Iz vus ? The Arizal also davened Nusach Ari. The Steipler , when asked about Lubavitch, said he remembers them in Russia and there they were moser nefesh for Yiddishkeit. "Uber heint ? Mitten gantzen moshiach vos zei firen un ? Ach..." This is recorded.
Thank you Tzig for becoming active again ! Perhaps the Tzig will restore this blog to its former glory. Ver veis; there is a glimmer of hope again.
Maybe he started davening that way as a child, before he saw the light and became Litvish, and it was hard for him to change. Maybe he thought it was an inyan of kibbud Av or something like that.
B"H, מרן שר התורה שליט"א grew up Litvish, so he davens נוסח אשכנז as he should.
ה'חתם סופר' נשאל לדעתו בדבר "לבישת בגדי צמר כחזן המתפלל נוסח ספרד". ה'חתם סופר' מלגלג על הצורך שלא ללבוש בגדי צמר בעת תפילת נוסח ספרד, כותב כי מדובר בדברי הבל, ופורש את משנתו הברורה בעניין נוסחאות התפילה השונות. לדבריו, בכל הנוסחאות ישנן מעלות רבות וכל מעלה הנמצאת בנוסח, נמצאת גם בנוסח אחר, ורק ישנן הבדלי סגנונות בין הנוסחאות השונות, "כי אין שני נביאים מתנבאים בסגנון אחד", אך כולם עולות למקום אחד בשערי התפילה שבשמים
וכך כותב ה'חתם סופר': וכשבא נר האלוקים האר"י זצ"ל ואיזן וחיקר ותיקן הנוסחה ההיא הספרדית, יען כי היה ספרדי. ואילו היה אשכנזי או היה נמצא באשכנזים איש כמוהו, היה עושה כזה בסידור אשכנזי. ועתה הבאים בסוד ה', די להם שמבינים דברי האר"י זצ"ל, אבל אין אתנו יודע להוציא כן מנוסח אשכנזי. על כן טוב להם להתפלל מסידור ספרדים שנרשם שם מקום ההיכלות והייחודים על פי האר"י ז"ל, ממה שיתפללו אשכנזי, אע"פ שגם שם נרמז הכל
ה'חתם סופר' מעיד, כי מורו ורבו החסיד בכהונה, רבי נתן אדלר זי"ע, עבר בעצמו לפני התיבה והתפלל בסידור האריז"ל, וכמוהו נהג גם מורו ורבו הגאון 'ההפלאה' זצ"ל. אך רק המה התפללו בנוסח האר"י ושום אחד מהאנשים המצורפים להמנין לא התפללו כי אם בנוסח אשכנזי
נ.ב. החיד"א, הגאון רבי חיים יוסף דוד אזולאי זצ"ל, מספר בספרו 'שם הגדולים', כי האריז"ל היה אשכנזי, ממשפחתו של המהרש"ל, רבי שלמה לוריא זצ"ל, וכי האריז"ל נקרא רבי יצחק לוריא, שהוא שם משפחה אשכנזי. לעומתו, טוען ה'חתם סופר' זי"ע כי האריז"ל היה ספרדי
EXTRA: Rabbi Kanievsky’s full given-name is Shmaryahu Yosef Chaim ben Miriam. Rabbi Fish noted that first letters of each of Rabbi Kanievsky’s Hebrew names can be rearranged to spell “Moshiach”.
Rabbi Moses Fienstein Unleashed ! יפה כח הבן מן האב
"We see a lot of people considering Jewish eggs,” said Talia Kastiel-Katz, who founded The Chosen One “We are the chosen people, and if you’re doing an egg donor. You might as well do a Jewish egg.”
My husband wanted to make sure there would never be any question baby was Jewish – even though our rabbi told us it does not matter at all, To conceive her daughter she used A Jewish Blessing, an egg donor agency focusing on Jewish "not Israeli" donors.
"Jewish law on donors eggs is complex and still evolving".
In the past, many Orthodox rabbis preferred people use non-Jewish donor eggs for a number of reasons, including the problems of Jewish genetic diseases and mamzeirut – the bastard status of a man having a baby with the donor, who isn’t his wife.
These days, as more Jewish donors have become available – including in Israel — the Orthodox have changed their stance, and decided that the bastard status doesn’t apply to fertility treatment."
To Old Timer and snag: az vus? So the steipler was kidnapped by the Litvaks as a kid. But he remembered his roots somewhat. As for his son, he was born a Tinok Shenishbah
מתוך כתב"י במכתב של הרב קעניג אב"ד יאקא ז"ל י"ב שבט תש"ס לפ'ק
כאשר הגעתי לאמעריקא, הייתי נבוך איך לנהוג בנוסח התפלה, כי באיירופא התפללתי כל ימי בנוסח אשכנז, אכן פה רובא דרובא של בתי מדרשות חרדיות התפללו בנוסח ספרד שהוא נוסח אריז"ל, ושאלתי את מרן זצוק"ל (הדבר"י) האם רשאי אני לשנות לנוסח ספרד, כי בשו"ת חתם סופר החמיר בדבר. והשיב לי מרן זצוק"ל כי הדברי חיים פוסק שאין זה שינוי כי זהו נוסח כוללת לכל (עיין בשו"ת דברי חיים או"ח ח"ב סי' ח'), ע"כ אתחיל להתפלל בנוסח ספרד שהוא נוסח אריז"ל. ע"כ
חסידי ליבאוויטש - מתפללים לפי סידור שערך בעל התניא. נוסח חב"ד
חסידי בעלז - מתפללים תפילת שמונה עשרה בנוסח "אשכנז", פרט לאמירת 'נקדש' את שמך בעולמך.. נוסח בעלז
חסידי סקווער - אומרים "ויצמח פורקניה ויקרב - קץ משיחיה". נוסח סקווער-אשכנז
נ.ב. לפי המקובלים והנוסח המקובל היום, לא אומרים ויקרב "קץ" משיחיה אלא אומרים ויקרב משיחיה. וכידוע כל מנין המילים בקדיש ומנין המילים בתפילה הוא מדוייק ומדוקדק
אמנם בנוסחאות בעיקר בדפוסי ליווארנו ויתכן שבחלק ממנהגי "האשכנזים" הנוסח שונה ואומרים ויקרב "קץ" משיחה. י"א שהכת ש"ץ היה אומרים שנוסח 'קץ משיחיה' עלי רמזי דין הוא ח"ו. משו"ז ביטלו לאומרה
חסידי ליבאוויטש - מתפללים לפי סידור שערך בעל התניא. נוסח חב"ד
חסידי בעלז - מתפללים תפילת שמונה עשרה בנוסח "אשכנז", פרט לאמירת 'נקדש' את שמך בעולמך.. נוסח בעלז
חסידי סקווער - אומרים "ויצמח פורקניה ויקרב - קץ משיחיה". נוסח סקווער-אשכנז
נ.ב. לפי המקובלים והנוסח המקובל היום, לא אומרים ויקרב "קץ" משיחיה אלא אומרים ויקרב משיחיה. וכידוע כל מנין המילים בקדיש ומנין המילים בתפילה הוא מדוייק ומדוקדק
אמנם בנוסחאות בעיקר בדפוסי ליווארנו ויתכן שבחלק ממנהגי "האשכנזים" הנוסח שונה ואומרים ויקרב "קץ" משיחה. י"א שהכת ש"ץ היה אומרים שנוסח 'קץ משיחיה' עלי רמזי דין הוא ח"ו. משו"ז ביטלו לאומרה
Old Timer "he Steipler , when asked about Lubavitch, said he remembers them in Russia and there they were moser nefesh for Yiddishkeit. "Uber heint ? Mitten gantzen moshiach vos zei firen un ? Ach..." This is recorded. " can you please send the recording to Hirshel???? Did you hear it? No much Moshiach was happening in Lubavich in those years.... If,their is such recording, ( a big IF)did Rav Shach maybe make him do it?, as his brigades silenced many gedolim in BB As you see his son who is a bigger goan then his father toned down all his hate leaning after Rav A L Shtienman took over the reins in the yeshiva world
Anon "How do we know it was like minhag Chabad. First, all nusach Sfard is al pi Ari. Secondly, there are other nusach Ari versions e.g. Spinke." The son Reb Chaim said it was chabad, he did not say spinka or krechniff.. cant you read????
"Maybe he thought it was an inyan of kibbud (Av) or something like that.."
אביגדור ליברמן ור' חיים קנייבסקי כותבים יחד ספר תורה
לא בחינם הם עשו הכל שלא יצלמו, סגרו את הדלתות בפני הצלמים הזהירו שחלילה לא יעשו שם תמונות כאשר אין כמעט מפגש הכי טפשי שלא יהיו מהם תמונות אבל הפעם בשביל לצלם את אביגדור ליברמן בבית ר' חיים קנייבסקי יכולת רק מבחוץ כאשר הוא עולה במדרגות, בתוך הבית לצד ספרי התורה כאשר אביגדור ליברמן ור' חיים קנייבסקי כותבים אותיות בספר תורה את זה לא איפשרו. היו שם הרבה מאוד מן המקורבים והחברים של הצדדים ומי שנדהם מן המחזה אמר לנו לפני שעה קלה, כי מה שחזו עיניו הוא לא היה מאמין לולא ראה זאת
ס' דרכי יעקב: ומטרת הספר הוא רק להזכיר איך נהג בקודש וח"ו שלא להלכה למעשה
!כדי שלא תהא ביאה ריקנית
אמרתי בדרך צחות במה שאמרו חכז"ל סנהדרין ע"ה, מיום שחרב ביהמ"ק ניטל טעם ביאה וניתן לעוברי עבירה, שרמז גדול רמזו לנו בזה שמבואר בקידושין ל"ח כל מקום שנאמר ביאה וישוב אינו אלא לאחר ירושה וישיבה וסתם לשון ביאה שבדברי חכז"ל קאי על ביאה לא"י דכתיב בי' כ"פ בקרא כי תבוא וכי תבואו, ובזמן שביהמ"ק הי' קיים הי' טעם ביאה לא"י טעם נפלא עד כלות הנפש, ומשחרב ביהמ"ק ניטל אותו הטעם הנפלא, אבל עדיין נשאר בה מהמתיקות. וראו חכז"ל ברוח קדשם שיבוא לידי כך אשר אותו הטעם שבביאת הארץ יהי' ניתן לעוברי עבירה שהס"מ ימסור זה לעוברי עבירה להשתמש בו להסית ולהדיח. -ויואל משה, ע' שנ"ב
Did anyone read the whole LINE or just jump into their agendas. The rest of the line said "he told me to daven ashkenaz" the HORNISTOPL Gaon grew up in Russia and probably had such minhagim. Don't forget the WHOLE reason nusach ari IS sefardic is r Yitzhak following halacha davened sfard in egypt...... (wasn't he from an ashkenaz family? Get over the who is better and be glad we all have each other.
שרייבט דער סקולענער רבי שליט"א: דער טאטע האט געבעטען פון הגאון רבי יעקב קאמינעצקי ז"ל ער זאל אריבערקומען מיט איהם צום דבר"י וועגען א געוויסן כלל ענין
ווען דער טאטע ז"ל אינאיינעם מיט ר יעקב קאמינעצקי ז"ל זענען אריינגעקומען, האט דער רב"י אנגעפרעגט פון ר' יעקב קאמינעצקי איבער זיין היתר זיך משתתף זיין אין די בחירות אין א"י
ווען ר' יעקב קאמינעצקי האט גיענטפערט אז ער האט נישט מתיר גיווען די בחירות האט דער רב"י אויסגעדריקט זיין וואונדער, הלמאי זיין חתימה ערשיינט אויפ'ן קול קורא
האט ר' יעקב קאמינעצקי גיענטפערט פארן רבי'ן, אז ער האט נישט מתיר געווען צו גיין צי די בחירות, נאר ער האט גיחתמ'ט אז ווער עס גייט סיי-ווי צו די בחירות זאל שטימען פאר א געוויסע פארטיי
אויף דעם האט דער רב"י גיענטפערט בדרך צחות: "דאס הייסט אזוי וויא מען זאגט, אז ווער עס עסט חזיר-פלייש זאל דאס פאר דעם אויסזאלצן", האט ר' יעקב גיענטפערט; ניין, איך מיין צו זאגען אז ווער עס עסט חזיר-פלייש זאל עסן נאר א חצי-שיעור!, דער רבי האט הנאה גיהאט פונעם "כאפ" אין זיך שטארק צעשמייכלט.. ע"כ בקיצור נמרץ. -אילנא דחיי ג' עמוד פב
שרייבט דער סקולענער רבי שליט"א: דער טאטע האט געבעטען פון הגאון רבי יעקב קאמינעצקי ז"ל ער זאל אריבערקומען מיט איהם צום דבר"י וועגען א געוויסן כלל ענין
ווען דער טאטע ז"ל אינאיינעם מיט ר יעקב קאמינעצקי ז"ל זענען אריינגעקומען, האט דער רב"י אנגעפרעגט פון ר' יעקב קאמינעצקי איבער זיין היתר זיך משתתף זיין אין די בחירות אין א"י
ווען ר' יעקב קאמינעצקי האט גיענטפערט אז ער האט נישט מתיר גיווען די בחירות האט דער רב"י אויסגעדריקט זיין וואונדער, הלמאי זיין חתימה ערשיינט אויפ'ן קול קורא
האט ר' יעקב קאמינעצקי גיענטפערט פארן רבי'ן, אז ער האט נישט מתיר געווען צו גיין צי די בחירות, נאר ער האט גיחתמ'ט אז ווער עס גייט סיי-ווי צו די בחירות זאל שטימען פאר א געוויסע פארטיי
אויף דעם האט דער רב"י גיענטפערט בדרך צחות: "דאס הייסט אזוי וויא מען זאגט, אז ווער עס עסט חזיר-פלייש זאל דאס פאר דעם אויסזאלצן", האט ר' יעקב גיענטפערט; ניין, איך מיין צו זאגען אז ווער עס עסט חזיר-פלייש זאל עסן נאר א חצי-שיעור!, דער רבי האט הנאה גיהאט פונעם "כאפ" אין זיך שטארק צעשמייכלט.. ע"כ בקיצור נמרץ. -אילנא דחיי ג' עמוד פב
סיפר לי לפני כמה שנים, הרבני הנגיד ר' מרדכי פריעדמאן נ"י בנו של הרה"ח ר' אברהם יצחק פריעדמאן ע"ה המדפיס, שהיה לו כתב עיתון בעיר סאטמאר כשהדבר"י ז"ל נשא את הרבנות דשם הוא היה מן היחידים שקהל אשכנזים הותר לו לילך ולשמוע הדרשה כשהדבר"י נעשה רב שם ואמר להם בתו"ד בערך: עה"פ קול ד' בכח וכו' ומסיים ד' עוז לעמו יתן בזה השתיק הקולות, לכאורה מהו השייכות, אלא קודם מתן תורה היה 'כמה קולות' שכבר התקין השלוש תפלות וכל אחד מסתמא רוצה להתפלל דוקא בנוסח שלו והקולו קולות כבר לא יחדלון, אבל כששמע ד' עוז לעמו יתן דהיינו 'התורה' בזה יברך את עמו בשלום, מפני בלימוד התורה אין נפק"מ בין החסידים ואשכנזים. ע"כ
I am from Milwaukee where the Hornosteiple Rebbe is the Rav. In Hornosteiple, where the Steipler was from, they didn’t daven Nusach Ari which makes this post very intriguing. Here is a link to a local Milwaukee blog where this topic is discussed. http://damesek.blogspot.com/2011/03/this-was-moved-here-from-minhagim-page.html?m=1
To שנעג. The Steipler was kidnapped by the litvaks (Lit. A tinok shenishba), but he remembered his roots so somehow he davened nusach ari (yes like chabd, read the whole thing). His son, however was born in captivity, hence his davening in nusach ashkenaz. ותן לחכם ויחכם עוד והמבין יבין
It seems from the footnote of the Sefer that is Nusach Ari of Chabad and even if Reb Mottele told his son not to Daven Nusach Ari of Chabad is because his son with have a Hava Aminah to Daven It because Reb Mottele’s Father or Grandfather Davened Nusach Ari of Chabad.
ReplyDeleteהדבר"י ז"ל כשהלך לישון קרא קריאת שמע של האריז"ל הארוכה, כמדומה
How do we know it was like minhag Chabad. First, all nusach Sfard is al pi Ari. Secondly, there are other nusach Ari versions e.g. Spinke.
ReplyDeleteIz vus ? The Arizal also davened Nusach Ari. The Steipler , when asked about Lubavitch, said he remembers them in Russia and there they were moser nefesh for Yiddishkeit. "Uber heint ? Mitten gantzen moshiach vos zei firen un ? Ach..." This is recorded.
ReplyDeleteThank you Tzig for becoming active again ! Perhaps the Tzig will restore this blog to its former glory. Ver veis; there is a glimmer of hope again.
OT: "Uber heint ? Mitten gantzen moshiach vos zei firen un ? Ach..." This is recorded.
DeleteIn the words of the political Rabbi chaim kanieevsky now:
"And the Messiah actually exists and lives among us. He passes from one body to another in each generation..” The Star UK
Maybe he started davening that way as a child, before he saw the light and became Litvish, and it was hard for him to change. Maybe he thought it was an inyan of kibbud Av or something like that.
ReplyDeleteB"H, מרן שר התורה שליט"א grew up Litvish, so he davens נוסח אשכנז as he should.
יפה כח הבן מן האב
ה'חתם סופר' נשאל לדעתו בדבר "לבישת בגדי צמר כחזן המתפלל נוסח ספרד". ה'חתם סופר' מלגלג על הצורך שלא ללבוש בגדי צמר בעת תפילת נוסח ספרד, כותב כי מדובר בדברי הבל, ופורש את משנתו הברורה בעניין נוסחאות התפילה השונות. לדבריו, בכל הנוסחאות ישנן מעלות רבות וכל מעלה הנמצאת בנוסח, נמצאת גם בנוסח אחר, ורק ישנן הבדלי סגנונות בין הנוסחאות השונות, "כי אין שני נביאים מתנבאים בסגנון אחד", אך כולם עולות למקום אחד בשערי התפילה שבשמים
Deleteוכך כותב ה'חתם סופר': וכשבא נר האלוקים האר"י זצ"ל ואיזן וחיקר ותיקן הנוסחה ההיא הספרדית, יען כי היה ספרדי. ואילו היה אשכנזי או היה נמצא באשכנזים איש כמוהו, היה עושה כזה בסידור אשכנזי. ועתה הבאים בסוד ה', די להם שמבינים דברי האר"י זצ"ל, אבל אין אתנו יודע להוציא כן מנוסח אשכנזי. על כן טוב להם להתפלל מסידור ספרדים שנרשם שם מקום ההיכלות והייחודים על פי האר"י ז"ל, ממה שיתפללו אשכנזי, אע"פ שגם שם נרמז הכל
ה'חתם סופר' מעיד, כי מורו ורבו החסיד בכהונה, רבי נתן אדלר זי"ע, עבר בעצמו לפני התיבה והתפלל בסידור האריז"ל, וכמוהו נהג גם מורו ורבו הגאון 'ההפלאה' זצ"ל. אך רק המה התפללו בנוסח האר"י ושום אחד מהאנשים המצורפים להמנין לא התפללו כי אם בנוסח אשכנזי
נ.ב. החיד"א, הגאון רבי חיים יוסף דוד אזולאי זצ"ל, מספר בספרו 'שם הגדולים', כי האריז"ל היה אשכנזי, ממשפחתו של המהרש"ל, רבי שלמה לוריא זצ"ל, וכי האריז"ל נקרא רבי יצחק לוריא, שהוא שם משפחה אשכנזי. לעומתו, טוען ה'חתם סופר' זי"ע כי האריז"ל היה ספרדי
"or something like that.."
DeleteWednesday, February 6, 2019
Old World וויזשניצער שוואנצונעס
Hirshel: ---
Schneck: "or something like that.."
ReplyDeleteMoshiach is here AGAIN!
Rabbi Chaim Kanievsky: Messiah Will Appear on Purim, and Will Finish With Israeli Elections.!
Rabbi Chaim Kanievsky, made a shocking statement, claiming that the Messiah will precede the upcoming "Israeli elections".
https://www.breakingisraelnews.com/120689/airstrike-syria-israeli-elections/
EXTRA: Rabbi Kanievsky’s full given-name is Shmaryahu Yosef Chaim ben Miriam. Rabbi Fish noted that first letters of each of Rabbi Kanievsky’s Hebrew names can be rearranged to spell “Moshiach”.
Rabbi Moses Fienstein Unleashed ! יפה כח הבן מן האב
ReplyDelete"We see a lot of people considering Jewish eggs,” said Talia Kastiel-Katz, who founded The Chosen One
“We are the chosen people, and if you’re doing an egg donor. You might as well do a Jewish egg.”
My husband wanted to make sure there would never be any question baby was Jewish – even though our rabbi told us it does not matter at all, To conceive her daughter she used A Jewish Blessing, an egg donor agency focusing on Jewish "not Israeli" donors.
"Jewish law on donors eggs is complex and still evolving".
In the past, many Orthodox rabbis preferred people use non-Jewish donor eggs for a number of reasons, including the problems of Jewish genetic diseases and mamzeirut – the bastard status of a man having a baby with the donor, who isn’t his wife.
These days, as more Jewish donors have become available – including in Israel — the Orthodox have changed their stance, and decided that the bastard status doesn’t apply to fertility treatment."
https://forward.com/news/419033/infertility-egg-donor-tribe/
https://forward.com/sisterhood/105121/the-market-for-jewish-eggs/
To Anonymous: READ FOOTNOTE ALEPH.
ReplyDeleteTo Old Timer and snag: az vus? So the steipler was kidnapped by the Litvaks as a kid. But he remembered his roots somewhat. As for his son, he was born a Tinok Shenishbah
ReplyDeleteמתוך כתב"י במכתב של הרב קעניג אב"ד יאקא ז"ל י"ב שבט תש"ס לפ'ק
ReplyDeleteכאשר הגעתי לאמעריקא, הייתי נבוך איך לנהוג בנוסח התפלה, כי באיירופא התפללתי כל ימי בנוסח אשכנז, אכן פה רובא דרובא של בתי מדרשות חרדיות התפללו בנוסח ספרד שהוא נוסח אריז"ל, ושאלתי את מרן זצוק"ל (הדבר"י) האם רשאי אני לשנות לנוסח ספרד, כי בשו"ת חתם סופר החמיר בדבר. והשיב לי מרן זצוק"ל כי הדברי חיים פוסק שאין זה שינוי כי זהו נוסח כוללת לכל (עיין בשו"ת דברי חיים או"ח ח"ב סי' ח'), ע"כ אתחיל להתפלל בנוסח ספרד שהוא נוסח אריז"ל. ע"כ
חסידי ליבאוויטש - מתפללים לפי סידור שערך בעל התניא. נוסח חב"ד
ReplyDeleteחסידי בעלז - מתפללים תפילת שמונה עשרה בנוסח "אשכנז", פרט לאמירת 'נקדש' את שמך בעולמך.. נוסח בעלז
חסידי סקווער - אומרים "ויצמח פורקניה ויקרב - קץ משיחיה". נוסח סקווער-אשכנז
נ.ב. לפי המקובלים והנוסח המקובל היום, לא אומרים ויקרב "קץ" משיחיה אלא אומרים ויקרב משיחיה. וכידוע כל מנין המילים בקדיש ומנין המילים בתפילה הוא מדוייק ומדוקדק
אמנם בנוסחאות בעיקר בדפוסי ליווארנו ויתכן שבחלק ממנהגי "האשכנזים" הנוסח שונה ואומרים ויקרב "קץ" משיחה. י"א שהכת ש"ץ היה אומרים שנוסח 'קץ משיחיה' עלי רמזי דין הוא ח"ו. משו"ז ביטלו לאומרה
חסידי ליבאוויטש - מתפללים לפי סידור שערך בעל התניא. נוסח חב"ד
ReplyDeleteחסידי בעלז - מתפללים תפילת שמונה עשרה בנוסח "אשכנז", פרט לאמירת 'נקדש' את שמך בעולמך.. נוסח בעלז
חסידי סקווער - אומרים "ויצמח פורקניה ויקרב - קץ משיחיה". נוסח סקווער-אשכנז
נ.ב. לפי המקובלים והנוסח המקובל היום, לא אומרים ויקרב "קץ" משיחיה אלא אומרים ויקרב משיחיה. וכידוע כל מנין המילים בקדיש ומנין המילים בתפילה הוא מדוייק ומדוקדק
אמנם בנוסחאות בעיקר בדפוסי ליווארנו ויתכן שבחלק ממנהגי "האשכנזים" הנוסח שונה ואומרים ויקרב "קץ" משיחה. י"א שהכת ש"ץ היה אומרים שנוסח 'קץ משיחיה' עלי רמזי דין הוא ח"ו. משו"ז ביטלו לאומרה
Old Timer
ReplyDelete"he Steipler , when asked about Lubavitch, said he remembers them in Russia and there they were moser nefesh for Yiddishkeit. "Uber heint ? Mitten gantzen moshiach vos zei firen un ? Ach..." This is recorded. "
can you please send the recording to Hirshel????
Did you hear it?
No much Moshiach was happening in Lubavich in those years....
If,their is such recording, ( a big IF)did Rav Shach maybe make him do it?, as his brigades silenced many gedolim in BB
As you see his son who is a bigger goan then his father toned down all his hate leaning after Rav A L Shtienman took over the reins in the yeshiva world
Anon
ReplyDelete"How do we know it was like minhag Chabad. First, all nusach Sfard is al pi Ari. Secondly, there are other nusach Ari versions e.g. Spinke."
The son Reb Chaim said it was chabad, he did not say spinka or krechniff..
cant you read????
"not spinka or krechniff.."
Deletepardon my innocence, what's the difference between spinka or krechniff or chabad, please simplify.
"Maybe he thought it was an inyan of kibbud (Av) or something like that.."
ReplyDeleteאביגדור ליברמן ור' חיים קנייבסקי כותבים יחד ספר תורה
לא בחינם הם עשו הכל שלא יצלמו, סגרו את הדלתות בפני הצלמים הזהירו שחלילה לא יעשו שם תמונות כאשר אין כמעט מפגש הכי טפשי שלא יהיו מהם תמונות אבל הפעם בשביל לצלם את אביגדור ליברמן בבית ר' חיים קנייבסקי יכולת רק מבחוץ כאשר הוא עולה במדרגות, בתוך הבית לצד ספרי התורה כאשר אביגדור ליברמן ור' חיים קנייבסקי כותבים אותיות בספר תורה את זה לא איפשרו. היו שם הרבה מאוד מן המקורבים והחברים של הצדדים ומי שנדהם מן המחזה אמר לנו לפני שעה קלה, כי מה שחזו עיניו הוא לא היה מאמין לולא ראה זאת
ס' דרכי יעקב: ומטרת הספר הוא רק להזכיר איך נהג בקודש וח"ו שלא להלכה למעשה
ReplyDelete!כדי שלא תהא ביאה ריקנית
אמרתי בדרך צחות במה שאמרו חכז"ל סנהדרין ע"ה, מיום שחרב ביהמ"ק ניטל טעם ביאה וניתן לעוברי עבירה, שרמז גדול רמזו לנו בזה שמבואר בקידושין ל"ח כל מקום שנאמר ביאה וישוב אינו אלא לאחר ירושה וישיבה וסתם לשון ביאה שבדברי חכז"ל קאי על ביאה לא"י דכתיב בי' כ"פ בקרא כי תבוא וכי תבואו, ובזמן שביהמ"ק הי' קיים הי' טעם ביאה לא"י טעם נפלא עד כלות הנפש, ומשחרב ביהמ"ק ניטל אותו הטעם הנפלא, אבל עדיין נשאר בה מהמתיקות. וראו חכז"ל ברוח קדשם שיבוא לידי כך אשר אותו הטעם שבביאת הארץ יהי' ניתן לעוברי עבירה שהס"מ ימסור זה לעוברי עבירה להשתמש בו להסית ולהדיח. -ויואל משה, ע' שנ"ב
!כי מציון תצא דינר
ReplyDeleteהרב יהודה ארי' דינר פסק בשם הגר"ח קיניבסקי שליט"א (מנהיג העיתון "יתד") כי מותר לחטוף אייפון מחברו ברחוב ולהשמיד, וכך גם לגבי עיתון פסול
Did anyone read the whole LINE or just jump into their agendas. The rest of the line said "he told me to daven ashkenaz" the HORNISTOPL Gaon grew up in Russia and probably had such minhagim. Don't forget the WHOLE reason nusach ari IS sefardic is r Yitzhak following halacha davened sfard in egypt...... (wasn't he from an ashkenaz family?
ReplyDeleteGet over the who is better and be glad we all have each other.
היכא תמצא, "עבירה לשמה" בחצי-שיעור! אם "מתן שכרו" בצידו בעוה"ז ובלי-שיעור
ReplyDelete€ $ £
שרייבט דער סקולענער רבי שליט"א: דער טאטע האט געבעטען פון הגאון רבי יעקב קאמינעצקי ז"ל ער זאל אריבערקומען מיט איהם צום דבר"י וועגען א געוויסן כלל ענין
ווען דער טאטע ז"ל אינאיינעם מיט ר יעקב קאמינעצקי ז"ל זענען אריינגעקומען, האט דער רב"י אנגעפרעגט פון ר' יעקב קאמינעצקי איבער זיין היתר זיך משתתף זיין אין די בחירות אין א"י
ווען ר' יעקב קאמינעצקי האט גיענטפערט אז ער האט נישט מתיר גיווען די בחירות האט דער רב"י אויסגעדריקט זיין וואונדער, הלמאי זיין חתימה ערשיינט אויפ'ן קול קורא
האט ר' יעקב קאמינעצקי גיענטפערט פארן רבי'ן, אז ער האט נישט מתיר געווען צו גיין צי די בחירות, נאר ער האט גיחתמ'ט אז ווער עס גייט סיי-ווי צו די בחירות זאל שטימען פאר א געוויסע פארטיי
אויף דעם האט דער רב"י גיענטפערט בדרך צחות: "דאס הייסט אזוי וויא מען זאגט, אז ווער עס עסט חזיר-פלייש זאל דאס פאר דעם אויסזאלצן", האט ר' יעקב גיענטפערט; ניין, איך מיין צו זאגען אז ווער עס עסט חזיר-פלייש זאל עסן נאר א חצי-שיעור!, דער רבי האט הנאה גיהאט פונעם "כאפ" אין זיך שטארק צעשמייכלט.. ע"כ בקיצור נמרץ. -אילנא דחיי ג' עמוד פב
היכא תמצא, "עבירה לשמה" בחצי-שיעור "ומתן שכרו" בצידו בעוה"ז ובלי-שיעור
ReplyDelete€ $ £ ?
שרייבט דער סקולענער רבי שליט"א: דער טאטע האט געבעטען פון הגאון רבי יעקב קאמינעצקי ז"ל ער זאל אריבערקומען מיט איהם צום דבר"י וועגען א געוויסן כלל ענין
ווען דער טאטע ז"ל אינאיינעם מיט ר יעקב קאמינעצקי ז"ל זענען אריינגעקומען, האט דער רב"י אנגעפרעגט פון ר' יעקב קאמינעצקי איבער זיין היתר זיך משתתף זיין אין די בחירות אין א"י
ווען ר' יעקב קאמינעצקי האט גיענטפערט אז ער האט נישט מתיר גיווען די בחירות האט דער רב"י אויסגעדריקט זיין וואונדער, הלמאי זיין חתימה ערשיינט אויפ'ן קול קורא
האט ר' יעקב קאמינעצקי גיענטפערט פארן רבי'ן, אז ער האט נישט מתיר געווען צו גיין צי די בחירות, נאר ער האט גיחתמ'ט אז ווער עס גייט סיי-ווי צו די בחירות זאל שטימען פאר א געוויסע פארטיי
אויף דעם האט דער רב"י גיענטפערט בדרך צחות: "דאס הייסט אזוי וויא מען זאגט, אז ווער עס עסט חזיר-פלייש זאל דאס פאר דעם אויסזאלצן", האט ר' יעקב גיענטפערט; ניין, איך מיין צו זאגען אז ווער עס עסט חזיר-פלייש זאל עסן נאר א חצי-שיעור!, דער רבי האט הנאה גיהאט פונעם "כאפ" אין זיך שטארק צעשמייכלט.. ע"כ בקיצור נמרץ. -אילנא דחיי ג' עמוד פב
סיפר לי לפני כמה שנים, הרבני הנגיד ר' מרדכי פריעדמאן נ"י בנו של הרה"ח ר' אברהם יצחק פריעדמאן ע"ה המדפיס, שהיה לו כתב עיתון בעיר סאטמאר כשהדבר"י ז"ל נשא את הרבנות דשם הוא היה מן היחידים שקהל אשכנזים הותר לו לילך ולשמוע הדרשה כשהדבר"י נעשה רב שם ואמר להם בתו"ד בערך: עה"פ קול ד' בכח וכו' ומסיים ד' עוז לעמו יתן בזה השתיק הקולות, לכאורה מהו השייכות, אלא קודם מתן תורה היה 'כמה קולות' שכבר התקין השלוש תפלות וכל אחד מסתמא רוצה להתפלל דוקא בנוסח שלו והקולו קולות כבר לא יחדלון, אבל כששמע ד' עוז לעמו יתן דהיינו 'התורה' בזה יברך את עמו בשלום, מפני בלימוד התורה אין נפק"מ בין החסידים ואשכנזים. ע"כ
ReplyDeleteI am from Milwaukee where the Hornosteiple Rebbe is the Rav. In Hornosteiple, where the Steipler was from, they didn’t daven Nusach Ari which makes this post very intriguing.
ReplyDeleteHere is a link to a local Milwaukee blog where this topic is discussed.
http://damesek.blogspot.com/2011/03/this-was-moved-here-from-minhagim-page.html?m=1
Thanks for the link.
DeleteThe seOrchos Rabbenu says he davened Sfard
ReplyDeleteTo שנעג.
ReplyDeleteThe Steipler was kidnapped by the litvaks (Lit. A tinok shenishba), but he remembered his roots so somehow he davened nusach ari (yes like chabd, read the whole thing). His son, however was born in captivity, hence his davening in nusach ashkenaz.
ותן לחכם ויחכם עוד
והמבין יבין
It seems from the footnote of the Sefer that is Nusach Ari of Chabad and even if Reb Mottele told his son not to Daven Nusach Ari of Chabad is because his son with have a Hava Aminah to Daven It because Reb Mottele’s Father or Grandfather Davened Nusach Ari of Chabad.
ReplyDelete