Reb Klonimus Kalman of Piasecna, בעל חובת התלמידים - הי"ד - and his only son Reb Elimelech BenZion, who later married the daughter of Reb Shlomo Chaim Perlow of Bolkhov, and who was killed in the Nazi raid of Warsaw in 1939.
more on RKK
צולמה בסביבות שנת תרפ"ה - נמצא לאחרונה בארכיון של האדמו"ר מיאבלאנע
Yes, THAT
Yabloner Rebbe.
ספר 'חובת התלמידים' התפשט מכבר אצל כמה ישיבה קטנות חרדיות ברחבי תבל כדבר המתקבל אל דעת הצעירים כ"י, התמונה הוא נורא נוראות. זי"ע
ReplyDeleteהוא הגה"צ ז"ל הולך בבגדי קריעה ממש, אבל לבנו הקטן שגדול תהיה הלך באיצטלוא טוב ויפה.. זי"ע
ReplyDeleteI can only hope this is actually the Rebbe Ztl and his son Ztl. problem is that the mannish isn't that of a Rebbe and doesn't tally with what we have seen the Rebbe wearing in other pictures. The coat has uncovered buttons and outside pockets. A Rebbe of that time would be wearing a fur trimmed Tulip, (a silk coat with no pockets and flap over the buttons. Still, if only, it would be a first.
ReplyDeleteתואילו להשתדל לחלקם ביעקב ולהפיצם בישראל. ונא להדפיס על כל קונטרסי, שאני מבקש ומתחנן לפני כל אחד מישראל שילמד מספרי, ובטח זכות אבותי הקדושים (-רבי אלימלך מליז'נסק, המגיד מקוז'ניץ ועוד) יעמוד לו ולכל ביתו בזה ובבא. וה' ירחם עלינו...
ReplyDeleteThoughts on the "off the derech" crisis from 1932
ReplyDeleteThe sefer, Chovos HaTalmidim, A Student's Obligation, was published in 1932 and written by the Rebbe of Piazeczna, Rav Kalonymous Kalman Shapiro, zt"l. The sefer, itself, is powerful. However, the introduction sheds light on students and children leaving the path of Torah Judaism.
https://www.amazon.com/Students-Obligation-Advice-Warsaw-Ghetto/dp/1568215177/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1293595389&sr=1-1
בן בג בג אומר, הפך בה והפך בה, דכולה בה, ובה תחזי, וסיב ובלה בה, ומינה לא תזוע
Deleteברטנורא: וסיב ובלה בה - ומינה לא תזוע שלא תאמר למדתי חכמת ישראל אלך ואלמוד חכמת יונית, שאין מותר ללמוד חכמת יונית אלא במקום שאסור להרהר בדברי תורה, כגון בבית המרחץ או בבית הכסא
ששאלו את ר' יהושע מהו ללמד אדם את בנו חכמת יונית, אמר להם ילמדנו בשעה שאינו לא יום ולא לילה, דהא כתיב והגית בו יומם ולילה
בן בג בג אומר, הפך בה והפך בה, דכולה בה, ובה תחזי, וסיב ובלה בה, ומינה לא תזוע
Deleteברטנורא: וסיב ובלה בה - ומינה לא תזוע שלא תאמר למדתי חכמת ישראל אלך ואלמוד חכמת יונית, שאין מותר ללמוד חכמת יונית אלא במקום שאסור להרהר בדברי תורה, כגון בבית המרחץ או בבית הכסא
ששאלו את ר' יהושע מהו ללמד אדם את בנו חכמת יונית, אמר להם ילמדנו בשעה שאינו לא יום ולא לילה, דהא כתיב והגית בו יומם ולילה
אור ידש!! איזה יופי
ReplyDelete?ממש מדהים! אך יש ראיה/הוכחה כלשהי שזה אכן תמונתו של הפיאסצנר
ReplyDeleteהיכן נמצא הארכיון של היבלונר רבי?
Did the yabloner have a archive
ReplyDelete
ReplyDeleteיבש המעיין נקצץ האילן 'מביא ואינו קורא'. רבי יהודה אומר מביא וקורא. - מן החג ועד חנוכה מביא ואינו קורא.. -בכורים א ו
ReplyDeleteדער יאבּלאנער רבי האט געהאט א ניכטע דארט אין כפר חסידים (רכסים) מיטן נאמען ״יונא״ ביז נישט לאנג צוריק (אדער גאר לעבט זי נאך) זי האט (געהאט) פילע ארכיוון און פאפירן וואס ער האט איבערגעלאזט ביים זיך אפטראגן קיין לאס אנגעלס. זי האט אלעס פארארכייווט אין א שטיקל ארכיוואציע לזכרו פונעם מייסד הכפר. לויט ווי איך גלייב קומט עס פון דארט. (השערה) י