינע זאכן, אזעלעכע הויכע ענינים איך וויל עס זאגן אפילו איך לייג נאך נישט קיין תפילין
אויך האט ער געזאגט אז די רבי פלעגט אסאך מאל "זאגן זוהר אלס קינד". איינמאל האט אים די רבי געזאגט אז "ווען ער זאגט זוהר ווערט ער אזוי אויפגעפלאמט פארן הייליגן באשעפער" אז ווען עס וואלט געווען א פייער וואלט ער זיך אריינגעווארפן פארן אייבערשטן. -קטע מדיעל
גמטריא - Gematria Calculator
ReplyDeletehttp://www.jewishluach.com/gimat.html
ויקרא שמו בישראל: "אור מרדכי" במילוי (אלף ויו ריש מם ריש דלת כף יוד), בגימטריא "רבי מרדכי בן חיים מאיר בן ישראל בן ברוך זלה"ה" (או: "רבי מרדכי בן חיים מאיר בן ישראל האגער זלה"ה" עה"כ). גם בגימטריא "חסידות מרבי ישראל בעל שם טוב ז"ל".י
ReplyDeleteאו יאמר, "אור מרדכי" עה"כ בגימטריא "מרדכי הגר", שמו עם שם המשפחה שיסודתה בהררי קודש (לפי מסורת רי"ז האגער מסאווראן שם המשפחה במקורו "הגר" על שם הכתוב "גר הייתי בארץ נכריה", ויש שהמליצו על המשפחה "ואהבתם את הגר").
השם "אור" לספר מחבר, ניתן בהסכמת רבינו לספר בנו בעל "אור שלום"
או"ר ר"ת אחכמה והיא רחוקה
-------
נ"ב, מר' לייזער וואלף: קוגל איז בגימטריא דעם שם הוי', און אז ס'שטימט נישט עסט מען צו נאך א שטיקל. וד"ל
עס איז צי באמערקען אז די 'רעגימענטישע' חסידי הרמ"ה ז"ל, לייגן דעם דגוש אויף זיינע דיבורים אין הנהגות קדושות, אויך אין זיין כח להנהיג הקהלה בכרוזים, וואס דאס איז נוגע מער ווייניגער נאר לחסידי ווישניץ, אין נישט דעם דגוש אויף זיין ספיציעלע גדלות אויף איינע פון די דריי עמודי עולם כנהוג בגדולי עולם, דהיינו זיין גדלות בתורה, עבודה, וגמ"ח, וואס איז נוגע להכלל. אולי צריך תיקון
ReplyDelete!תכתב זאת לדור אחרון
ReplyDeleteנא לדייק בדברי רבינו בכל 'תיבה ותיבה' שכתבו בדמע
האי לכם מכתב "ככתבו וכלשונו", דעת קודשו של בעל 'האמרי חיים' שכתב לבנו בעל 'האור מרדכי' ז"ל
ב"ה תל אביב יצ"ו יום כ"ב לחודש אדר א' תשי"א לפ' ויקהל משה את כל עדת בני ישראל
בני יקירי שליט"א
מסתמא ווייסט איהר דארט פון די נייער גזירה וואס אונזערע חפשיים ווילען ארויס געבען, גיוס נשים אויך דתיים, עס איז א הימעל געשריי תסמור שערות ראש, וויפיל טאטע מאמע פלאגן זיך שווער אין ביטער ביז זיי דערלעבען בעזהשי"ת אויף צו ציהען א ערליכע אידישע טאכטער, זיי אפפערין זיך אויף, און ווען זיי האבן שוין זוכה גיווען דערצו, ווילען די חפשיים זיי אוועק רויבען פון זייערע עלטערין, פון איהר צניעותדיגע ערציהונג, זיי אויסמישען מיט גאטלאזע בעלי תאוה ותועבה, און פון איהר מאכען דאס וואס די שבטים האבן געשריגען במעשה שכם, ביי אלע מדינות פון דער וועלט - חוץ אין רויטען גן עדן ר"ל - האט מען עס נישט גימאכט, נאר דא דארף מען נאך טוהן מוסקבה
ע"כ מ'טאר נישט שווייגען, זאל דאס חרדי'שע יודענטום אין אמעריקא שטורמען, מאכען ריזיגע פראטעסט פארזאמלונגען, שמועס מיט אגודת אדמורי"ם, רבנים, ישיבות, עס זאל זיין א ויצעקו עד שמי רום, זאל די אידישע פרעסע אויף וועקען דאס געוויסען פון דער מענטשליכער מיינונג, וויפיל דעמוראליזאציע עס ליגט און דעם ביטערן געזעץ
דאס אליין איז אבער נישט גענוג, בן גוריון פאהרט מיט די צייטין קיין אמעריקא וועגן זיינע זאכען, מגביות, הלוואות, זיי ווילען איצט פארשפרייטען אידישע אנליי פאפירען וכדומה, ער זאל באקעמפט ווערען אויף שריט אין טריט, א קאצען מוזיק זאל מען איהם מאכען, עפענטליכע דעמאנסטראציעס פאר זיין וואהנונג וכדומה וכדומה, מען זאל קענען אויספיהרען אויך א דעמאנסטראציע פון אידישע טעכטער חרדי'שע, מען זאל זיין בילד פארברענען אויף דער אפענער שטראססע, אין רעדעס האלטעו, מען זאל דערערככדרינגען וויא נייטיג מען מיז זיך ארויס ראטעווען פון די חפשיים'ס הענד, געוואלד, נישט רוהען, פאר אמעריקא שרעקין זיי זיך, און השי"ת ירחם
בן גוריון וויל זיך נוקם זיין אין די חרדים ווייל זיי האבען געשטירצט זיין רעגירונג, וואס וויל מחנך זיין פלטים קינדער פאר אטעאיסטען מחרפין ומגדפין כל הקודש אצלינו, אבער השי"ת האט אונז שוין אסאך מאהל געהאלפען, און וועט אונז אויך אצינד אויך העלפען, נאר טוהן מוז מען, נישט יוצא זיין מיט הוילע דרשות, נאר באקעמפען, ולד' הישועה
אביך הכותב בדמע ובמרירות נורא המצפה להשי"ת שהוא יצילנו במהרה - חיים מאיר
מכתב מכ"ק אדמו"ר מווישניץ הרה"צ ר' חיים מאיר האגער ז"ל, מייסד שיכון ווישניץ ב"ב
עבד לעובדי ד', 'אסקופה הנדרסת' תחת רגליו הטהורים באמת ובתמים כל ימי .. בשיכו ווישניץ. הקטן משה בער בעק
מלבים: "תכתב זאת לדור אחרון", ה' מצוה למלאכיו שהתפלה שמתפללים בעת החורבן על הגאולה תכתב בספר זכרון לפניו לדור אחרון, "ועם נברא", שאז יברא עם, אשר "יהלל יה", שדור האחרון שיהיה בעת הגאולה הם יהללו יה