Hirshel: in the "נישט געזונטע יארען", after the stroke in תשכ"ח, the house of the Rebbe Reb Yoelish of Satmar, situated at 500 Bedford Avenue, Brooklyn, was considered a den of אינשי דלא מעלי, (certified by the ברך משה in his first Torah given to his new chasidim) ליצנות was rampant. Reb Mottel Zilber פון סטוטשין interprets this מושב ליצים as העכערע ענינים... (he should be hired by the Reb Mendel Vizhnitzer שוואנצונעס Co.) obviously the Satmar Rebbe himself was part of the mood ----- ליצנות was the commerce of the day. Before davening and after davening. There was always time for a good shmooz. This Shabbos I chanced upon a pamphlet on שמירת עינים. Most of it is quotes from the רבי ז"ל. I'd say that the editor of this pamphlet isn't the sharpest tool in the shed. They put in a story of Reb Mordeachai Duved Kohn a משמש in the early years. In the next room of Reb Yoelish's chamber there was a hangout of the guys, and some woman who was apparently the Rebbetzin's friend would also spend time there. The hangout tuned into raised voices of laughter, so much so that it was heard in the other room. So much so that Reb Yoelish had to walk in on them and rebuke them, being shocked that there was mingling and laughing going on with an אשת איש. I don't think there was another Rebbe in those days that had that casual an environment next to a Rebbe's חדר... I can't imagine R' Shaye Unger laughing and being casual with neither a male and definitely not a female, with the Skverrer Rebbe in close proximity.
(with apologies for the פארדרייטע pictures, etc.)
Pictures don't load
ReplyDeleteI'll try and fix that. Thanks
Deleteאמר רב יהודה אמר רב: כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו. -שבת קיט
Deleteחגיגה יד: שמונה עשרה קללות קילל ישעיה את ישראל ולא נתקררה דעתו עד שאמר להם המקרא הזה -ישעיהו ג, ירהבו הנער בזקן והנקלה בנכבד --- אמר רב פפא בר יעקב -- ולא נתקררה דעתו עד שאמר להם ירהבו הנער בזקן והנקלה בנכבד אלו בני אדם שמנוערין מן המצות ירהבו במי שממולא במצות כרמון והנקלה בנכבד יבא מי שחמורות דומות עליו כקלות וירהבו במי שקלות דומות עליו כחמורות
Via e: "the house of the Rebbe situated at 500 Bedford Avenue, Brooklyn, was considered a den -- the Rebbe himself was part of the mood".
ReplyDeleteJudge not a "quote" by whence it comes but by whither it goes.."
We the people of Belle Harbor NY, Remember when the SR arrived here , He could than barley "walk or talk", that was less than two months after he fell ill, we watched him here in our city as he 90% miraculously recovered, but he never went back to 500 Bedford afterwards, They did build him a New House in Williamsburg where he resided occasionally on holidays or weekends. Therfore your "fake news" of "draining the swamp" is factual wrong for "many" obvious reasons.
Ohav Zedek Cong.
134-01 Rockaway Beach Blvd
Belle Harbor, N.Y. 11694
Hirshe'sl: "נישט געזונטע יארען" after the stroke in תשכ"ח "
ReplyDeleteWatch "Rare Footage - the Rebbe in Tucson, Ariz תשל"א - 1971
https://youtu.be/4CblIjPiwHU
ויכלו "המים" מן החמת ותשלך את הילד תחת אחד השיחם. -בראשית כא כו
ReplyDeleteאת חטאי אני מזכיר היום, איך בין אמאל גיווען אין בעל-הארבאר שפעהט ביינאכט זומער תשכ"ח, כ'האב מורא גיהאט אריין ציגיין און שטיב פון רב"ין בין איך גישטאנען "תחת אחד השיחם" ממש פון קליינע שטעכעדיגע ביימלעך אונטערן הויז לראות מה פעל א'.. אין דרויסען איז גיווען טאקע פינצטער אבער אין שטוב איז גיווען לעכטיג, דעם רבינ'ס פנים איז גיווען צים פענצטער.. בקיצור הדברים דער "הויז בחור" האט גיהערט די ביימלעך שאקלען זיך איז ער ארויס אויף די ווארענדע, לראות מה פעל אני, כ'האב פראבירט צי מאכ'ן א ויברח, אבער ער האט געשריגן בלייב שטיין ! בין איך ארויף אויף די ווארענדע אין זיך אוועק גיזעצט מיט איהם שמועסן
בתוך הדברים דערציילט ער מיר אזא מעשה, נישט לאנג צוריק איז געקומען ציגיין א בנש"ק [..] גראד פון קענעדי עירפארט צום רבין קיין בעל-הארבאר, היות ער קימט יעצט פון אר"י וויא ער האט זיך יעצט אויפגישטעלט פון שבעה זיצן נאך זיין טאט'ן ז"ל [א אדמו"ר מפורסם] דע טאטע ז"ל האט גילאזט צוואה אז; "ער זאל נעמען קוויטלעך" אבער ער איז זיך מתנצל פאר'ן רבין אז; ער האט קיין שום השגה אין דעם ענין פון קוויטלעך ליינען, ער איז יעצט אויפ'ן וועג אהיים צי זיך, אין ער ווייסט נישט וואס צי טוהן!. דער רב"י הערט אויס מתחלה עד סוף, אבער ער ענטפערט נישט קיין איין ווארט.. ויהי לפלא
עס גייט אדורך א שטיקל צייט שפעיטער, אין דער רב"י הערט אז דער בנש"ק ז"ל "ליינט קוויטלעך" פראוועט זיינע חסידים כאחד הרבי'ס, האט דער רב"י ז"ל גיזאגט דערויף בתמיה: א פלא ער האט דאך 'מיר אליין' גיזאגט; אז ער קען נישט ליינען קיין קוויטלעך. ע"כ
ויאמר לו -- למה זה 'תשאל לשמי' והוא פלאי. -שופטים יג יח
So you trying to boost your ratings by joining "the swamp" while trumpeting that you're "draining the swamp" well good luck with that.
ReplyDeleteAnd suddenly Yeshaya Ungar is an authority ......
ReplyDeletePersonally I think this is the chashivus of the SR. He was not an overwhelming personality, except when it came to his shitos. On a personal level, he did not exude arrogance and entitlement.
קטן ודל: "after the stroke in תשכ"ח"
ReplyDeleteלמה פניך תסתיר תשכ"ח "ענינו ולחצנו" כי שחה לעפר נפשנו, דבקה לארץ בטננו, קומה עזרתה לנו ופדנו למען חסדך
and for good measure, Who was his teacher for "community organising" was it bar yeuduh ?
ReplyDelete.אתפשטותא 'דמשה' בכל דרא ודרא
ReplyDeleteוישמע משה ויפל על פניו: מה שמועה שמע? אמר רבי שמואל בר נחמני א"ר יונתן; שחשדוהו מאשת איש!, שנאמר "ויקנאו למשה במחנה" א"ר שמואל בר יצחק מלמד שכל אחד ואחד קנא את אשתו ממשה, שנאמר "ומשה יקח את האהל ונטה לו מחוץ למחנה". -סנהדרין קי א
רמ"א: במקצת מקומות נהגו לאכול מוליתא [קיגעל] שקורין 'פשטידא' בליל שבת, זכר למן שהיה מכוסה למעלה ולמטה. -רמ"א ה"ש רמ"ב
ReplyDeletethe rebbe wasn't in the לצנות mode he was a very serios man and god forbid not a letz he was a very warm and joking person making the people around him very comfortable but never with לצנות
i think you should retreat on this one
Please reload the pictures
ReplyDeleteYou write and i qoute Satmar Rebbe was part of the mood, this is the biggest בזיון תלמיד חכם I have seen in a long time. And is false .The Rebbe was very ill and his mood was down having lost much of his abilities.
ReplyDeleteTake this post down immediately.
P.s. I am not a Satmar chosid .
eShigetz said: "certified by the ברך משה in his first Torah given to his new chasidim" ?
ReplyDeleteדברות קודש מכ"ק אדמו"ר הגה"צ רבי אהרן טייטלבוים שליט"א, אב"ד סאטמאר קרית יואל, והגלילות. ביום כ' סיון דהאי שתא תשע"ח העעל"ט
!קול חוצב להבת אש
וזלש"ק: "ענטפערן פאר יעדען איינעם, יא! דער רבי [דער פעטער] זכרונו לברכה איז געווען א יחיד בדורו, ער איז ניצל געווארען מציפרני הרשעים מיט'ן צלם אלוקים על פניו, די דיוקנא קדישא, דער נזר אלוקיו על ראשו, ס'איז שמן משחת קודש, פון הימל א ראי', סייעתא דשמיא, לכל דבריו. קיינער האט צו דעם נישט זוכה געוועזן, יהי' מה שיהי', וה' עמו שהלכה כמותו בכל מקום נגד יהי' מי שיהי'. קיינער האט נישט זוכה געווען צו דעם, קיין שום צדיק, קיין שום גדול בעולם, ס'זאל זיין נכנס בשלום ויצא בשלום מיט'ן צלם אלוקים על ראשו. ממילא מ'דארף נישט כאפן קיין התפעלות". ע"כ
! משה ידבר והא' יעננו בקול
! דרושה עזרה - שה אוכל עשב
ReplyDelete"California Grazing, provides holistic land management and brush & weed control through "goat grazing" We can eliminate noxious weeds, restore native grasses, and address fire prevention" - Goat Roper.
Go Green. Go Goats.
http://californiagrazing.com/
וימירו את כבודם בתבנית שור אכל עשב. רש"י: "אוכל עשב" - אין לך מתועב ומשוקץ מן השור (או שה) בשעה שהוא אוכל עשב שהוא מוציא פרש רבה והוא מלוכלך בה ס"א רירו
לך עמי בא בחדריך וסגר דלתיך בעדך "חבי" כמעט רגע עד יעבור זעם. -ישעיהו כו כ
ReplyDeleteנישט יעצט גידאכט, ווען דער רבי ר' חיים מאיר (פון ווישניץ) האט גיהערט די ביטערע בשורה אין תשכ"ח אז דער סאטמארער רב"י איז אוועק גיפאלן ל"ע האט ער תומ"י מרמז גיווען לרפואתו ברמיזת חן: חב"י [יואל בן חנה] כמעט רגע עד יעבור זעם. והבן
יפרח בימיו צדיק ורב שלום עד בלי ירח. -תהלים עב ז / יעלזו חסידים בכבוד ירננו על משכבותם. -תהלים קמט ה
ווען דער רבי ר' ישראל'טשע פון ווישניץ האט זיך באגעגינט מיטן רב"י פון סאטמאר, האט ער זיך מזכיר גיווען לפניו ברמז עליו: י'פרח ב'ימיו צ'דיק [ישראל בן ציפורה],והבן. דערויף האט רב"י גיענטפערט י'עלזו ח'סידים ב'כבוד [יואל בן חנה]. והבן היטיב ולהמשכלים יזהרו 'דבריהם' כזהר הרקיע
ולא 'נתקרה דעתך' עד שבעלת הס"ת בעצם
ReplyDeleteבמסכת גיטין, כאשר כבש טיטוס את בית המקדש, הוא בעל פרוצה שעל ספר תורה בקודש הקודשים, ולאחר מכן דקר את הפרוכת, שהזילה דם. מכיוון שכך סבר שהרג את אלוהי ישראל. יצתה בת קול ואמרה לו: רשע בן רשע בן בנו של עשו הרשע! בריה קלה יש לי בעולמי ויתוש שמה, "עלה ליבשה" ותעשה עמה מלחמה.. —גיטין, נ"ו
chusid 101
ReplyDeletenot at that time, but the point is that he was part of the letzonus mood when he was healthy. Not chas vesholom with women.
NO HE WASN'T EVER. did alter ferd.
Deletelet me share a story an old satmar/vishnitzer hassid told me, he was present when reb Chaim mier of Vizhnitz was in America than, residing on Ross street, the room was full of people giving 'kvitlich' for the Vizhnitzer rebbe, when a rumor came the SR came to visit, the anxiety start building up, when the SR came in the room the VR stood up and asked the SR to please sit on his chair a few times, of course the SR did not oblige, but he answered him with a 'quip' he pointed on all the monies on the table in a pile next to the kvilvtlich, and said;
ReplyDeleteווישניצער רבי דאס [געלט] גיט איהר מיר אויך? [צי נאר דאס בענקעל], דער וויזשניצער רב ענטפערט איהם; סאטמאר רב מיט אייך וועל איך זעך טוישען מיט אלעמען
quips like that I heard myself many times from him, mostly to me it was defuse the anxiety of people around his presence, or whatever it was, certainly not le'tzunis, maybe a geniuses.
תנאי הפרישות המיוחדת כאשר אמר קצת החסידים: הפרוש צהלתו בפניו ואבלו בלבו. לבו רחב מאוד ונפשו.. -חובת הלבבות
הרה"ג וצדיק ש.ז. 'זהב' ז"ל, האט גיוואינט אויף לעצטען שטאק פון רב"י הויז, ער איז גיווען אנ אמתדיגער עובד ד' מיראה ופחד כל ימיו ורבות הלילות, איך האב איהם נאכגעקיקט פאר ארום 60 יאהר, מאיזה סיבה שיהי' האב איך קיינמאל עלי אדמות איהם גיזעהן בשמחה אבער א שמייכעל צי טוהן. [אפילו ווען ער האט "געזונגען" אין מען האט "גיטאנצט" ויושע, והוא שעמדה, אבער חסל סידור פסח.., אויכנישט.וד"ל], ער איז "א דורך גיגאנגען" דעם רבינ'ס דירה כאטש 10 מאל א טאג.. אין ג'ימורמעלט עפעס, ער האט פארשטאנען זיין 'דרך' וואס עס הייסט 'יראה' אין שטוב!, אבער דער רב"י ז"ל איז גיווען מער בבחינת גילה-ברעדה, צהלתו בפניו ודאגתו בלבו. פון איהם שטאמט דאס 'ליצנות' גירעדעכץ דארט פון בימי קדם.. וד"ל. זי"ע ועל כל בית ישראל
ReplyDeleteYaneni Bekoil
ReplyDeleteAnother Titelbaum Letz
Sakmer ruv was never in the real death camps his camp was a Hilton hotel against all the camps where all Gedolie Yisroel were killed and some survived
His casual attitude towards the war was only because he was not in Auschwitz , Treblinka,
He was constantly with his wife and gabai, took good showers every Friday ....
is Reb Aron a Shotah? a Letz ? a demagogue ? or all 3 combined?
hey lipa take a cold shower no shvitz for you today.
DeleteAsher Anschel
ReplyDelete"האט ער זיך מזכיר גיווען לפניו ברמז עליו: י'פרח ב'ימיו צ'דיק [ישראל בן ציפורה]"
Mazkir Geven
another satmar lie
he told him a vertel
גיי לערין מיט א גוי ברטנורא, די שדכן ש איינער
Deleteאין דורשין 'במרכבה' ביחיד, אלא אם כן היה חכם ומבין מדעתו
ברטנורא: מעשה מרכבה, הוא שעל ידי הזכרת "שמות של קדושה" משתמשים בכתר!. משנה חגיגה ב א
פירוש הרמב"ם: כשירצה האדם הערום מן החכמה לחשוב עד שידע מה שעל השמים ומתחת לארץ בדמיונו הנפסד שהוא "מדמה אותם כמו בית ועלייה" וכמו כן מה שהיה קודם שנבראו השמים ומה שיהיה אחר שיפסדו השמים תוציא אותו זו המחשבה אל השגעון ותמהון הלבב
פנחס'ל א פרק משניות גייט נישט אריין אין דיין קאפ, א חוץ דעע רעעבאא דיינער, ווילסטו פארשטיין רמזים פון די מעשה מרכבה, די קוגעל פרעעסעער
די ני מאן איינער, כ'וועל דיר צילייגען נאך א ביסעל זאלטץ אויפן וויידעל דיינעם
Deleteדער רב"י פארציילט אליין, בתו"ד: ער האט זיך 'מזכיר' גיווען פאר מיר [כנ"ל], אין ס'האט מיר נישט 'גיפאסט' האב איך מיך אויך מזכיר גיווען [כנ"ל].. ע"כ
דער בעל אהבת ישראל ז"ל פלעגט זאגן פאר זיינע 'קינדער' קוקט איהם נאך וואס ער טיט, וויפיל מאל איך זעה איהם וואקסט ער העכער
Deletechusid: "The Rebbe was very ill and his mood was down having lost much of his abilities."
ReplyDeleteדער סאטמאר רב"י ז"ל בערוב ימיו "אין די נישט געזינטע יאהרן" האט ער ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו הקדושים אליין אויף גישטעלט אויף ט'ריט אין ש'ריט, דעם "גולות הכותרת" פון סאטמאר! אין פון די גאנצע יודישע וועלט , "קרית יואל - הטהורה" יצ"ו. אין אוודאי נישט פארגעסן די "קרן הצלה" ער אליין האט דאס פלאנירט אין ווארווירקליכט. רבותי! דאס זענען א "קליינע טייל" פון די מעשי הצדיקים בערוב ימיהם אויף די וועלט, אין די נישט געזינטע יאהרן. זי"ע ועכ"י
דער סאטמאר רב"י בערוב ימיו (תש"ל) האט ממנה גיווען דעם מנחת יצחק אלטץ ראב"ד, ווען די אנשי עדה איז געקומען קיין מאנשעסטער מכבד זיין רב ווייס מיטן 'רבנות' דארט, האט רב ווייס מסרב גיווען צי גדולה, האבן זיי איהם גיזאגט אז זיי קומען בשליחות פון רבין דער ראב"ד, האט ער זיי גיפרעגט: צי זיי האבן דאס פארגעלייגט פאר'ן רבי'ן, צי פאר'ן רבין איז דאס בייגיפאלן קודם, האבן זיי גיענטפערט אס דער רב"י איז גיווען דער מקור ראשון דערצו ער האט דאס "פון זיי פארלאנגט" האט כר דאס תיכף אנגענומען די גדולה
Deleteבשנת תש"ל, אחרי פטירתו של הרב פנחס עפשטיין, ראב"ד של העדה החרדית, נקרא על ידי רבי יואל טייטלבוים לכהן בעדה החרדית. רבי יואל הכירו מצעירותו, לאחר שבתקופת שהותו במרגריטען היה הרב ווייס מגיע אליו לדבר עמו בלימוד. קנאי העדה החרדית התנגדו למינוי בטענה שהרב ווייס אינו מספיק קנאי. רבי יואל ענה להם ש'לקנאי אפשר ליהפך תוך 24 שעות*, אבל לתלמיד חכם אי אפשר ליהפך בתוך 24 שעות..." . בי"ט בסיוון (23 ביוני 1970) עלה לירושלים. בתחילה כיהן כסגנו של הראב"ד הרב דוד יונגרייז, ועם פטירתו בשנת תשל"ב כיהן כראב"ד תחתיו
התוספת* התורנית של עיתון המודיע, ח' בסיון תשע"ד, מפי בנו בעריש ווייס. וצ"ע
ווען דער רב"י האט זיך באזעצט אין מאנרא נ"י, האט דאס מקום אויס געקוקט וויא א מדבר שממה ממש, בבחינת לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה, דאך האט ער להלכה ולמעשה פארשטאנען אנדערש אין אליין געוויזען דעם וועג דערפאר
ReplyDeleteאין זיין קליינעם (2 קאר גאראש) שול, איז אמאל גיווען א מסיבה של מצוה ש"ב, אין שלמה יעקב האט גיזאגט בדחנות לפני רב"י בעמקות ובדביקות, האט ער גיוואלט 'מרמז' זיין ברמז כל דהו, אוויא עס זעהט יעצט אויס "היינט צי טאג" דאס שטעטיל זיינע, האט ער דערמאנט בתו"ד דעם פסוק און אלה הדברים: "וקמת ועלית אל המקום אשר יבחר ד' אלוקיך בו.."
כלומר; דער רב"י האט זיך בכבודו ובעצמו אהער גיברענגט, זיך עם 'אחיזת מריעיו', אל המקום אשר יבח"ר [ר"ת; ר'בינו י'ואל ב'ן ח'נה] ד"א בו. דהיינו נאר דער באשעפער מיט'ן רבין פארשטייען וואס דאס באדייט. זה משלי
ער פארציילט, אזוי וויא ער האט נאר דערמאנט אין דעם פסוק דאס ווארט אל המקום אשר יבח"ר, האט די רב"י גיגעבן א בליק אויף איהם, ווייל ער האט שוין גיכאפט דאס ווארט אוויא דאס צילט, מיטן רמז יבח"ר, ער האט גארנישט גיזאגט דערוועגן נישט פארן פסוק אין נישט דערנאך, עס האט איהן גיכאפט א ציטער צי זאגן נאך איין ווארט "בדחנות" (ליין, ליצנות) לפניו, ער האט זיין בדחנות ווייטער נישט גיענדיגט, אין זיך מסלק גיווען מלפני פניו כהרף עין. מען האט לפניו קיין מאל קיינער קיין ליצנות נישט גיקענט זאגן, אין זיינע ווערטליך זאג איך ענק, דיו אולי ימי וואלט עטץ נישט גיקענט אפשרייבען זיינע אומצאליגע מלא חכמה ודעת ורוה"ק שהיה בהם, אסאך דערפון בין איך אליין אויך דערביי גיווען, אין אויך אסאך זענען גיזאגט געווארן בעומק 'המושג' ובקוצר המושגים. וד"ב
You made a big mistake with this post. You can laugh it off now but... Hashem yerachem ! Wow !
ReplyDeleteHe supposedly set out his site to bash the Lubavitcher bashers, not realising that he has become the biggest Lubavitcher basher himself, by posting time and again his blasphemous ideologies, which is anti every Lubavitcher rebbe their ever was.
DeleteSo if you can't live up to the "Jones's standards" - (he is doing the best he can trying to), - than bring the jones's down to your level. it's much cheaper.. good luck with that.
ps: it was the LR who handed continuesly sweets hand to hand, face to face and quipped with woman.
אני מציע שהוא תלכו על קברי ר' יואל עכשיו בחודש אלול, [טוב לילך עם עשרה בטלנים] ותקבל נזיפה על דבריו, ואז טוב לו בזה ובבא
DeleteAn interesting choice of words. A society that claims that their Rebbe attending college is 'hechere inyanim' accuses another of שוואנצאנות.
ReplyDeleteEC: "hechere inyanim"
DeleteI read a 'responsa' from the LR, (in short): Someone asking his advice, since he already "completed" his jewish studies he wants to attend now college to further his aacadamic studies..
The LR advised him not to go to college. the man protested and asked the LR: than why your honor you yourself went to college? the LR answered: It was a "mistake", and because of it, I know to tell you that No you should not go, don't make the same mistake.
וזלש"ק: "ענטפערן פאר יעדען איינעם, יא! דער רבי [דער פעטער] זכרונו לברכה איז געווען א יחיד בדורו, ער איז ניצל געווארען מציפרני הרשעים מיט'ן צלם אלוקים על פניו, די דיוקנא קדישא, דער נזר אלוקיו על ראשו, ס'איז שמן משחת קודש, פון הימל א ראי', סייעתא דשמיא, לכל דבריו. קיינער האט צו דעם נישט זוכה געוועזן, יהי' מה שיהי', וה' עמו שהלכה כמותו בכל מקום נגד יהי' מי שיהי'. קיינער האט נישט זוכה געווען צו דעם, קיין שום צדיק, קיין שום גדול בעולם, ס'זאל זיין נכנס בשלום ויצא בשלום מיט'ן צלם אלוקים על ראשו. ממילא מ'דארף נישט כאפן קיין התפעלות". ע"כ
ReplyDeleteDistortion of reality,history
good for the cult of haters that is called Satmar
SR, the avuncular rebbe was a Machiavellian warrior
Pheh tuna said: "Reb Mottel Zilber פון סטוטשין interprets this מושב ליצים as העכערע ענינים.., (he should be hired by the Reb Mendel Vizhnitzer שוואנצונעס Co.)"
ReplyDeleteלהתוודע ולהגלות. הרב מרדכי מנשה זילבר המכונה ר' מאטיל נולד לשמחה אלתר. הוא חסיד סטוטשין. רבי מרדכי מנשה היה תלמידם של האדמו"ר מסטוטשין רבי יהודה הורוביץ ושל האדמו"ר מאמשינוב ארצות הברית רבי יצחק קאליש. למד בישיבת תורה ודעת. בהשתדלות רבי יהודה הורוביץ נשאר בבית המדרש ולא יצא להתפרנס. נישא לבתו של הרב משה וולפסון, משגיח ור"מ בישיבת תורה ודעת. הוא עסק בלימוד של ספרי חסידות, כולל ספרי חב"ד וברסלב
לאחר פטירת רבי יצחק מאמשינוב, החל הרב זילבר לנסוע מדי שנה לרבי משולם פייש מטאש, עד שזה חלה
לרב זילבר 8 ילדים. בנו הגדול, הרב שמואל יהודה, חתן הרב חיים לייב כץ. הוא רב בית המדרש אמונת ישראל בורו פארק
תורתו של הרב זילבר מושפעת מדרכו של חותנו הרב וולפסון ומכתבי המהר"ל, חסידות חב"ד, ליקוטי מוהר"ן וספר ברית כהונת עולם. הוא עוסק בקבלה
תפילת שחרית נמשכת אצלו למעלה משעתיים, וכן נענועי ארבעת המינים נמשכים כשעתיים והוא רוקד לעיתים במשך שעות. הרב זילבר מבקר אדמו"רות אשר כל מעלתה היא רק היותה ירושה של שושלת אבות
עד מתי תתחמקין הבת השובבה כי ברא ה' חדשה בארץ נקבה תסובב גבר. -ירמיהו לא
ReplyDeleteמלבי"ם: "עד מתי תתחמקין הבת השובבה" אומר אל ארץ ישראל עד מתי תסתתר מבני הגולה, -- המליצה תצייר את המדינה כנקבה, ואת העם היושב עליה כזכר הבועל אותה, כמ"ש כי יבעל בחור בתולה יבעלוך בניך -- אמר "כי בארץ ברא ה' חדשה", שהגם שנקבה אחרת תבוקש ותסובב מן הגבר, "הנקבה הזאת" שהיא הארץ ברא לה ה' טבע חדשה שהיא "תסובב את הגבר" ותבקש אותו שיבא אליה והוא לא יבקש אותה ע"י השתדלות של כיבוש ומלחמה!. ע"כ -בק"נ, מלבי"ם על ירמיהו לא כא
והנה לעתיד כתיב נקבה תסובב גבר היינו שיתעלה בחינת המקבל ויהיה מעלה מבחי' דכר המשפיע אשת חיל עטרת בעלה כו'..ע"כ ליקוטי תורה שה"ש. עיי"ש, ועיין הרבי הרמ"מ בענין זה באריכות שכבר התחיל 'הדבר' בימינו אלה.. וד"ב
כל אשר תאמר אליך שרה – שמע בקולה. (וירא כא, יב). ומפרש רש"י: "שהיה אברהם טפל לשרה בנביאות". שרה האישה הייתה נביאה גדולה יותר מבעלה אברהם
צבי חמיד: This Shabbos I chanced upon a pamphlet on שמירת עינים
ReplyDeleteכתב הגאון היעב"ץ זצ"ל בהגהותיו למס' מגילה דף לא. על דברי רש"י בטעמא דמילתא שקורין ביוה"כ במנחה בפרשת עריות "לפי שנפשו של אדם מחמדתו ויצרו תוקפו" ע"כ
העיר על זה היעב"ץ שלא דייק לישנא דרש"י שהרי אמרו חז"ל שאחרי דכחלוהו אנשי כנה"ג לעיניה דיצה"ר לאו עבירה מצויה ואין יצרו תוקפו, עיי"ש מה שפי' בדברי רש"י וסיים; ובעו"ה בדור אחרון הלז, חזר יצר הרע דעבירה לאיתנו הראשון, אל פריצי בני עמנו הכת המודחת, הרצה אחר "צבי מודח" לבאר שחת. ע"כ