Friday, April 1, 2016

Friday Morning Links (and pic)
























Imre Kertesz, 86
How Orthodox Judaism Seduced Millennials
Better a Baptism than a goy a sandek!
The Israel that Arabs don't know
The geniuses at JTA "discover America!!"

12 comments:

  1. the Atlantic should write a article
    How global warming seduced the Millennials?
    How Peta seduced the Millennials?
    How LGBT/Transgenders seduced the Millennials ?
    How the socialist Bernie seduced the Millennials?

    the question is part of their arrogant atheism .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. תוס' לרבינו פרץFriday, April 01, 2016 11:42:00 AM

      MP: "the Atlantic should write a article
      How"

      בואו ונחזיק טובא להעטלאנטיק שגידל את
      JJ Goldberg..


      Delete
  2. Uriel Heilman JTA:
    Once the flour is combined with water to make dough, bakers have just 18 minutes to turn it into matzah. Pass that threshold and the matzah, becomes like Cinderella at midnight! ¿ שאור שבעיסה

    מתוך, שו"ת רדב"ז חלק ג סימן תקמו: שאלת ממני אודיעך דעתי מה נשתנה חמץ בפסח מכל איסורין שבתורה שהחמירה עליו תורה להצריכו בדיקה ושרוף וכלה וגם ביטול והוסיפו חכמים להצריכו בדיקה בחורין ובסדקין ולחפש אחריו ולשרש אותו מכל גבוליו ועבר עליו בבל יראה ובל ימצא ואסרוהו בכל שהוא ואינו מתבטל כלל וחומרות כאלו לא נמצאו בכל האיסורין שבתורה דאי משום דאית ביה כרת הרי חלב ודם ואי משום דאסור בהנאה הרי כלאי הכרם ושור הנסקל וכמה איסורי הנאה שלא החמירה תורה בהם כ"כ. ואי משום דלא בדילי מיניה כולי שתא הרי יין לנזיר דלא בדיל מיניה והחדש דלא בדילי מן התבואה כולה שתא ולא חמירא כולי האי: 

    תשובה: שני דברים נאמרו בתשובת דבר זה 

    אחת שלא נמצאו בכל האיסורין שבתורה שיצטרפו בו כל ג' תנאים הללו שהוא איסורי הנאה והוא בכרת ולא בדילי אינשי מיניה כולה שתא אלא חמץ בלבד וכיון שיש בו החומרות הללו החמירה עליו תורה חומרות אחרות ובאו חכמים והוסיפו חומרות על חומרות כמו שעשתה התורה. 

    ותו דחמץ בפסח הוי כדבר שיש לו מתירין שהרי איסורו תלוי בזמן ואחר ימי הפסח יהיה החמץ מותר ואע"פ שזה החמץ שהוא מבער אי אפשר שיהיה לו היתר אלא א"כ יעבור בבל יראה ובל ימצא סוף סוף הא איכא חמץ שיהיה מותר לו דהיינו אותו שלא עבר עליו. 

    וק"ל עליה דהאי טעמא נהי דסגי האי טעמא לענין דאפילו באלף לא בטל כדבר שיש מתירין דאמרינן דאפילו באלף לא בטיל אבל לחפש אחריו ולשרפו ולשרשו ולהוציא מרשותו לא ידענו למה. גם על הטעם הראשון יש לי קצת גמגום ומי עדיף מע"ז דאמרה תורה ולא ידבק בידך מאומה מן החרם וכל המודה בו ככופר בכל התורה כולה ולא מצינו שהצריכה תורה בה בדיקה וביטול אלא "שבארץ ישראל מצוה לרדוף אחריה עד שנאבד אותה מארצנו" אבל בח"ל אין אנו מצווין לרדוף אחריה אלא כל מקום שנכבוש אותו נאבד את כל עכו"ם שבו עכ"ל הרמב"ם ז"ל. מ"מ הרי אתה רואה שלא החמירה תורה בעכו"ם כמו בחמץ הילכך עדיין צריך טעם ועל כן" אני סומך על מה שאמרו רז"ל במדרשות"! כי חמץ בפסח רמז ליצה"ר והוא שאור שבעיסה ולכן כלה גרש יגרש אותו האדם מעליו ויחפש עליו בכל מחבואות מחשבותיו ואפילו כל שהוא לא בטיל והרי זה אמת ונכון. והנלע"ד כתבתי.

    האי לך שהרדב"ז לא מצא טעם לאיסור חמירה כ"כ וכתב ועל כן אני סומך על מה שאמרו רז"ל במדרשות

    ReplyDelete
  3. "The Israel That Arabs Don’t Know, Ramy Aziz. Washington Institute."

    הפרי מגדים ש"ע או"ח תקסא סק"א באשל אברהם, מביא בשם ר' גרשון קיטובער, גיסו של הבעש"ט זלה"ה, בא לירושלים וראה בשלוותה, עמים יושבים בה, ובכה ואמר שזה שאומרים, אזכרה אלקים ואהמיה בראותי כל עיר, ירושלים של מטה, על תלה בנויה ועיר האלקים, ירושלים של מעלה, מושפלת עד שאול תחתיה שם ניכר החורבן. עד כאן

    אין מהללין רשע, ואסור לספר בשבחם של רשעים

    ReplyDelete
  4. איך האב געזעהן אין "דער אוצר", אב ע"ג, וואו זיי ברענגען אראפ א שמועס פונעם סאטמארן רבי'ן מיט א חשובער אדמו"ר (זיי שרייבן נישט קיין נאמען, אבער ווי איך בין זיך משער איז עס סקווערער רבי) וואס איז אפגעשריבן געווארן בשעתו אין לשה"ק

    איך ציטיר פון זיי
    "איך בין אמאל געווען ביים גערער רבי'ן (אמרי אמת) ז"ל, האב איך אים געפרעגט היתכן ער האט מסכים געווען אויף רב קוק וועלכער האט געשריבן אין זיינע ספרים דברי מינות וכפירה. האט ער מיר געענטפערט אז ער האט א בריוו פון רב קוק אז ער האט די זאכן נישט געשריבן, האב איך אים געזאגט, אויב וואלט דער בריוו געווען געדרוקט און די הסכמה צו רב קוק וואלט נישט געווען געדרוקט וואלט גוט געווען, אבער יעצט אז אייער הסכמה איז געדרוקט "און יענער בריוו איז נישט געדרוקט"..ע"כ. הא וואס¿ ע"כ

    ReplyDelete
  5. "The geniuses at JTA "discover America!!"

    Hirshel what u want from uriel, they wants to be 'shmired' with some free "shmira matzah" @ 60. a lb. you can't blame, still better priced than a bottle of voo doo vitamins, after all its been called in Zohar.. מיכלא דאסוותא

    וכך אמר הרב"י לאחד בעת חליקת המצות, לאחד נתן ב' חתיכות מצה, באמרו: זה עבור "מיכלא דמהימנותא", וזה עבור "מיכלא דאסוותא". והא בהא תליא: כשיהי' "מיכלא דמהימנותא", יהי' גם "מיכלא דאסוותא", ובמילא תהי' הבריאות בשלימות. ע"כ

    ReplyDelete
  6. Imrie emes
    "איך ציטיר פון זיי
    "איך בין אמאל געווען ביים גערער רבי'ן (אמרי אמת) ז"ל, האב איך אים געפרעגט היתכן ער האט מסכים געווען אויף רב קוק וועלכער האט געשריבן אין זיינע ספרים דברי מינות וכפירה. האט ער מיר געענטפערט אז ער האט א בריוו פון רב קוק אז ער האט די זאכן נישט געשריבן, האב איך אים געזאגט, אויב וואלט דער בריוו געווען געדרוקט און די הסכמה צו רב קוק וואלט נישט געווען געדרוקט וואלט גוט געווען, אבער יעצט אז אייער הסכמה איז געדרוקט "און יענער בריוו איז נישט געדרוקט"..ע"כ. הא וואס¿ ע"כ"
    how can a Imrie emes, quote a magazine that is build on a Otzar of fraud and lies..... the holy Gerer Rebbe did not argue much with Satmar ruv, he felt he is not looking for facts, he has to be right.
    By his last visit in Israel/Palestine, the holy Gerer Rebbe did not even look on him

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Gerer Rebbe did not even look on him"

      That's his loss.

      Delete
    2. "the holy Gerer Rebbe"

      הרבי מגור ז"ל כבר לא היה אז צלול בדעתו, ועשה ברכת אשר יצר על הס"ת "בפני הדבר"י" א"כ מאי נפק"מ. וד"ל

      Delete
  7. "the holy Gerer Rebbe did not argue much with Satmar ruv"

    מתוך סיפור ארוכה שהבעל דבר"י ז"ל מספר בעצמו בעת שהוא קרה אם האמרי אמת ז"ל במארינבאד שנת תרפ"ז

    בקיץ תרפ"ז הייתי במארינבאד והלכתי להבעל אמרי אמת (והיה מפלפל עמו בכמה סוגיות הש"ס) והתוכחתי עמו באריכות בעניני האגודה, והיה שמה כמה מחסידיו ודקא מרתחי בי הרמתי קולי על המכשולות שנעשה ע"י האגודה
    טענתי עמו הרבה ופעלתי אצלו שתצא ממנו הוראה: שאין לעשות אגודה בעיר שהרב דמתא הוא מתנגד להאגודה, וזו ההוראה היה הסיבה הראשונה שהאגודה לא נתפשט בסביבותינו! שאלתי מהרבי מגור ליתן לי בכתב ההוראה זו ותומ"י כתב לפני כתב קצר "בכל עיר ועיר שהמרא דאתרא מתנגד להאגודה אין לעשות שם אגודה" וכשהלכתי משם צוה לשני משמשים להלוינו לביתי" כ'האב נישט געוויסט צי דאס איז געקומען מחמת יראה או אהבה" וד"ל. ויהי אך באת לאכסניא שלי באת שני שליחים מביתו שהוא קרא לי לחזור לפניו והתוכחתי עמו עוד בענין האגודה, ובהחורבן שעשה רב קוק בא"י. אבל לבסוף נתגמרת הדיבורים באהבה עזה ביננו

    כששבת לביתי קבלת מכתב מאיטשע מאיר חתנו, שתשלח לו בחזרה הכתב שהרבי מגור נתן לי בטעות! אף לא השבת לו דבר, כ'האב נישט גיוואלט ער זאל האבן א קאנווערט אדרעסירט פון מיר צי איהם, מי יודע מה יולד היום שהוא יאמר דבר שקר בשמי וראיה לו הוא תראה אף הקאנווערט ששלחתי לו. ע"כ

    ופעם אמר בנוגע הנסיעה מהרבי ממונקאטש לפוילן לדבר עם הרבי מגור אודות האגודה, כ'האב געוויסט ער וועט גארנישט אויפטוען וויבאלד אלע שטוב מענטשן האבן גיארבעט פאר די אגודה, ווען ער פארט ווען צום חפץ חיים קיין ראדין וואלט ער ווען פיל מער אויפגעטוען

    ReplyDelete
  8. chaim ber
    is this story from gelbmans book?

    ReplyDelete
  9. Who is in this picture and where was it taken?

    ReplyDelete

Please think before you write!
Thanks for taking the time to comment
ביטע טראכטן פאר'ן קאמענטירן, און שרייבן בכבוד'דיג, ווי עס פאסט פאר אידן יראי השם

ביטע נוצן עפעס א צונאמען כדי דער שמועס זאל קענען אנגיין אויף א נארמאלן שטייגער

Please, no anonymous comments!!