Wednesday, August 20, 2014

ר' יואלי ראטה ברענגט אריין אביסל "אמירה רכה" ביי אים אין ישיבה - COMPLETE VIDEO



Attorney and activist Mrs. Ruchie Freier takes time out her "azoy bizi" schedule and visits Rabbi Yoeli Roth's Yeshivah. The haters and those looking for controversy and/or reasons to hate seem to have found one. Vos heist! a woman speaking to bochurim?! What will they do next, have co-ed classes? Then those girls will put on tefillin, of course. You can tell from the body language, the twisting of the beard, that both Rabbi Roth and his colleague are a bit uncomfortable, but heck, so would I! But the lads sure seem to have enjoyed their minute with the lady!

27 comments:

  1. Did Rebetzin Frier give money for reb Yoely or his yeshivah?
    she is not even a good orator?
    why did Yoely do it?

    ReplyDelete
  2. Frier is a classic example of a chassidishe woman who is trying so hard to be "with it" and worldly, but even with her education is far from it.

    ReplyDelete
  3. Rebetzen Frier is unequivocally exceptional in supporting youths and it's very coincidental that she spoke courageous words to the Boys of Reb Yoel Shlita, promoting her holy agenda of offering self-esteem, courage that she found so profoundly and unique in Reb Yoel's Yeshiva. All she was saying is the very simple" boys be proud and admire the fact of having such a devoted Rosh Yeshiva, who's here, day and night, only for the sake to grant you the greatest education. Thanks so much Rebentze Frier and Reb Yoel Roth Shlita.

    ReplyDelete
  4. you guys have to see the first half of the clip!!!

    ReplyDelete
  5. אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ בִשְׂעָרָהּ שֶׁל אִשָּׁה הָאֲסוּרָה לוֹ וַאֲפִלּוּ לִשְׁמוֹעַ קוֹלָהּ לְכַוָּנָה שֶׁיֵּהָנֶה בָהּ אָסוּר, וַאֲפִלּוּ לְהִסְתַּכֵּל בְּבִגְדֵי צֶבַע שֶׁל אִשָּׁה, כְּלוֹמַר בִּבְגָדִים נָאִים שֶׁדַּרְכָּן לַעֲשֹוֹתָן מִבְּגָדִים צְבוּעִים אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בָּהֶן כָּל זְמַן שֶׁמַּכִּיר הָאִשָּׁה הַלּוֹבֶשֶׁת אוֹתָן, לְפִי שֶׁמִּתּוֹךְ רְאִיַּת הַמַּלְבּוּשׁ יָבוֹא לְהַרְהֵר בָּהּ. וְהִרְחִיקוּ גַּם-כֵּן שֶׁלֹּא לִשְׁאֹל בִּשְׁלוֹם אֵשֶׁת אִישׁ כְּלָל וַאֲפִלּוּ עַל יְדֵי בַעְלָהּ (קידושין ע ב. ובתוס' שם ד"ה אין שואלין)

    כְּלָל הַדָּבָר הוּא שֶׁלֹּא יַעֲשֶׂה הָאָדָם שׁוּם דָּבָר בָּעוֹלָם הַמְּבִיאוֹ לִידֵי הִרְהוּר בַּנָּשִׁים, לֹא בְמַעֲשֶׂה וְלֹא בְדִבּוּר וְלֹא שׁוּם רֶמֶז לְקָרֵב דַּעַת הָאִשָּׁה עִם דַּעְתּוֹ יִזָּהֵר כָּל-אֶחָד וְאֶחָד לִשְׁמֹר עַצְמוֹ לְפִי מַה שֶׁיִּמְצָא אֶת גּוּפוֹ, כִּי הַשֵּׁם יִרְאֶה לַלֵּבָב (שמואל א טז ז): וּמִכָּל מָקוֹם, לְפִי הַדּוֹמֶה מִכָּל מַה שֶּׁהִזְהִירוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה אֵין אָדָם רַשַּׁאי לָזוּז מִמּוּסָרָם הַטּוֹב, וְאַף עַל פִּי שֶׁהוּא מוֹצֵא עַצְמוֹ חֲשֹוּךְ הַתַּאֲוָה קְצָת, לֹא יֹאמַר כֵּיוָן שֶׁאֲנִי מוֹצֵא עַצְמִי כֵן מַה אִכְפַּת לִי אִם אֶסְתַּכֵּל בַּנָּשִׁים, כִּי יוֹדֵעַ אֲנִי בְעַצְמִי שֶׁלֹּא יִתְעוֹרֵר יִצְרִי בְּכָךְ, שֶׁהַרְבֵּה אָמְרוּ כֵן וְנִכְשָׁלוּ. וְעַל זֶה רָמְזוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (סוכה נב, א) בְּאָמְרָם כִּי הַיֵּצֶר בַּתְּחִלָּה חַלָּשׁ מְאֹד, וְהוֹלֵךְ וּמִתְחַזֵּק עַל הָאָדָם הַרְבֵּה.

    וְאַתָּה בְּנִי הִזָּהֵר עַל זֶה מְאֹד וְאַל יַבְטִיחֲךָ יִצְרֶךָ, וַאֲפִלּוּ אִם אֶלֶף עֲרֵבִים יִתֵּן לְךְ. אֲנַחְנוּ אֵין לָנוּ לִפְרֹץ אֲפִלּוּ גָדֵר קָטָן בְּעִנְיָנִים אֵלּוּ כְּלָל, אֶלָּא לִשְׁמֹר כָּל הַהֶרְחֵקִים שֶׁהוֹדִיעוּנוּ וּבַמֶּה שֶּׁלֹּא הִזְכִּירוּ יֵשׁ עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד לַעֲשֹוֹת כְּפִי מַה שֶּׁיִּמְצָא אֶת גּוּפוֹ מוּכָן כְּמוֹ שֶׁאָמַרְנוּ שֶׁאִם הוּא מוֹצֵא אֶת עַצְמוֹ שֶׁצָּרִיךְ גָּדֵר אַף עַל הַמֻּתָּר יִגְדֹּר עַצְמוֹ, כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ (קדושין פא, ב) אֶחָד מִן הַחֲכָמִים שֶׁאָמַר הִזָּהֲרוּ בִּי מִפְּנֵי בִּתִּי. וְאַף עַל פִּי שֶׁמֻּתָּר לָאָדָם לְהִתְיַחֵד עִם בִּתּוֹ, לְפִי שֶׁעִנְיָן זֶה קָשֶׁה מְאֹד וְיֵצֶר הָרַע חָזָק בּוֹ, עַל כֵּן צָרִיךְ כָּל אָדָם לְהַרְבּוֹת בִּשְׁמִירָה. וְאִם יַחְשֹׁב הָאִישׁ בְּפָגְעוֹ בְאִשָּׁה נָאָה כִּי גֵיהִנֹּם פָּתוּחַ בֵּין רִיסֵי עֵינֶיהָ, וּבְאֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד כָּל הַקָּרֵב אֵלֶיהָ וְיַחֲזִיר כָּל מַחְשְׁבוֹתָיו אֶל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לֹא תִּהְיֶה לוֹ לְפוּקָה. בִּפְרָט בִימִינוֹ שֶׁלָּנוּ שֶׁהַיֵּצֶר הָרַע מִשְׁתּוֹלֵל וְהַפְּרִיצוֹת פּוֹרֶצֶת גְּבוּלוֹת לֹא נִתָּן לָּנוּ אֶלָּא רַק לִבְרֹחַ מּכלִ חֲשָׁשׁ שֶׁל נִסָּיוֹן כֵּיוָן שֶׁהַסַּכָּנָה אוֹרֶבֶת וְאֵין אֶחָד שֶׁיָּכֹל לוֹמַר לִּי זֶה לֹא יִקְרֵה כִּי בְּרִגְעֵי הַנִּסָּיוֹן כָּל אֶחָד יָכֹל לִפֹּל.

    ומתהלך בתומו צדיק, וד' לא יימנע טוב להולכים בתמים! והבוטח בד' חסד יסובבנו. עזרינו בשם ד' עושה שמים וארץ! ד' הוא האלוקים אין עוד מלבדו!

    ReplyDelete
  6. it's discussing to have a women speak to a bunch of Chasidisheh Bocherim

    ReplyDelete
  7. People don't know the second side of the story that Rebetzen Frier saved a boy from Reb Yoel's Yeshiva, who Reb Yoel's enemies placed in mental isolation in order to remove him from Reb Yoel's Yeshiva. It was only Rebetzen Frier who went down to court and so saved the boy from mental, physical and spiritual devastation. It was now a time to offfer the Rebetzen speak, as gratitude and as being a part of enabling this noble boy to be reunited with his noble Rosh Yeshiva. With all due respect, to the one who posted Talmudical prove against the general concept of having a woman as speaker to the audience, there are exceptions where gratitude makes it mandatory to allow her to be vocal at one occasion. Don't portray the Yeshiva as one who would allow it otherwise; the Rosh Yeshiva simply utilized the fifth Shilchun Oorech.

    ReplyDelete
  8. anon, yes they do appear to be discussing something. It was a real discussion.

    ReplyDelete
  9. I am sure the boys can feel when someone is being condescending to them. She said nothing, meant less and if those facts support the haters, well so be it.
    Maybe the haters are right.
    All bochurim need chizuk, but ersatz chizuk is worse than no chizuk.

    ReplyDelete
  10. צֶבַע שֶׁל אִשָּׁה, כְּלוֹמַר בִּבְגָדִים נָאִים שֶׁדַּרְכָּן לַעֲשֹוֹתָן מִבְּגָדִים צְבוּעִים אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בָּהֶן כָּל זְמַן שֶׁמַּכִּיר הָאִשָּׁה הַלּוֹבֶשֶׁת אוֹתָן, לְפִי שֶׁמִּתּוֹךְ רְאִיַּת הַמַּלְבּוּשׁ יָבוֹא לְהַרְהֵר בָּהּ. וְהִרְחִיקוּ גַּם-כֵּן שֶׁלֹּא לִשְׁאֹל בִּשְׁלוֹם אֵשֶׁת אִישׁ כְּלָל וַאֲפִלּוּ עַל יְדֵי בַעְלָהּ (קידושין ע ב. ובתוס' שם ד"ה אין שואלין)

    כְּלָל הַדָּבָר הוּא שֶׁלֹּא יַעֲשֶׂה הָאָדָם שׁוּם דָּבָר בָּעוֹלָם הַמְּבִיאוֹ לִידֵי הִרְהוּר בַּנָּשִׁים, לֹא בְמַעֲשֶׂה וְלֹא בְדִבּוּר וְלֹא שׁוּם רֶמֶז לְקָרֵב דַּעַת הָאִשָּׁה עִם דַּעְתּוֹ יִזָּהֵר כָּל-אֶחָד וְאֶחָד לִשְׁמֹר עַצְמוֹ לְפִי מַה שֶׁיִּמְצָא אֶת גּוּפוֹ, כִּי הַשֵּׁם יִרְאֶה לַלֵּבָב (שמואל א טז ז): וּמִכָּל מָקוֹם, לְפִי הַדּוֹמֶה מִכָּל מַה שֶּׁהִזְהִירוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה אֵין אָדָם רַשַּׁאי לָזוּז מִמּוּסָרָם הַטּוֹב, וְאַף עַל פִּי שֶׁהוּא מוֹצֵא עַצְמוֹ חֲשֹוּךְ הַתַּאֲוָה קְצָת, לֹא יֹאמַר כֵּיוָן שֶׁאֲנִי מוֹצֵא עַצְמִי כֵן מַה אִכְפַּת לִי אִם אֶסְתַּכֵּל בַּנָּשִׁים, כִּי יוֹדֵעַ אֲנִי בְעַצְמִי שֶׁלֹּא יִתְעוֹרֵר יִצְרִי בְּכָךְ, שֶׁהַרְבֵּה אָמְרוּ כֵן וְנִכְשָׁלוּ. וְעַל זֶה רָמְזוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (סוכה נב, א) בְּאָמְרָם כִּי הַיֵּצֶר בַּתְּחִלָּה חַלָּשׁ מְאֹד, וְהוֹלֵךְ וּמִתְחַזֵּק עַל הָאָדָם הַרְבֵּה.

    וְאַתָּה בְּנִי הִזָּהֵר עַל זֶה מְאֹד וְאַל יַבְטִיחֲךָ יִצְרֶךָ, וַאֲפִלּוּ אִם אֶלֶף עֲרֵבִים יִתֵּן לְךְ. אֲנַחְנוּ אֵין לָנוּ לִפְרֹץ אֲפִלּוּ גָדֵר קָטָן בְּעִנְיָנִים אֵלּוּ כְּלָל, אֶלָּא לִשְׁמֹר כָּל הַהֶרְחֵקִים שֶׁהוֹדִיעוּנוּ וּבַמֶּה שֶּׁלֹּא הִזְכִּירוּ יֵשׁ עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד לַעֲשֹוֹת כְּפִי מַה שֶּׁיִּמְצָא אֶת גּוּפוֹ מוּכָן כְּמוֹ שֶׁאָמַרְנוּ שֶׁאִם הוּא מוֹצֵא אֶת עַצְמוֹ שֶׁצָּרִיךְ גָּדֵר אַף עַל הַמֻּתָּר יִגְדֹּר עַצְמוֹ, כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ (קדושין פא, ב) אֶחָד מִן הַחֲכָמִים שֶׁאָמַר הִזָּהֲרוּ בִּי מִפְּנֵי בִּתִּי. וְאַף עַל פִּי שֶׁמֻּתָּר לָאָדָם לְהִתְיַחֵד עִם בִּתּוֹ, לְפִי שֶׁעִנְיָן זֶה קָשֶׁה מְאֹד וְיֵצֶר הָרַע חָזָק בּוֹ, עַל כֵּן צָרִיךְ כָּל אָדָם לְהַרְבּוֹת בִּשְׁמִירָה. וְאִם יַחְשֹׁב הָאִישׁ בְּפָגְעוֹ בְאִשָּׁה נָאָה כִּי גֵיהִנֹּם פָּתוּחַ בֵּין רִיסֵי עֵינֶיהָ, וּבְאֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד כָּל הַקָּרֵב אֵלֶיהָ וְיַחֲזִיר כָּל מַחְשְׁבוֹתָיו אֶל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לֹא תִּהְיֶה לוֹ לְפוּקָה. בִּפְרָט בִימִינוֹ שֶׁלָּנוּ שֶׁהַיֵּצֶר הָרַע מִשְׁתּוֹלֵל וְהַפְּרִיצוֹת פּוֹרֶצֶת גְּבוּלוֹת לֹא נִתָּן לָּנוּ אֶלָּא רַק לִבְרֹחַ מּכלִ חֲשָׁשׁ שֶׁל נִסָּיוֹן כֵּיוָן שֶׁהַסַּכָּנָה אוֹרֶבֶת וְאֵין אֶחָד שֶׁיָּכֹל לוֹמַר לִּי זֶה לֹא יִקְרֵה כִּי בְּרִגְעֵי הַנִּסָּיוֹן כָּל אֶחָד יָכֹל לִפֹּל.
    where is this from?
    this is some mussar sefer? or Breslover piece?

    ReplyDelete
  11. Why did Reb Yoely not check that it should not be no video?
    why is he acting like a idiot?
    He did noting wrong, but it gives fodder for his enemies, who do noting for Hashems kids, but ripping apart others that do the right thing.

    ReplyDelete
  12. maybe he's already past the stage of caring what other ppl think?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100% Hershel. People who hate him will try to judge him negative whatever he's doing. They're awaiting for stuff to promote it out of porpotion. People who are fans of Reb Yoel are only so after having listened to his Shiur where his whole goal is to courage and instill the idea of אין עוד מלבדו. He's being criticized for the sole reason of promoting Godliness to his audience. And after absorbing immense criticism for being מקדש שם שמים he decided to ignore all and instead increase the idea of conversing to Hashem and how to live with Simcha and holiness. Believe me, almost every Yeshiva has a point where a female social worker or inspector comes down and in many occasions even vocal to the boys. The difference is that it's Reb Yoel Roth and his enemies already decided to bash him regardless of what he's doing. Rebetzen Frier finally found in Reb Yoel Roth a place where boys are being saved from the street and where academics are on the most superior standards and she herself was involved in saving boys and placed them into this noble Yeshiva, where they ultimately mingle with the greatest boys and excel as giants among גדולי ישראל. Isn't she allowed to see and joy her fruits? Isn't she allowed to tell to the boys abstain from the haters and stick to the noble teaching of Reb Yoel? The answer to the haters are obviously no; other Yeshivas are allowed to do whatever they want, even to degrade boys and assure their dropouts, but Reb Yoel is not entitled to his holy mission, simply because his name has already been stamped by his haterts. So why care?
      אלה ברכב ואלה הסוסים ואנחנו בשם השם נזכיר
      אשריך רבי יואל
      אשריך Rebetzen Frier

      Delete
  13. Yitz
    I see that you are a fan of both Reb Yoely and the great holy rebbetzin...
    where did you pick them both up? or you googled for erliche yiden, and the were the first pop up?
    BTW, how is the Rebetzins Ezras Nushim doing? did it get a grip? is the hatzolah still fighting her?
    do you think that the holy Rebetzin has a sliver of feministic ideology?

    ReplyDelete
  14. despite not being a fan of breslov im convinced that r'yoel is doing meleches shomayim.saving yiddishe neshomos.

    ReplyDelete
  15. Who cares
    Live life and dont give a but to anyobe
    let people do what the heck they want

    ReplyDelete
  16. "בכת לב טהור, אחד הלילות ראיתי איך נותנים מלקות לילד בן שבע. הורידו לו את הבגדים, השאירו אותו בתחתונים בלבד, השכיבו אותו וקשרו לו את הידיים והרגליים. 39 מלקות רצח נתנו לו בלי שום רחמנות, והילד צורח בוכה כמעט שהוא מת. ראיתי את זה בעיניים שלי. ארז-השטן! ואשתו נכחו שם בשעת ההלקאה" בשמחה גדולה! חייב לצעוק לעולם!!! הצלת נפשות ממש!! הפושע הגדול- ארז שלמה אלברנז מנהיג הכת, מרשה לעצמו להחזיק עורכי דין בשווי של +$1000 דולר לשעה שיצדיקו את מעשיו ויכסו אחר פשעיו, הוא משחד כל מי שרק אפשר.

    יש לציין כי מדובר במכה קשה עבור חברי הכת המסריחים המנוולים, הקיצונים "לב [לא] טהור" אשר גורשה ב"ה כבר ממספר מדינות ואזורים בעולם. רק לפני כמה ימים דווח כי רוב חברי הכת עזבו את מקום מגוריהם בקנדה ועברו לגוואטמאלה בכדי להמנע מהאשמות ודיונים משפטיים של ניצול מיני.

    אנשי רשויות הרווחה במונטריאול העידו על כך שהילדים הוכו פיזית, חיו בהיגיינה נמוכה, הוכרחו לקחת כדורים שונים ללא מרשם, חתונה בגיל צעיר והפרה של החוק המקומי המכריח ילדים ללמוד את חומרי הלימוד המקומיים, דבר שלא יישמו.

    אלה יהודים? סתם כת מטורללת שמביישת את כל מה שיהודי, רשעים!!! בכלל לא מדובר בחרדים! יהודים? אלה יהודים? הצחקתם אותי, סתם כת מטורללת שמביישת את כל מה שיהודי, הם האנטישמים הכי גדולים. לא פלא שהם לא מחפשים מפלט בישראל.

    מדובר בכת סרוחה לב [לא] טהור שמשתמשת בדת בקטע ציני לעבירות מין נוראיות. הכת הזאת חיבת להתפרק, לפחות תקראו להם בשם האמיתי שלהם, הם כת קיצוניות פנאטית מגעילה. הם לא יהודים הם חולים. אמורים להיות בכלא לכל ימיהם על מה שהם מעוללים.

    מדובר בכת קיצונית שמתעללת בילדים, כת מטורפת שמתעללת בילדים ובנשים, הם ברחו מהחוק בקנדה מכיון שעמדו להוציא את כל הילדים למשפחות אומנות, הבריחו את הילדים האומללים לגאוטמלה וככה ברחו מהחוק בקנדה, שלמה [ארז] הלברנץ המממז הזה הגורו שלהם - ראש הכת "דאעא"ש" צריך לשבת בכלא כל החיים, הוא כבר ישב בעבר על חטיפת ילד.

    זה לא אפ' דומה לחרדים זה כת שעוברים שם על הדברים הכי חמורים ביהדות האדמור-ארז-אלברנז זה אדם-בהמה-סרוחה כרזמתי זול בלבוש חרדי שמכה ומתעולל בילדים ונשים ועוד דברים גרועים שאני לא רוצה לכתוב ושכל אחד יבין לבד! (מוצץ את דמם ועוד...) אין שמה גיטין על פי ההלכה "אלא האדמור-השטן של דורינו" מחליט היום את פה, ומחר את שם, קהילה של מפגרים!!!! סליחה כת לא חרדים!!!!

    הם ברחו מקנדה כי בית משפט החליט להוציא הרבה מהילדים מהמשפחות שלהם וברוך השם שהם עזבו קנדה, לאשפז ארז הלברנז מיד, הוא רשע מרושע, פושע כופר בשם ובתורתו רוצח, בהמה שפלה. "פרנק"

    המסכנים שהגיעו לכת 'לב [לא] טהור' של שלמה ארז הלברנץ י"ימוש וזכרו, לאורך עשרים השנים האחרונות, חשבו שהם עומדים לחוות קדושה שאין דוגמתה. בפועל המתינו להם מלקות אכזריות, ניתוק מההורים, נישואין בכפייה, גירושין בכפייה, שטיפת מוח, הדחה לעדות שקר ואיומים ברצח. גם באגפים הקיצוניים של הציבור החרדי כבר מבינים, גם אם באיחור, שאת הטירוף הזה צריך לעצור תיכף ומיד.

    "באחד הלילות ראיתי איך נותנים מלקות לילד בן שבע. הורידו לו את הבגדים, השאירו אותו בתחתונים בלבד, השכיבו אותו וקשרו לו את הידיים והרגליים. 39 מלקות רצח נתנו לו בלי שום רחמנות, והילד צורח בוכה כמעט שהוא מת. ראיתי את זה בעיניים שלי. ארז-השטן ואשתו נכחו שם בשעת ההלקאה" בשמחה גדולה!

    ReplyDelete
  17. אוֹמֵרים בִּקְרִיאַת שְׁמָע "וְלֹא תָּתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זוֹנִים אַחֲרֵיהֶם" וְכָתַב רַבֵּינוּ יוֹנָה (שערי תשובה השער השלישי -אות סד) וְגַם רַבִּים נוֹקְשִׁים וְנִלְכָּדִים בְּחַלְּלָם הַחוּשִׁים הַנִּכְבָּדִים, חוּשׁ הָרְאוּת, וְחוּשׁ הַשֵּׁמַע. וְנֶאֱמַר עַל חוּשׁ הָרְאוּת וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם, (במדבר טו, לט) הֻזְהַרְנוּ בָזֶה, שֶׁלֹּא יִסְתַּכֵּל אָדָם בְּאֵשֶׁת אִישׁ (ופנויות אסור מדרבנן) וּבִשְׁאָר עֲרָיוֹת פֶּן יִוָּקֵשׁ בָּהֵן.

    כָּתוּב בְּאוֹרְחוֹת חַיִּים, שאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בְּאֵשֶׁת אִישׁ מִן הַתּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר וְלֹא תָּתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם וְגם אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בִּפְנוּיָה מִדִּבְרֵי קַבָּלָה, שֶׁנֶּאֱמַר בְּרִית כָּרַתִּי לְעֵינָי וּמָה אֶתְבּוֹנֵן עַל בְּתוּלָה. וְכָל הַמִּסְתַּכֵּל בְּאֵשֶׁת אִישׁ מַכְשִׁיל וּמַכְחִישׁ כֹּח יִצְרוֹ הַטּוֹב וְהוֹדוֹ נֶהְפָּךְ עָלָיו לְמַשְׁחִית ח"ו, וְיֵשׁ אִסּוּר נוֹסַף מִן הַתּוֹרָהּ וְהוּא לְהַרְהֵר בְּאִשָּׁה כְּלוֹמַר לַחֲשֹׁב עָלֶיהָ מַחְשָׁבָה שֶׁל תַּאֲוָה וַאֲפִלּוּ היא פְּנוּיָה, וְחָמוּר הִרְהוּר פְּנוּיָה אפילו מִמַגַעָה, שֶׁעַל הַהִרְהוּר עוֹבֵר בְּלָאו מִן הַתּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר (דְּבָרִים כג י) וְנִשְׁמַרְתָּ מִכֹּל דָּבָר רַע וּפֵרְשׁוּ רַזַ"ל (ע"ז כ:) שֶׁלֹּא יְהַרְהֵר בְּיוֹם וְיָבוֹא לִידֵי טֻמְאָה בְּלַיְלָה עכ"ל (הובא בבית יוסף אבן העזר אות א)

    ReplyDelete
  18. על חומר ענין הסתכלות בדברים אסורים, גם כתוב בְּסֵפֶר "קַב הַיָּשָׁר" בְּשֵׁם הָאֲרִ"י ז"ל שיֵשׁ עוֹף הַנִּקְרָא בְּתוֹרָה "רָאָה", וְאָמְרוּ חֲזַ"ל הַפּוֹגֵם בְעֵינָיו וּמִסְתַּכֵּל בְּנָשִׁים עוֹנְשׁוֹ שֶׁיִּתְגַּלְגֵּל בְּעוֹף זֶה מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה וְסוֹבֵל שָׁם צַעַר גָּדוֹל ר"ל. בָּכל רֶגַע שֶׁאָדָם נִכְשָׁל בהֲנָאָה מִמַּרְאָה אִשָּׁה, הוּא עוֹבֵר עַל אִסּוּר מֵהַתּוֹרָה. וְהֶחָכָם עֵינָיו בְּרֹאשׁוֹ שֶׁבְּרֶגַע הָרִאשׁוֹן עוֹצֵר אֶת עַצְמוֹ וְלֹא מִסְתַּכֵּל.

    כתוב בספר החנוך אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִ"לִ שֶׁאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ רק בִשְׂעָרָהּ שֶׁל אִשָּׁה הָאֲסוּרָה לוֹ, וַאֲפִלּוּ לִשְׁמוֹעַ קוֹלָהּ לְכַוָּנָה שֶׁיֵּהָנֶה בָהּ אָסוּר, וַאֲפִלּוּ לְהִסְתַּכֵּל בְּבִגְדֵי צֶבַע שֶׁל אִשָּׁה, כּשֶׁמַּכִּיר הָאִשָּׁה הַלּוֹבֶשֶׁת אוֹתָן אסור, לְפִי שֶׁמִּתּוֹךְ רְאִיַּת הַמַּלְבּוּשׁ יָבוֹא לְהַרְהֵר בָּהּ. וְהִרְחִיקוּ שֶׁלֹּא לִשְׁאֹל בִּשְׁלוֹם אֵשֶׁת אִישׁ כְּלָל, וַאֲפִלּוּ עַל יְדֵי בַעְלָהּ, (קידושין עב. ובתוס' ד"ה אין) לְפִי שֶׁעִנְיָן זֶה קָשֶׁה מְאֹד וְיֵצֶר הָרַע חָזָק בּוֹ, ע"כ צָרִיךְ כָּל אָדָם לְהַרְבּוֹת בִּשְׁמִירָה יתירה, בִּפְרָט בִימינו שֶׁהַיֵּצֶר הָרַע חזק מאוד וְהַפְּרִיצוֹת פּוֹרֶצֶת גְּבוּלוֹת לֹא נִתָּן לָּנוּ אֶלָּא לִבְרֹחַ מּכלִ חֲשָׁשׁ שֶׁל נִסָּיוֹן כֵּיוָן שֶׁהַסַּכָּנָה אוֹרֶבֶת, וְאֵין אפילו אֶחָד שֶׁיָּכֹל לוֹמַר זֶה לֹא יִקְרֵה לִּי, כִּי בְּרִגְעֵי הַנִּסָּיוֹן היצר בוער כאש וכָּל אחד יָכֹל לִפֹּל ברגע אחד ח"ו, כמ"ש חז"ל אין אפוטרופוס לעריות.

    טָעוּת הִיא לַחְשׁוֹב שֶׁשְּׁמִירַת עֵינַיִים זֶה רַק חוּמְרָא לַאנשי מעשה וחֲסִידִים, אֵלָא יֶשׁ לנו אִיסּוּר מֵהַתּוֹרָה לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים, וּבְכָל מַבָּט בְּאִשָּׁה, בֵּין צְנוּעָה וְכֹל שֶׁכֵּן שֶׁאֵינָהּ צְנוּעָה הכל אסור. יֵשׁ לָדַעַת שאֵין כָּאן חוּמְרָא וְאֵין כָּאן הַגְזָמָה אֵלָא יֵשׁ אִסּוּר מַמָּשׁ, וזֶהוּ מעִקָּר דִּין הַתּוֹרָה שֶאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים. יש חוֹשְׁבִים שֶׁמצות שמירת עינים רַק לְקִיצוֹנִים, אֲבָל הָאֱמֶת שהִיא אחד מתרי"ג מצות, וכּל אָדָם מְחוּיָּיב עַל פִּי הַתּוֹרָה לִשְׁמוֹר עַל עֵינָיו ולהתייגע שלֹא לְהִסְתַּכֵּל בדברים אסורים,

    קיום מצות שְׁמִירַת עֵינַיִם אינה דרגות רַק לצדיקים לרבנים לגדולי הדור לחכמים וְאַדְמוֹ"רִים וכו',

    ReplyDelete
  19. אסור לאדם לוֹמַר עַל אִיסּוּר זֶה אֲנִי מַקְפִּיד, וְעַל אִסּוּר זֶה אֲנִי מְקיל, הֲרֵי כָּל הָאִיסּוּרִים נִתְּנוּ לנו בהר סיני וְאֵין לָּנוּ רְשׁוּת להקל בהן, כּל המצות חייבים לקיים בשלימות. כמ"ש רבינו יונה (בשער ראשון אות ו) כֹּל שׁאֵינוֹ נִזְהָר מֵחֵטְא מְסֻיָּם בְּאֹפֶן קָבוּעַ וּמְוַתֵּר עַל הָאִסּוּר וְאֵינוֹ מְקַבֵּל עַל נַפְשׁוֹ לְהִשָּׁמֵר מִמֶּנּוּ, גַּם אִם הוּא מֵהָעֲוֹנוֹת הַקַּלִּים, אַעַ"פִּ שֶׁהוּא נִזְהָר מִכָּל הָעֲבֵרוֹת שֶׁבַּתּוֹרָה, קְרָאוּהוּ חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל מוּמָר לְדָבָר אֶחָד, וְאֶת פּוֹשְׁעִים נִמְנָה, וְגָדוֹל עֲוֹנוֹ מִנְּשׂא.

    כל הָעוֹלָם הַזֶּה הוּא "עוֹלָם שֶׁל נִסְּיוֹנוֹת" וְהָרְחוֹב מָלֵא פִּיתּוּיִים וְקָשֶׁה לַעֲמֹד כְּנֶגְדָּם, בכל זאת אָנוּ חַיָּיבִים לַעֲמוֹד בְּנִסָּיוֹן, וְלֹא לְהִשָּׁבֵר מִנְּפִילוֹת. עוד צָרִיךְ לָדַעַת שהַקּוֹשִׁי הוּא אך ורק בָּרְגָעִים הָרִאשׁוֹנִים, בִּרְגָעִים שמִתְקַיֶּמֶת מִלְחָמָה פְּנִימִית לְהִסְתַּכֵּל אוֹ לֹא לְהִסְתַּכֵּל לַחְטוֹא אוֹ לְא, דַרְכּוֹ שֶׁל הַיֵּצֶר לְפַתּוֹת רַק לְהָצִיץ, לַחֲטֹא מְעַט וְאַחַר כָּךְ מְפַתֶּה לַחֲטֹא הַרְבֵּה... וזה רק כשלֹּא מִתְּאַפְּקִים, וּמִסְתַּכְּלִים אֲפִלּוּ לִשְׁנִיָּה אַחַת, הַיֵּצֶר תּוֹפֵס אוֹתו וּמוֹשֵׁךְ אותו לְהִסְתַּכֵּל עוֹד וְעוֹד מִבְּלִי רָצוֹן לְהַפְסִיק ח"ו,

    ReplyDelete
  20. "בכת לב טהור, אחד הלילות ראיתי איך נותנים מלקות לילד בן שבע. הורידו לו את הבגדים, השאירו אותו בתחתונים בלבד, השכיבו אותו וקשרו לו את הידיים והרגליים. 39 מלקות רצח נתנו לו בלי שום רחמנות, והילד צורח בוכה כמעט שהוא מת. ראיתי את זה בעיניים שלי. ארז-השטן! ואשתו נכחו שם בשעת ההלקאה" בשמחה גדולה! חייב לצעוק לעולם!!! הצלת נפשות ממש!! הפושע הגדול- ארז שלמה אלברנז מנהיג הכת, מרשה לעצמו להחזיק עורכי דין בשווי של +$1000 דולר לשעה שיצדיקו את מעשיו ויכסו אחר פשעיו, הוא משחד כל מי שרק אפשר.

    יש לציין כי מדובר במכה קשה עבור חברי הכת המסריחים המנוולים, הקיצונים "לב [לא] טהור" אשר גורשה ב"ה כבר ממספר מדינות ואזורים בעולם. רק לפני כמה ימים דווח כי רוב חברי הכת עזבו את מקום מגוריהם בקנדה ועברו לגוואטמאלה בכדי להמנע מהאשמות ודיונים משפטיים של ניצול מיני.

    אנשי רשויות הרווחה במונטריאול העידו על כך שהילדים הוכו פיזית, חיו בהיגיינה נמוכה, הוכרחו לקחת כדורים שונים ללא מרשם, חתונה בגיל צעיר והפרה של החוק המקומי המכריח ילדים ללמוד את חומרי הלימוד המקומיים, דבר שלא יישמו.

    אלה יהודים? סתם כת מטורללת שמביישת את כל מה שיהודי, רשעים!!! בכלל לא מדובר בחרדים! יהודים? אלה יהודים? הצחקתם אותי, סתם כת מטורללת שמביישת את כל מה שיהודי, הם האנטישמים הכי גדולים. לא פלא שהם לא מחפשים מפלט בישראל.

    מדובר בכת סרוחה לב [לא] טהור שמשתמשת בדת בקטע ציני לעבירות מין נוראיות. הכת הזאת חיבת להתפרק, לפחות תקראו להם בשם האמיתי שלהם, הם כת קיצוניות פנאטית מגעילה. הם לא יהודים הם חולים. אמורים להיות בכלא לכל ימיהם על מה שהם מעוללים.

    מדובר בכת קיצונית שמתעללת בילדים, כת מטורפת שמתעללת בילדים ובנשים, הם ברחו מהחוק בקנדה מכיון שעמדו להוציא את כל הילדים למשפחות אומנות, הבריחו את הילדים האומללים לגאוטמלה וככה ברחו מהחוק בקנדה, שלמה [ארז] הלברנץ המממז הזה הגורו שלהם - ראש הכת "דאעא"ש" צריך לשבת בכלא כל החיים, הוא כבר ישב בעבר על חטיפת ילד.

    זה לא אפ' דומה לחרדים זה כת שעוברים שם על הדברים הכי חמורים ביהדות האדמור-ארז-אלברנז זה אדם-בהמה-סרוחה כרזמתי זול בלבוש חרדי שמכה ומתעולל בילדים ונשים ועוד דברים גרועים שאני לא רוצה לכתוב ושכל אחד יבין לבד! (מוצץ את דמם ועוד...)אין שמה גיטין על פי ההלכה "אלא האדמור" מחליט היום את פה, ומחר את שם, קהילה של מפגרים!!!! סליחה כת לא חרדים!!!! הם ברחו מקנדה כי בית משפט החליט להוציא הרבה מהילדים מהמשפחות שלהם וברוך השם שהם עזבו קנדה, לאשפז ארז הלברנז מיד, הוא רשע מרושע, פושע כופר בשם ובתורתו רוצח בהמה שפלה.

    המסכנים שהגיעו לכת 'לב [לא] טהור' של שלמה ארז הלברנץ י"ימוש וזכרו, לאורך עשרים השנים האחרונות, חשבו שהם עומדים לחוות קדושה שאין דוגמתה. בפועל המתינו להם מלקות אכזריות, ניתוק מההורים, נישואין בכפייה, גירושין בכפייה, שטיפת מוח, הדחה לעדות שקר ואיומים ברצח. גם באגפים הקיצוניים של הציבור החרדי כבר מבינים, גם אם באיחור, שאת הטירוף הזה צריך לעצור תיכף ומיד.

    "באחד הלילות ראיתי איך נותנים מלקות לילד בן שבע. הורידו לו את הבגדים, השאירו אותו בתחתונים בלבד, השכיבו אותו וקשרו לו את הידיים והרגליים. 39 מלקות רצח נתנו לו בלי שום רחמנות, והילד צורח בוכה כמעט שהוא מת. ראיתי את זה בעיניים שלי. ארז ואשתו נכחו שם בשעת ההלקאה" בשמחה גדולה!

    ReplyDelete
  21. אבינו שבשמים זָ ֵכ ני ִ כי ְ ב ִלי
    ִל ְ ש ֹמר ַׁעל ֵעיַׁני ְל ַׁבל ֶׁאְר ֶׁאה ַׁמְראֹות ָזִרים ואסורות ֶׁשל ְ דָבִרים ֶׁש לֹא ִ כְרצֹוְנך
    עֶׁ זְ רָ תך ִמן ה ָשַׁמִים ִאי ֶׁא ְפ ָשר לי ְל ַׁה ְצ ִלי ַׁח. ְו שלֹא ֶׁאְר ֶׁאה ְולֹא ֶׁא ְ שַׁמע ָ ד ָבר ֶׁשֵאינֹו ָהג ון ֲא ִפ ל ו ְ ב שֹוֵגג ו ְב ִלי
    ַׁכָ וָנה, וְ ִי ְהי ו ֵעיָני ְוָאְזַׁני ְמֻקָ ד שֹות רֹואֹות ְו שֹוְמעֹות ַׁרק ָ דָבר ִמ ְצָוה ולא שום דבר אחר, ו מָ ה ש ֶׁ רָ אִ יתִ י או
    ֲע ֵשה ָנא ֶׁש יִ ְהי ו ִנ ְ ש ָכ ִחים ִמ ֶׁמִני
    ָ
    ָשַׁמְע ִ תי ֶׁש ל לגמרי במהרה.

    ReplyDelete
  22. Mrs. Necha Golding who was a big supporter of the Mir in Europe was once escorted up to the front of the Mir Bais Medrash in Poland and addressed all the Bochurim

    ReplyDelete
  23. Hirshel; I don't see the controversy about this video, if the Belzer Rebbitzen can feer tish , eat soup and sing songs with men, as seen in this video: https://www.youtube.com/watch?v=N5K54q3Aeuc

    and if belzer rebbitzen can give speech to men in viznitzer shul in montreal, as seen in this video: https://www.youtube.com/watch?v=Y4wBCu-wKP0

    so the same can Judge Freier give a speech to the students at Breslover Yeshiva, do you agree ?

    ReplyDelete

Please think before you write!
Thanks for taking the time to comment
ביטע טראכטן פאר'ן קאמענטירן, און שרייבן בכבוד'דיג, ווי עס פאסט פאר אידן יראי השם

ביטע נוצן עפעס א צונאמען כדי דער שמועס זאל קענען אנגיין אויף א נארמאלן שטייגער

Please, no anonymous comments!!