Received via e-mail:
"You posted about Rav Elyashiv and the Edah. I thought you might be interested in this tidbit of history. Attached is a tshuva of Rav Weisz of the Edah Hacharedis to one of the most rabid of kanoyim in the Satmar (Zali) orbit: R. Moshe Menachem Tirnauer (whom I know personally - I even once heard him give a fiery anti R. Elyashiv drasha in the Satmar Shul in Montreal) Here Rav Weisz dismisses R. Tirnauer and rebukes him for the way he writes about the Machaze Eliyahu. (Rav Falk from Gateshead) In the end Rav Weisz quotes Rav Elyashiv to Tirnauer. Which makes those who know Tirnauer (who BTW recently held a drasha against the Sholem with Belz) chuckle somewhat.
I added directional pointers to the names mentioned."
Herein must lie the key as to why the original attempt at shalom with belz failed.
ReplyDeleteAmazing post!
In the end Rav Weisz quotes Rav Elyashiv to Tirnauer
ReplyDeleteActually its Rabbi Falk that quotes Rav Elyashiv , and Rabbi Weiss just Includes that in his "past and cut" of Machaze Eliyahu
Thats why Rabbi Weiss was ungenumen by so many
ReplyDeleteRav Wiess was a hidden zionist,
ReplyDeleteDon"t you see he uses the hebrew word Chitulim...
we long knew Rebinie Sor Min Haderch when he took Rav wiess for Ravad in the Eda..
http://www.ladaat.net/siteimages/fl_4f34f0724c888.pdf
ReplyDeleteHirshel, “הרב אלישיב, טירנויער, מחזה אליהו, מנחת יצחק”
ReplyDeleteRav tirnauer, Is a real talmid chuchem and יר"ש a true talmid from S”R z”l all he does is repeating the opinion of s”r like רבי אליעזר שׁלא אמר דבר שלא שמע מפי רבו (see below), rav weiss was a goan and a a posek ‘for all’ not a talmid from S”R, he will not contradict a pesak from S”R but it’s not wrong for him to quote ‘others’ ליתר שאת מפני דרכי שלום , sorry to say Hirshel’s blog who’s motto is א"ר נחמן כל ליצנותא אסירא בר מליצנותא דע"ז
Is doing the opposite, makes ליצנות of every thing satmar except ליצנותא דע"ז all with the hidden help of the bmg cabal of true ליצים
שו"ת דברי יואל אה"ע סימן קי"ח
ומובן מה שכתבתי לשאול את חכמי ירושלים אין כוונתי ח"ו לשאול לאותן שיש להם אפילו קצת נטי' למלכות המינות ר"ל
וכו' עיי"ש
Hirshe's eMail: "Tirnauer (who BTW recently held a drasha against the Sholem with Belz) chuckle somewhat."
ReplyDeleteYour eMail is lying there was never a Sholem with belz in any way or form! In fact satmar never discriminated against any חסידישׂ'ע or מתנגדישׂ'ע ציונים neither is it ever mentioned by name in any SR seforim (except the אגודה which is a party, encompasses all) However belz in particular was aggressive physically and verbally for many years against satmar which they answered their aggressiveness of חוצפה יתירה from time to time! belz got tired and asked for their מחילה for their aggressiveness, which was the right act of their side! That's it no more or less! There was no reciprocal satmar act they are now like the rest of the ציונים in the eyes of the satmere, That's what rav tirnauer is saying, chuckle on that!
Rav weiss with his חיתולים and quoting rav eliyashev that's another debateable story, actually the biggest 'לוחם' on him was brisker ruv z"l , not satmar 90% of satmere never even heard of him לרפו"ש until lately, so the true litvakes (not the bmg type) should comment on this, HOW COME THEY DON'T RESPECT THE BRISKER RUV!?
איז געווען א
ReplyDeleteעלטערער איד, און ער איז אריבערגעקומען צום רבי'ן און ער האט אנגעהויבן
צו בעטן און צו וויינען 'רבי, מ'האלט דא נאך א מלחמה און ס'זענען אזויפיל אידן נעבעך אוועקגעגאנגען
און מ'איז דא מיט א קליינע צובראכענע שארית הפליטה, שוין זיך קריגן? שוין נאך א מחלוקה מאכן,
דער רבי האט זיך נישט געוואלט מיט איהם אריינלאזן, דער רבי האט איהם מעריץ געווען,און ער האט זיך
מיט איהם נישט אויסגעשמועסט זיך צו פארענטפערן אויף דעם.
די מעשה איז געווען פרייטאג פ' לך לך, אבער יענעם שבת ביי שלש סעודות האט דער רבי געזאגט א
תורה , און ווער ס'איז געווען ביים רבי'ן אין שטוב פרייטאג און ער האט געהערט דעם שמועס האט
פארשטאנען וואס דעם רבין'ס תורה מיינט.
דער רבי האט זיך געשטעלט אויף די פרשה פון אברהם אבינו מיט לוט, ווי די תורה דערציילט אז ס'האט
אויסגעבראכן א מחלוקה 'ויהי ריב בין רועי מקנה אברם ובין רועי מקנה לוט', און אברם האט געזאגט פאר
לוט 'אל נא תהי מריבה ביני ובינך'. האט ער זיך געשטעלט לכאורה אויב די רועים האבן זיך געשלאגן אויפן
פעלד פארוואס האט אברם געזאגט פאר לוט 'אל נא תהי מריבה ביני ובינך?', אברם מיט לוט האבן זיך זייער
גוט פארטראגן , די חילוקי דעות איז נישט געווען צווישן אברם מיט לוט, די חילוקי דעות איז דאך געווען
צווישן די פאסטוכער וואס זיי האבן זיך געקריגט, וואס הייסט 'ביני ובינך'?.
נאכדעם אז דו ווילסט זיך נישט קריגן, נו בעט'ס ענק איבער און ווערט גוטע פריינט, וואס איז געווען די
לעזונג פון 'הפרד נא מעלי' זיי מיר געזונט און גיי אוועק פון מיר און כ'וויל מיך נישט זעהן מיט דיר?
האט דער רבי געענטפערט: אברם מיט לוט האבן זיך נישט געשלאגן, אברם איז געווען אברהם אבינו וואס
ער האט געלערנט מיט זיינע פאסטוכער אמונה אינעם אייבערשטן, און אזוי ווי רש"י זאגט דארט אויפן פלאץ
"והכנעני אז בארץ" ער האט געזאגט פאר זיינע פאסטוכער דער אייבערשטער האט מיר צוגעזאגט "לזרעך
אתן את הארץ הזאת", און איך גיי באקומען ארץ ישראל, אבער ביזדערווייל נאך נישט, דער אייבערשטער
גיי ט עס געב ן לכשיבו א ע ת לחננה און ס'וועט זיין די צייט, ממילא זאלט עטס וויסן ענקערע גמלים זאלן
ארויסגיין מיט א מויל שלאס און זיי טארן נישט עסן, ווייל "והכנעני אז בארץ" און ס'איז נאך נישט אונזער'ס.
לוט איז געגאנגען בדרך פלפול, אברם האט דאך באקומען ארץ ישראל, און ער האט דאך נישט קיין יורש,
ממילא וועל איך זיין דער יורש, ממילא מעג מען שוין גנב'ענען.
וואס האט פאסירט, אברהם אבינו האט געזאגט זיינע שלש סעודות תורה'ס פאר זיינע חסידים, לוט האט
געזאגט זיינע שלש סעודות תורה'ס פאר זיינע חסידים, און ווען מ'איז ארויסגעגאנגען אויפן פעלד פאשען
מיט די גמלים, אברהם'ס רועים זענען ארויסגעקומען מיט צוגעמאכטע מויל שלעסער מפני הגזל און זיי האבן
געזאגט וואס זיי האבן צו זאגן. און ווען לוט'ס גמלים האבן געגעסן האבן זיי געשריגן מ'טאר נישט! ס'איז
גניבה! עטס נעמט'ס די גאולה פאר די צייט! ס'איז געווען א געהעריגע וויכוח צווישן די ערשטע קנאים מיט די
ערשטע ציונים, די רועי אברם מיט די רועי מקנה לוט.
אברהם אבינו האט געזעהן אז ס'ווערט וואס ס'ווערט, האט ער געזאגט 'אל נא תהי מריבה ביני ובינך'
מיר האבן דא א מחלוקת בעניני השקפה ודעות, ס'זאל אונז נישט נוגע זיין פערזענליך, פארוואס זאלן
מיר זיך קריגן? איי, לאמיר זיך צוזאמזעצן ביים טיש און טרינקען לחיים, לאמיר ווערן גוטע פריינט?!
דאס אויך נישט ! ווי קען איך זיצן מיט דיר ביי איין טיש בשעת ווען דו פרעדיגסט פונקט דאס
פארקערטע?! ממילא, כדי ס'זאל נישט זיין קיין מריבה, כדי מ'זאל מיר זיך נישט שלאגן מיט די הענט
אין די גאסן, איז די עצה 'הפרד נא מעלי' גיי דיר דיין וועג לחיים ולשלום, איך וועל גיין אויף מיין וועג, דו
גיי מיט דיינע מענטשן, איך גיי מיט מיינע מענטשן, און ס'וועט זיין שלום על ישראל.
די אידן דארטן האבן פארשטאנען אז דאס איז געווען די תשובה וואס דער רבי האט דארט געענטפערט.
מחלוקת?! זיך שלאגן זיך קריגן?! ניין דאס איז נישט די וועג , אבער זאגן אז ווען ס'איז דא אזעלכע
יסודות'דיגע הבדלים, אזוי ווי ס'איז געווען צווישן די רועי מקנה אברם מיט די רועי מקנה לוט, און ס'איז דא
אזעלכע שטארקע יסודות'דיג זאכן א חילוק, און מ'זאל זאגן אז מ'זאל זיך איבערבעטן והיינו לעם אחד, ס'איז
נישט מעגליך, כדי ס'זאל זיין 'אל נא תהי מריבה די עצה דערפון
דערפון 'הפרד נא מעלי', צו מאכן א גענצליכע הבדלה
i wonder if someone knows if the above Vort of the satmer rav is printed? and where?
ReplyDeleteanon 12:23, "כדי ס'זאל זיין 'אל נא תהי מריבה די עצה דערפון
ReplyDeleteדערפון 'הפרד נא מעלי', צו מאכן א גענצליכע הבדלה "
ודפח"ח
עכשיו שנסתלק 'הדעת' אם אין דעת הבדלה מניין
ואם אין הבדלה דעת מנין
anon 12:23, "i wonder if someone knows if the above Vort of the satmer rav is printed?"
ReplyDeletemost of his toras are not printed!
satmar shitah
ReplyDeleteI the long satmar cycnucal torah'''
but the Jew that asked the Satma ruv is still correct...
Just back from a war that killed 6 million and immediately a Mega sinas chinum war, in paralytically against a Kedoish Elyoin Goan elokai that was for 3 years in ;labor camps with Mesiras Nefesh for even a Minhag Kal.. and after the war he a led a tireless mesiras nefesh effort for rebuilt in the DP camp... and making him chas vesholam in a Loit....
he can say toras lokshen (as the holy Belzer Z"L called it)mulch volumes.
but the Kasha is still with us big time...