Chortkover/Husyatiner Chassidim are up in arms. In their מחאה they don't mention the quotes that appear in the book, saying that they're not be repeated, that's how bad they are. Something he says there about הרה"ק ר' ישראל מהוסיאטין זצ"ל. UPDATE: Here is the quote. Typical Brisker לשון הרע באיצטלא של קדושה. No difference than two chassidim sitting over a cholent Thursday night in your local deli or gas station. As if to say that the Chofetz Chaim in שמירת הלשון doesn't apply to them because they're discussing רשעים. The joke of it all is that the son-in-law, whom he calls "רציני" and would go up to the shul to learn after going to the Mikvah on Erev Shabbos was his successor as Husyatiner Rebbe, Reb Yakov of Husyatin, a FIRST RATE MIZROCHIST who said Torah in Ivrit on Hey Iyar. But Reb Meir האט גוט גיקענט דער... because he saw him in the Mikvah... נישטא ווער זאל לאכען....
Not sure why Shimmy sees the need to publish such statements; Is the matzav there so bankrupt that they need to laugh at others just to keep the people in line?
Then there's Agav piece. Once we're attacking the Rebbelach let's go all the way. After all, they were Mizrochnikes, and Loshon Horah is a Mitzvah when it comes to them. The צושטעל to the Brisker dayan and that story is classic. Apples and oranges is an understatement.
The "truth" should set you free the say here in America
ReplyDeletemaybe it's time that "Kehot" prints a collection of 'there' Rebbe's opinion factual documents and others, of his opinion on exposing the "truth colors" of Zionism in our times. He explicitly asked for it!.
ReplyDeletehttp://bshch.blogspot.co.uk/2018/03/blog-post_573.html?m=1
ReplyDeleteאז מען גלייבט נישט קיין מעשיות וואס חסידים צי מתנגדים פארציילן איז מען אנ אפיקורוס ח"ו? א נייע מעשה
ReplyDeleteשמואל בער
ReplyDeleteדא איז דער ווארט אז ער בארעדט דעם הוסיאטינער אליין, נישט נאר ער לייקענט די מעשה
דעמאלט איז ער דאך א מחוצף אין מען דארפ איהם מוקע זיין אין שוין
Deleteאז מען רעדט שוין יא פון הרה"ק ר' ישראל מהוסיאטין זצ"ל, האב איך אבער א פריוואטע שוואכקייט דערצו, מיינע קינדער אין "אייניקלעך' שי" שטאמען פון משפחות חשיבות וואס בית אבותם נאך 'פונדערהיים' וואס האבן גיהאט אנ האוסיאטין"ער רשימה אין זיך. דער טשעבינער רב דער זווילער רבי אויך הרב יעקב לאנדא, האבן זיך גיהאלטן פאר זיינע חסידים, לעומת זה רב הערצאג אויך! וד"ב
DeletePost
ReplyDelete"maybe it's time that "Kehot" prints a collection of 'there' Rebbe's opinion factual documents and others, of his opinion on exposing the "truth colors" of Zionism in our times. He explicitly asked for it!."
what exactly are you asking?
Kehot should print what?
Google it, it's freely available here and there only, but much more is available.
DeleteThe Lubavitcher was vocal in words and print with enough litrature to fill a volume explaining it in detail. thinks took a turn downward after the Shazar episode, the 'hakaras hatov' how innocent he meant it, started the germination and now they are joint at the hip, although I'm confident this wouldn't of happen so was he really around..
Delete"a collection of the Rebbe's opinion factual documents and others, "
Deleteביום חמישי י”ד בסיון, התפרסמה ידיעה בעיתון ‘דער טאג מארגען זשורנאל’ שיצא לאור בניו יורק, מאת ג. גרוזין (הוא העיתונאי ר’ גרשון יעקבסאן) שהוגהה על ידי הרבי
בתו"ד “הרבי הסביר שאף על פי שבחוגים ידועים יש טענות על שבחירת שזר גרמה לשמחה אצל יהודים דתיים (ציונים), צריכים להסתכל על "הפועל ממש" בכדי שנוכל להוכיח. במקרה זה הרי הוא (שזר) התחיל את פעולתו ביום התמנותו בחנינת מספר אסירים יהודיים, וכתוצאה מזה איחד בעל ואישה" — בזה בודאי התכוון הרבי מליובאוויטש לחנינת דודו של יוסל’ה שוחמכר, שלום שטרקס, שיכול עכשיו להתאחד עם אשתו וילדיו. שטרקס היה מנותק ממשפחתו במהלך יותר משנתיים..י
"what exactly are you asking?"
Deleteהרש"ב ז"ל התיר את יישוב הארץ רק ליחידי סגולה הרוצים ומסוגלים להקדיש עצמם ללמוד תורה ותפילה, וקבע כי לאור החילון הפושה בארץ מוטב לא לקיים את מצוות יישוב הארץ מאשר להחשף לסכנות החילון, ואף התיר ליושבים בה וחוששים מפני החילון לעזוב אותה
אגרת בדבר המוסד הקדוש קופת הרמבה"ן, ה'תרס"ז (1907). הובא ב"ציונות ודת", י
!פנה נא אל "התלאות" ואל לחטאות
ReplyDeleteשיעורים עמ"ס "ערכין" מפי מאורן של ישראל, רבינו הגדול מרן הגאון החסיד רבי מאיר הלוי סאלאווייציק זצוקללה"ה מבריסק
נושא: עמ"ס ערכין מספר עמודים: 368. שנת הוצאה תשע"ז
ניתן להשיג: אצל המו"ל הרב צבי יברוב 052-7604930
https://www.yodea-sefer.com/Book/%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%99_%D7%9E%D7%A8%D7%9F_%D7%A8_%D7%9E_%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%99
You can not hold hilchas loshen hora against brisk,
ReplyDeleteBrisk never respected the Chofetz Chaim war againt Loshen Hora
They have a story that the CC fell in to a trap when he met some Mizrachi rav.. and maybe acted decent to the ruv
The brisker say it happened because he is too stringent, he DOES NOT listen enough Loshen Hora
Prof.
ReplyDelete" thinks took a turn downward after the Shazar episode,"
what went down?
Did they stop eating kosher? or they made Mivtza Kashrus?
Did they stop taharas hamishpocha? or they made Mivtza Taharas hamishpocha, and build a 1000's Mikvoath worldwide.
Did they stop putting on tefilin? or they are putting on 2 pairs of tefilin and did Mivtza tefilin?
Did they stop believing in Moshiach? or they believe In Moshiach as realistic, that he is residing Brooklyn someplace?
where is the downward spiral.....
די תלמידי ש"ץ (להבדיל) האבן אויך גיטוהן די אללע זאכן אין נאך מער. ליינט די מיינונג דערוועגן פון אייערע רבי'ס המהרש"ב הריי"ץ והרמ"מ, אין זאגט מיר וואט ווען דאון
Deleteהמהרש"ב מליבאוויטש זצ"ל זי"ע
Deleteהובא במכתבי קודש דף כ"ג
בא"ד.. הנני להשיב לכם בקצרה, הנה גם "אם הי' האנשים האלה שלמים עם ד' ותורתו" וגם הי' מקודם לחשוב שישיגו מטרתם, אין לנו לשמוע להם לדבר הזה לעשות את גאולתנו בכח עצמינו, והלא אין אנו רשאים גם לדחוק את הקץ להרבות בתחנונים ע"ז (עיין כתובות קי"א, מד"ר פ"ו עה"פ השבעתי) וכ"ש בכוחות ותחבולות גשמיות. .ע"כ עיי"ש באריכות הענין
כתי"ק מהאדמו"ר הגדול ר' יוסף יצחק שניאורסאהן ז"ל
בא"ד.. תלת קשרין מתקשראין דא בדא, אגודה במזרחים ומזרחים בציונים וכולם כאחד להכחיש את התורה, רק אלו האחרונים הגדילו לעשות בזה אשר גזלו את אדרת הרבנים ובכח התורה הם באים.. והתורה חוגרת שק ואומרת עשאוני כלי נשק.. אך הרואה יראה יבין וידע מי המה !!! עיי"ש
אוי לכם ליבאוויטש מיום הדין והתוכחה. -ת"ע מכתב ס"ב
1000s of mikvaos. Why stop at thousands? If you truly believed in the Rebbe, you would say tens of millions.
DeleteDid they stop believing in Moshiach? or they believe In Moshiach as realistic, that he is residing Brooklyn someplace?
DeleteSo believing he resides in Brooklyn is the equivalent of building mikvaos. Interesting. Reminds me of a guy that I met that told me that he was more Jewish than me, because I only believed in one God and he believes in 17 of them.
ווי אויך איז מלר מוציא לעז אין די ביכל אויפן מעשי למלך אז ער איז געווען פאר די "מזרחי" נאר צוליב א בריוו פון "בריסקר רב" הגר"ח האט ער זיך אפגעלאזט דערפון.
ReplyDeleteקטעים מספר בין אור לחושך! תשס"ו
ReplyDeleteהרב שלום דובער הלוי וולפא, בין אור לחושך, יחס הרבי מליובאוויטש לציונות ולמדינת ישראל, הוצאת המחבר, קרית גת חשון תשס"ו
הציונות הדתית, רואה את ההתעוררות להקמת ריבונות יהודית בארץ ישראל כחלק מ'תהליך הגאולה'. עיקר השקפת הציונים הדתיים מבוססת על פי משנתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק -ימ"ש
ההשקפה הציונית סוברת שהלאומיות באה בראש סדר העדיפויות של כל יהודי. זה הדרך לאחדו ולשמרו כעם, שמירת המצוות נצרכו רק מחוץ לארץ ישראל, כמכנה משותף בין היהודים מכל העולם. אך כעת, כיון שקיים מכנה משותף אחר, אין צורך בהם -עפ"ל)
בקונטרס "ומעין מבית ד'" מובאת התכתבות בין אדמו"ר הרש"ב לרב אהרונסון בקשר להתנגדות של הרבי לתנועה הציונית. במכתב התשובה של אדמו"ר הרש"ב, מבוארת הבעייתיות שבשיטה זו. שלכן גם לחם ברעיון הציוני. הרבי דוגל בשיטה שיש להפריד בין האיש" והשיטה"
כשהחלה התנועה הציונית להכות שורשים ברוסיה, הוציא אדמו"ר הרש"ב מכתב ארוך בו הוא שולל לחלוטין את הציונות על כל ענפיה וסוגיה, ומשיב לכל הטוענים על התוצאות הטובות כביכול שמביאה התנועה הציונית: אין ישראל נגאלים אלא בתשובה
הרבי הרמ"מ נלחם ברעיון הציוני בדרכים שונות. הרב יהודה פלדי "נתבקש על ידי הרבי" לעשות מערכה ציבורית בענין, כולל פרסום מאמרים בעיתונות בעניינים אלה בהסברה נאותה, והיה זה באתערותא דלעילא ביוזמתו של הרבי מבלי כל התעוררות מצדו הסופר הרב פרץ אוריאל צימר, שהיה ידוע בדעותיו הקנאיות בנושא הציונות והמדינה, נצטווה על ידי הרבי, "להרבות בכתיבה אנטי ציונית". וזאת על אף שהוא היה אז כבר מפורסם כמקושר לרבי ומקורב אליו ביותר וגם זכה לשמש כמזכיר אצלו, ומכאן שהרבי לא חשש להודיע בת רבים את דעת חב"ד בענינים אלו. למרות רצונו העז להפסיק מלכתוב בנושאים אלו ושטח את תחנוניו לפני הרבי שיפטור אותו מזה בטענה "אינני סאטמארער", זה לא עזר לו במאומה, והרבי ציווה עליו בתוקף לכתוב עוד ועוד. ואכן בהוראת הרבי כתב את הספר "יהדות התורה והמדינה" - על יחס היהדות החרדית למדינה וליום העצמאות
באחת ההזדמנויות סיפר לו הרבי, שכמה אישי ציבור וחברי כנסת חרדיים, מהעומדים בראש מפלגה חרדית חשובה, בקשו מהרבי שיפעל עליו להפסיק לכתוב, אבל הוראת הרבי אליו היתה שדוקא משום כך עליו לרבות בכתיבה
באותה יחידות הוא גם סיפר לרבי, שעסקני חב"ד בארה"ק התרעמו על שפירסם דברים שהרבי אמר לו ביחידות קודמת בנושא זה, מכיון שסברו שהדברים יפים לאמרם בצינעא ובחדרי חדרים ביחידות, אך פירסום הדברים בעיתונות יכול להזיק לתדמיתה של חב"ד! ואולי גם "לתקציבים" שהיא מקבלת מן השלטון. תשובת הרבי היתה: לא רק שניחא לי בפירסום הדברים, אלא זו הוראה מפורשת מצדי לפרסמם. ע"כ
הרמ"מ שניאורסאהן מליבאוויטש
ReplyDelete"הכה באגרופו על השולחן" והכרוז "הרב קוק טעה". ראו להלן
קוק כותב: לתקופתנו "אתחלתא דגאולה". במכתב משנת תרע"ח (1918).. "כן, אתחלתא דגאולה ודאי הולכת ומופיעה לפנינו. אמנם לא מהיום התחילה הופעה זו, רק מאז התחיל הקץ המגולה להגלות, מעת אשר הרי ישראל החלו לעשות ענפים ולשאת פרי לעם ישראל אשר קרבו לבוא, התחילה אתחלתא זו." עפ"ל
רבי מנחם מנדל שניאורסון (הרבי מליובאוויטש) התנגד להגדרת מדינת ישראל כאתחלתא דגאולה וראה בכך משיחיות שקר המביאה לאסונות. במקומות רבים הוא שולל את רעיון ראיית המדינה כאתחלתא דגאולה. במכתב שכתב לרב שלמה יוסף זוין, הוא כותב שהדבר גורם להתרופפות בקיום תורה ומצוות ולדחיית הקץ "הביאור היחידי שנופלים קורבנות בארץ ישראל הוא בגלל ההכרזה של אתחלתא דגאולה!!! פרופ' ישראל אלדד כתב במאמר ב"ידיעות אחרונות" על ביקורו בחצר הרבי מליובאוויטש: "כאשר ניסיתי להעלות את הנוסחה המקובלת בציונות הדתית שהציונות היא אתחלתא דגאולה... חל מפנה מפתיע בטון דיבורו, אף הלם באגרופו על השולחן והפטיר: "הרב קוק טעה". אחד ממנהיגי הזרם המשיחיסטי בחב"ד, הרב שלום דב וולפא, כתב בנושא זה את הספר בין אור לחושך
א"ר יצחק אין לך כל פורעניות שבאה לעולם שאין בה אחד מעשרים וארבעה בהכרע ליטרא של עגל.ובבית בריסק על המאמר.."באתי לגני".. ודי למיזא
ReplyDelete"Chortkover/Husyatiner Chassidim are up in arms."
ReplyDelete! לא בחרתי בעיר "ירושלים" אלא 'בעבור' דוד עבדי
רבי חייא ורבי יצחק ורבי יוסי הוו אזלי בארחא, עד דהוו אזלי פגע בהו רבי אבא, אמר רבי חייא ודאי שכינתא בהדן, כד מטא לגבייהו, אמר רבי אבא, כתיב (מלכים א ח טז) מן היום אשר הוצאתי את עמי את ישראל ממצרים, לא בחרתי בעיר מכל שבטי ישראל, ואבחר בדוד וגו', לבנות בית, להיות שמי שם, האי קרא לאו רישיה סיפיה, ולאו סיפיה רישיה, דכתיב לא בחרתי בעיר, ואבחר בדוד, מאי האי עם האי, "ואבחר בירושלם" מבעי ליה
אלא כד קודשא בריך הוא אית רעותא קמיה למבני קרתא, אסתכל בקדמיתא בההוא רישא דנהיג עמא דקרתא, ולבתר בני קרתא, ואייתי לעמא ביה, הדא הוא דכתיב לא בחרתי בעיר, עד דאסתכלנא בדוד, למהוי רעיא על ישראל, בגין דמתא וכל בני מתא כלהו קיימין ברעיא דנהיג לעמא, אי רעיא איהו טבא, טב ליה טב למתא טב לעמא, ואי רעיא איהו בישא, ווי ליה ווי למתא ווי לעמא.. ע"כ -זהר חלק ב קצח א
דברי מהר"א שליט"א: "לאחרונה קיבלו לדאבון כל יראי ה' חיזוק גדול מאת ממשלת ארה"ב, בפרט במה שהכריז על "ירושלים" כעיר הבירה של מדינת הציונות".. -עיין כאן
http://m.bhol.co.il/article.aspx?id=131324
הפרי מגדים ש"ע או"ח תקסא סק"א באשל אברהם, מביא בשם ר' גרשון קיטובער, גיסו של הבעש"ט זלה"ה, בא לירושלים וראה בשלוותה, עמים יושבים בה, ובכה ואמר שזה שאומרים, אזכרה אלקים ואהמיה בראותי כל עיר, ירושלים של מטה, על תלה בנויה ועיר האלקים, ירושלים של מעלה, מושפלת עד שאול תחתיה שם ניכר החורבן. עד כאן
DeleteThe only one, whom this idiot is embarrassing , is R'Meir himself. No more comments needed.
ReplyDeleteWe, Rizhinier chasidim, do not give a flying.....(fill up the blank) about what some Litvak holds of our Rebbes.
I do
ReplyDeleteBrezhaner,
ReplyDeleteWe know that. Galicianer always have problems with self esteem.
Who and where is there a mechoo? Is Shaulson a source? Does anybody care? This is a story book, that writes stories. If they happened, it gets written up. Leave analysis to someone/ somewhere else
ReplyDeleteביטאון 'בית משיח' מתפרסמת מתקפה חריפה במיוחד נגד מינויו של ליצמן לתפקיד שר הבריאות בכתבה מצוטטים דבריו של הרבי מחב"ד: דעתי ברורה, שההשתתפות בקואוליציא ועל אחת כמה וכמה, במשרת מיניסטר אסורה בהחלט על פי שולחן ערוך
ReplyDeleteAnon
ReplyDelete"אויך איז מלר מוציא לעז אין די ביכל אויפן מעשי למלך"
how could that be?
he was in Vitzen, he was in Lita?
did reb chaim have a tweeter account?
Anonymous בלויע בלוזקע בלאז said...
ReplyDeleteדי תלמידי ש"ץ (להבדיל) האבן אויך גיטוהן די אללע זאכן אין נאך מער. ליינט די מיינונג דערוועגן פון אייערע רבי'ס המהרש"ב הריי"ץ והרמ"מ, אין זאגט מיר וואט ווען דאון
Did the Shabsoim daven every day? eat kashrus?
should we all stop doing everything now because they did it?
Why did the Kruler ruv say torah in the dark? I heard many times satmar chasidim(pertaining to the ruv that lives upstate who married a modern Hebrew speaking woman) saying that Rav Kook also said shalash sudas torah in the dark?
I know well the Node Beyehuda quoted in the famous sefer so dont answer me that
write the dear blogmeister to set the record straight on this sugya. with credible notes and foot notes.
Deleteצריך קודם שיעשה הייחוד ההוא, יאמר בפיו ויוציא בשפתיו 'דבר זה או מצווה זו אני עושה לייחד השכינה עם קודשא בריך הוא'.. -ראשית חכמה
Deleteאשר שאל בנוסח 'לשם ייחוד' אשר חדשים מקרוב נתפשט ונדפס בסידורים, הנה בזה אני משיב – עד שאתה שואלני נוסח אמירתו, יותר ראוי לשאול אם נאמר כי טוב באמירתו, ולדעתי זה רעה חולה בדורנו.. -נודע ביהודה
Odom ah mentch said...
ReplyDeleteDid they stop believing in Moshiach? or they believe In Moshiach as realistic, that he is residing Brooklyn someplace?
So believing he resides in Brooklyn is the equivalent of building mikvaos
?????
who said its equivalent?
Odom ah mentch said...
ReplyDelete". Reminds me of a guy that I met that told me that he was more Jewish than me, because I only believed in one God and he believes in 17 of them"
Maybe it reminds you
but I unfortunately don"t get the depth of your parable
הרה"ק ר' יצחק פרידמן בעל ה"שיח יצחק" פון הוסיאטין זיע"א - ט' אלול תשכ"ח
ReplyDeleteער איז געווען דער לעצטער הוסיאטינער רבי
מנו"כ אין דער אלטער ביה"ח אין טבריה - בחלקת אדמור"י הוסיאטין-רוזשין
http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=5463
http://www.chabad.org.il/Magazines/Arti ... goryID=388
http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=66100
Anonymous יקיש פייבי
ReplyDeleteDear, he was not the last. His son Siach Yitschok(Harav Yitschok Friedman) was.
"But Reb Meir האט גוט גיקענט דער... because he saw him in the Mikvah... נישטא ווער זאל לאכען...."
ReplyDeleteהמיטה מובאת אל פתחו של בית הכנסת חב"ד שבמאה שערים, ומתוך הקהל מפציעה דמות צעיר בניו של מרן גאב"ד בריסק. כאן נופלות המחיצות, כאן נפגשים בריסק וחב"ד.
הגאון רבי מאיר סולובייצ'יק מתקרב בהליכה מהירה. בהגיעו סמוך לפתח בית המדרש, הוא פותח באמירת קדיש
http://www.col.org.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%91%D7%93_%D7%91%D7%A9%D7%A2%D7%A8_%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%94_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA_%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%A1%D7%A7_%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8_%D7%A2%D7%9C_%D7%94%D7%9E%D7%97%D7%A0%D7%9A_%D7%94%D7%97%D7%91%D7%93%D7%99_69875.html
כוכב דשבי"ט
ReplyDeleteס'האט מיר פארציילט אנ אמאליגער בחור אזא מעשה, ער איז אמאל גיווען אין שעראן ספרינגס ביים דבר"י ז"ל, דארט זענען אויך דעמאלט גיווען דארט אסאך רבנים זקנים, א יוד א זקן א בנש"ק א רוזשינער אייניקעל וואס איז גיווען אין די כלים, האט ארום געטענה'ט מיט איהם דער בחור בדברים העומדים 'ברומו של עולם' ויהי כנתחמם הבחור זאגט ער צום זקן: גיי אייך צו אייער באבע'ס וואס האבין געריטן אויף פערד! וחמת הבחור הזעטצער שככה
דער דבר"י ז"ל איז גיווען אין אין ביהמ"ד איז דער זקן עוד בו נשמתו צי גילויפ'ן צום רבין מלא חימה 'וצהלתו בפניו' האט איהר גיהערט וואס דער בחור זאגט; אז מיינע באבע'ס האבן געריטן אויף פערד! דער רבי גיט א שמייכעל אין זאגט; ער האט נישט גימיינט ציזאגן "ווען זיי זענען שוין גיווען באבע'ס". אפילו דער זקן האט זיך צישמייכלט.. וד"ל
Anonymous Thur, 11:28:00 AM
ReplyDeleteא: "וויא אויך איז מלר מוציא לעז אין די ביכל אויפן "מעשי למלך" אז ער איז געווען פאר די "מזרחי" נאר צוליב א בריוו פון "בריסקר רב" הגר"ח האט ער זיך אפגעלאזט דערפון." י
------------------------------
המעשי למלך היה מראשי הפועלים כנגד הנאולוגים (הרפורמים בהנוגריה) והציונים, בהשפעת רבי חיים סולובייצ'יק מבריסק. לעומת זאת, ראה צורך* בהתיישבות בארץ ע"י אנשים יראי שמים
מכתב מהגה"צ רבי חיים סולובייצ'יק מבריסק ז"ל.
להגה"צ רבי ישעיהו זילברשטיין ז"ל בעל ס' מעשי למלך
בא"ד: "הגיעני מכתבו בתוך כמה מכתבים בדבר הציונים, וכל גדולי ישראל יחרדון וכותבים שהדבר עומד בגזרת חרם ושמתא, וחלילה לזוז זיז כל שהוא לשוב לארץ הקודש ברוב עם. "וגדול ומפורסם מרוסיא" כותב כי בדין גזר השם יתברך עלינו גזרות ונתפזרנו בכל העולם והצור תמים פעלו
וענין היותנו בגלות מבואר בתורה הקדושה: "אם בחוקותי תלכו וכו'". לית מאן דפליג שהיודענשטאט (הספר "מדינת היהודים" של מייסד הציונות ד"ר בנימין זאב הרצל) יניא לבבות אחינו בית ישראל מהאמונה שה' יגאל אותנו...! ראשי הציונים מתימרים מתפארים שכופרים בה' יתברך ובתורתו וע"פ הרמב"ם אין להם חלק ונחלה בישראל..."י
-מתוך מכתב שכתב בשנת תרנ"ח לר' יעקב פלייסיג מוויען, הובא בספר "דובב שפתי ישנים" חלק ב' עמ' קס ראה עוד במאמרו "הפליטה הנשארת" ובמכתבו לר' פישל זוסמן סופר שהובא בספר "דובב שפתי ישנים", ומכתב אליו מר' חיים סולובייצ'יק ומרבי יום טוב חנינה ליפא טייטלבוים מסיגעט (בעל "קדושת יום טוב", בנו של ר' יקותיאל יהודה ואביו של רבי יואל טייטלבוים ז"ל) שהובאו שניהם שם
*
ראה בקונטרס "המביט לארץ" לר' משה וועלץ, בודפסט ת"ש וכן במכתבו לר' פישל זוסמן סופר בהערה הקודמת: "אדרבה החיוב לעשות התחלה על כל פנים, ובודאי יצמח מזה טובה להרבה מאחינו בית ישראל..." י
fact checker Monday, March 19, 2018 1:34:00 PM "אויך איז מלר מוציא לעז אין די ביכל אויפן מעשי למלך"
ReplyDeletehow could that be? he was in Vitzen, he was in Lita? did reb chaim have a tweeter account?"
read above:
גדול מפורסם מרוסיא Monday, April 16, 2018 7:07:00 AM
The book doesn't mention names ! It is only in this blog that the names get revealed. So...The only one saying Lashon Harah here is Hirshel Tzig. And then uses it as segway to go on saying lashon harah on all Briskers about how they talk LH all day,every day. Talk about irony.
ReplyDelete