ראוי לצחצח את הנעליים לכבוד שבת קודש. כך נאמר במדרש פליאה: "עם ישראל אינם יודעים שכר המגיע להם בעולם הבא עבור מעשה פשוט כצחצוח הנעליים לכבוד שבת, וכך נאמר בשיר השירים: 'מה יפו פעמייך בנעלים'". -כך קבלני מאת אבא מארי ז"ל
העתק מתשובות רב האי גאון עולם שר התורה רשכבה"ג כקש"ת מוהר"ר יוסף ראזין (שליט"א) - הנקרא בפי כל ראגאטשאוו'ער עילוי
בעזה"י. קבלתי ג' מכתבך ע"ד הבור השוטה המכונה בשם אשר רש"י ז"ל סותר עצמו: עיין חולין דף ס"ג ע"א - אר"י קאת זו הקוק - , ודף קל"ח ע"ב, ודף ק"מ ע"ב אם הוא מין טמא או טהור, ובאמת לפי הנראה היא מוגדר המין דחולין דף ס"ב ע"ב ונדה דף ג' ע"ב ע"ש בתוס' תרנגולא דאגמא דהזכר טמא והנקבה טהור, גדר עמוני שהם נשנו על ס"ת יבמות דף ט"ז ע"ב
ולמסקנא כולם טמאים, וצא טמא יקרא לו, ואסור להתוכח עמו
כמובא בסנהדרין דף ל"ח ע"ב כ"ש דפקר טפי, ועיין מכילתא פר' בשלח מלחמה לד' בעמלק מדור דור דורו של משיח, והרי הוא כופר בהשגחה עליונה, ועמ"ש רבינו בספר המורה ח"א פ"ט, וכמ"ש בקידושין דף ל"ג ע"ב, כי על עון מידות בא עמלק ע"ש בתוס', וכמ"ש ה"ה ז"ל בה' גניבה סוף פ"ז ע"ש בזה, ומאן רשעי גנבי סוף סנהדרין, כופר בהשגחה ב"ק ע"ט ע"ב, ותוס' סוטה דף מ"א ע"ב ע"ש, והדין תורא מחבלא כרמיא, ור"ש פ"ג דפאה, ושאיה יוכת שער מנגח כתורא ב"ק דף כ"א, אך תלי' אין קיי"ל כמ"ד המקיים קוצים בכרם לא קידש כרם ד' וכו' ויבא בעל הכרם ויכלה קוציו ב"מ כ"ג ע"ב, ומעשרות פ"ג בירושלמי בעל הגינה, וד' יתברך ישלח לנו גואל צדק ואז אי"ה חפו חשיכא להני אינשא סנהדרין דף צ"ט ע"א. - כ"ד יוסף ראזין רב דפה - הנ"ל
all melbourne australia readers should come to R Shea Hecht's weekly shiur at ohel devorah Shabbos between mincha and maariv, azoy geshmak, great to see diversity of attendants, mamosh achdus, chabad chasidim, other chasidim, litfish, mizrachi.
הרה"ק ר' יעקב יוסף הכהן מפולנאה, מחבר ספר תולדות יעקב יוסף, "צפנת פענח", "כתונת פסים", וגם "בן פורת יוסף". י
ReplyDeleteמה יפו פעמיך בנעלים בת נדיב חמוקי ירכיך כמו חלאים מעשה ידי אמן. -שה"ש ז ב
ReplyDelete;עיין
http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/40/44a.htm
ראוי לצחצח את הנעליים לכבוד שבת קודש. כך נאמר במדרש פליאה: "עם ישראל אינם יודעים שכר המגיע להם בעולם הבא עבור מעשה פשוט כצחצוח הנעליים לכבוד שבת, וכך נאמר בשיר השירים: 'מה יפו פעמייך בנעלים'". -כך קבלני מאת אבא מארי ז"ל
ReplyDeleteפסקו של רשכבה"ג על "אותו האיש" קי"א צואה שר"י
ReplyDeleteהעתק מתשובות רב האי גאון עולם שר התורה רשכבה"ג כקש"ת מוהר"ר יוסף ראזין (שליט"א) - הנקרא בפי כל ראגאטשאוו'ער עילוי
בעזה"י. קבלתי ג' מכתבך ע"ד הבור השוטה המכונה בשם אשר רש"י ז"ל סותר עצמו: עיין חולין דף ס"ג ע"א - אר"י קאת זו הקוק - , ודף קל"ח ע"ב, ודף ק"מ ע"ב אם הוא מין טמא או טהור, ובאמת לפי הנראה היא מוגדר המין דחולין דף ס"ב ע"ב ונדה דף ג' ע"ב ע"ש בתוס' תרנגולא דאגמא דהזכר טמא והנקבה טהור, גדר עמוני שהם נשנו על ס"ת יבמות דף ט"ז ע"ב
ולמסקנא כולם טמאים, וצא טמא יקרא לו, ואסור להתוכח עמו
כמובא בסנהדרין דף ל"ח ע"ב כ"ש דפקר טפי, ועיין מכילתא פר' בשלח מלחמה לד' בעמלק מדור דור דורו של משיח, והרי הוא כופר בהשגחה עליונה, ועמ"ש רבינו בספר המורה ח"א פ"ט, וכמ"ש בקידושין דף ל"ג ע"ב, כי על עון מידות בא עמלק ע"ש בתוס', וכמ"ש ה"ה ז"ל בה' גניבה סוף פ"ז ע"ש בזה, ומאן רשעי גנבי סוף סנהדרין, כופר בהשגחה ב"ק ע"ט ע"ב, ותוס' סוטה דף מ"א ע"ב ע"ש, והדין תורא מחבלא כרמיא, ור"ש פ"ג דפאה, ושאיה יוכת שער מנגח כתורא ב"ק דף כ"א, אך תלי' אין קיי"ל כמ"ד המקיים קוצים בכרם לא קידש כרם ד' וכו' ויבא בעל הכרם ויכלה קוציו ב"מ כ"ג ע"ב, ומעשרות פ"ג בירושלמי בעל הגינה, וד' יתברך ישלח לנו גואל צדק ואז אי"ה חפו חשיכא להני אינשא סנהדרין דף צ"ט ע"א. - כ"ד יוסף ראזין רב דפה - הנ"ל
all melbourne australia readers should come to R Shea Hecht's weekly shiur at ohel devorah Shabbos between mincha and maariv, azoy geshmak, great to see diversity of attendants, mamosh achdus, chabad chasidim, other chasidim, litfish, mizrachi.
ReplyDeleteיישר כח for the regards from Melbourne
Delete"Après moi le déluge"
ReplyDelete(After me, the flood). -King Louis XV
The Rav of Melbourne just left and the slippery slope began already. I don't see here (below) any Collusion with the "underlings".
The venerated Hagaon Harav Avraham Zvi Beck, zt”l, Rav of Melbourne’s Adass Yisrael community, for three decades. Farwell and good bye:
https://youtu.be/JNlUaSWQa_Q