Here's how I see it, and correct me if I'm wrong. Some 30 years ago I once walked into the tish of Reb Itzikel of Amshinov, in his apartment above the shul. If there were 25 people there it would be an exaggeration. He said Torah for a few seconds and the oylem was content with that.
The next time I was there was 20 years later, for a family simcha. I have no recollection of the then-Amshinover Rebbe. He passed away a few months ago - a victim of coronavirus.
Reb Itzikel, son of Reb Yosef (d. 5696/1936), was a nephew of Reb Shime'le of Amshinov, who passed away on the 19th of Av, 5714/1954. Reb Shime'le's son Reb Meir went up to Eretz Yisroel with his father's aron and stayed there. He passed away in 1976. The Current Amshinover Rebbe in Bayit VeGan is a grandson of Reb Meir. His mother was a daughter of Reb Meir. Reb Chaim Milikovski, father of the Amshinover Rebbe, was a Mirrel Talmid who escaped to Shanghai, as did the Amshinover Rebbe.
The Rest is history.
The young Rebbe, Reb Menachem Kalish, a grandson of Rav Eliyahu Sternbuch of Antwerp, is also a Vizhnitzer eynikel. Rav Sternbuch was a son-in-law of Reb Boruch of Seret-Vizhnitz, later in Haifa. Those in the know foresee a great and bright future for the Amshinovers of Boro Park. The young Rebbe, a son-in-law of the previous Zutchker Rebbe of Bnei Brak, had been living in Eretz Yisroel, and even started his own independent chassidishe yeshiva last Elul, but is expected to relocate to Boro Park.
I did hear, from my Chabad sources, that the current Rebbe - while a talmid in Rachmistrivka Yeshiva in Yerushalayim - learned Chassidus Chabad with a Lubavitcher mashpia.
As it should be done.
The young Rebbe, Reb Menachem Kalish, a grandson of Rav Eliyahu Sternbuch of Antwerp, is also a Vizhnitzer eynikel. Rav Sternbuch was a son-in-law of Reb Boruch of Seret-Vizhnitz, later in Haifa. Those in the know foresee a great and bright future for the Amshinovers of Boro Park. The young Rebbe, a son-in-law of the previous Zutchker Rebbe of Bnei Brak, had been living in Eretz Yisroel, and even started his own independent chassidishe yeshiva last Elul, but is expected to relocate to Boro Park.
I did hear, from my Chabad sources, that the current Rebbe - while a talmid in Rachmistrivka Yeshiva in Yerushalayim - learned Chassidus Chabad with a Lubavitcher mashpia.
As it should be done.
This new Rebbe has a million dollar tzurah
ReplyDeleteכחד משרפי מעלה ממאתים שנה קדימה
ממאתים שנה ממש? כבר קדמוהו נחשון בן עמינדב שהיה עוד ביציאת ממצרים, או רש"י ז"ל. כידוע
Deleteis that rav simcha shustal in the bottom picture?
ReplyDeleteSeems like he has a side job
ReplyDeletehttps://m.youtube.com/watch?v=aMbJr4RSSAY
להבדיל.
Deleteותבט עיני בשורי בקמים עלי מרעים תשמענה אזני
Deleteרש"י. "בשורי" - בעוייני כמו בשוררי
בקמים עלי מרעים. - על הרשעים הקמים עלי שמעו אזני מאחורי הפרגוד שלא יועילו לכלות אותנו שכך שמעתי. ע"כ
re: R. Shustal zt"l - definitely looks like him on the left
ReplyDeleteותבט אשתו מאחריו ותהי נצי"ב מלח
Deleteרש"י: "ותהי נציב מלח" - (ב"ר) במלח חטאה ובמלח לקתה אמר לה תני מעט מלח לאורחים הללו א"ל אף "המנהג הרע" הזה אתה בא להנהיג במקום הזה
בהלכה מחולק הזקן לחמש אזורים שונים, והזוהר מונה שלוש עשרה חלקים, להם הוא קורא בשם "י"ג תיקוני דיקנא": הפאות, לחי העליון ולחי התחתון. הסנטר, מעליו ומתחתיו. החלק העולה מהחזה, השפם ושני המקומות התפוחים בלחיים (שבהם לא גודל שער). ידוע, כי בזקנו של הבעש"ט היו ניכרים י"ג התיקונים הללו
ReplyDeleteוכתבניתה כנראה ניכרים גם בזקנו של הרבי מאמשינאוו החדש שליט"א, והוא הא דרך הבעש"ט
ראיתי קריקטורה שר' מיילך היה לו קאלטענעס, גושי שערות מסובכים בזקנו, הנקרא 'ראסטות' בעברית, ובאנלית = DREADLOCKS
Deletequote: "I did hear, from my Chabad sources, that the current Rebbe - while a talmid in Rachmistrivka Yeshiva in Yerushalayim - learned Chassidus Chabad with a Lubavitcher mashpia."
ReplyDeleteHirshel Tzig - הירשל ציג Wednesday, November 14, 2018 5:11:00 PM
"Amshinover mishpoche. The Amshinover Rebbe told his father to send him to Tomchei Tmimim". ?
בתור תלמיד בישיבתו,זוכרני איך שבערוב ימיו(רוב חייו היה שתקן גדול) לא הפסיק הרב שוסטאל זצ''ל מלדבר מאמשינאוו והקשר שהיה לאבותיו עם אדמו''ריה לדורותיהם. דומני שבנו ר' דוד שליט''א התבטא לאחר פטירתו שהאבא היה ''א שטיק אמשינאווער חסיד!!''. עד כאן מזכרונותי ואולי אחרים ימלאו את הפרטים החסרים
ReplyDeleteהמקום ימלא חסרונך.
Delete"א שטיק אמשינאווער חסיד"
Deleteנשקו בר פן יאנף ותאבדו דרך כי יבער כמעט אפו אשרי כל חוסי בו. -תהלים ב יב
מלבי"ם: "נשקו בר", התחברו אל המבורר מאת ה', שבמה שתעבדו עבודת המלך, משיח ה' ידמה כאילו אתם עובדים את ה', וגם אמר נשקו בר, היו כמוץ הנושק וסובב את הבר והדגן, בל תהיו כמוץ אשר תדפנו רוח
מצודות: "נשקו" - מלשון תשוקה וחמדה. "בר" - מלשון ברור ונקי. "יאנף" - מלשון אף וכן כי אנפת בי. -ישעיהו יב
ת"ר מעשה ברבי אליעזר, וכו' -- אמרו לו כל דבריך אינן אלא מפי השמועה אמר להם הזקקתוני לומר דבר שלא שמעתי מפי רבותי. -סוכה כח א
Deleteרש"י: אינן אלא מפי השמועה - בתמיה
הזקקתוני - כלומר תזקיקוני לומר דבר כו' אגיד לכם את מדותי וזו אחת מהן
פירוש: אמרו לו בתמיהה; כל דבריך אינן אלא מפי השמועה! ואינך אומר דבר משל עצמך?! אמר להם, הזקקתוני עכשיו לומר דבר שלא שמעתי מפי רבותי שאני צריך לספר לכם על מידותי והדברים שאני נוהג בהם; ---
ולא אמרתי דבר שלא שמעתי מפי רבי מעולם. י
אחרים ימלאו את הפרטים החסרים
DeleteSeforim in Review: Rishpei Aish by Rav Shlomo Feivel Schustal Shlita
https://www.theyeshivaworld.com/news/headlines-breaking-stories/1952851/seforim-in-review-rishpei-aish-by-rav-shlomo-feivel-schustal.html
ReplyDeleteבספר "באילנא דחיי" חלק ג' יו"ל שנת תשע"ט, מהדורת פעקעטע. מספר הגה"צ ר' אהרן ישעי' ז"ל שלש עובדות אריכות שהיא היה העד ראי' ושמועה שלוש פעמים שהרבי מאמשינאוו הזדמני לפונדק אחד עם הרב"י מסאטמאר ז"ל, והיה משוחחים באריכות וקצרות, וביניהם בסוגיות הש"ס לזמן ארוך, עיי"ש באריכות הסיפור וינעום לך. (יש לי הרבה 'הערות' ע"ז..) ואכמ"ל
הערה קטנה: למה שחסר באילנא דחיי בענין הויכוח מהרב"י דסאטמאר עם הרבי מאשינאוו, והמ"י ודי לחכימא ברמיזא
ReplyDeleteה"אבני נזר", שהוכיח מלשון רש"י ז"ל שכתב "ביד חזקה" שאין זה אלא אם הוא שלא ברשות, שאם הוא ברשות אין זה ביד חזקה, ותמה עליו, כי מביא ראיות ברורות ועצומות שקראו "יד חזקה" אף על הנעשה לגמרי ברשות, אלא כל מה שהוא על ידי תחנונים מרובים או שאר עניין של התחזקות, באיזה אופן שהוא, נקרא "יד חזקה".. ע"כ