Friday, August 5, 2016

Historic images - The Gerrer Rebbe in Trieste, Italy on his way to Eretz Yisroel - c. 1923

Next to him is his shvogger the Bendiner Rov. I'm not 100% certain about the dates. Did the Imrei Emes visit EY in 1923? It sounds right, just not sure. We can look it up and verify.

From Wiki:
בשנת תרפ"ד (1924) ביקר פעם נוספת בארץ, והסביר כי "כמו חסיד שמוכרח למדי פעם לבקר את רבו" כך הוא "מוכרח בכל כמה שנים לבקר את האם - ארץ ישראל".לנסיעה זו הצטרפו גיסו רבי חנוך צבי לוין מבנדין, חתנו יצחק מאיר לוין והאדמו"ר מסוקולוב-קוצק רבי יצחק זליג מורגנשטרן. ביקור זה נמשך כשישה שבועות שבהם ביקרו בירושלים, צפת, טבריה, חברון, ותל אביב[] ועודדו את החסידים העולים שנתקלו בקשיי פרנסה. במהלך הביקור רכש יחד עם חסידיו מקרקעין בשכונת קריית שמואל בטבריה, ומלוויו השתתפו בסיור במקומה העתידי של בני ברק יחד עם מייסד העיר יצחק גרשטנקורן. לאחר חזרתו לפולין אמר: "דעתי היא, שאם יעלו עכשיו לארץ ישראל כחמש מאות משפחות אמידות מאנשי שלומנו, נכבוש את הארץ בחומר וברוח".. במהלך ביקורו זה ניסה ללא הצלחה לפשר במחלוקת בין הרב קוק והרב זוננפלד








13 comments:

Fact checker said...

Did the Kotzker Rebbe also wear white socks on a weekday?
it is so not Kotzk

איטשע מייער said...

כ"כ בפירוש בליקי! אבל יותר ממה שכתוב כאן יש כאן.. ואכמ"ל

Hirshel Tzig - הירשל ציג said...

איטשע מייער
פארגעס א מינוט פון די רצה להשכין שלום
כאטש איין מינוט נאר! דאס איז נישט די נקודה דא

The Jewish Agency said...

Your point well received.

Moma Curator said...

It's a stunning photo relic of history, but what's the narrative..

Binem said...

Fact Checker;
Perhaps your perception of Kotzk differs from the Rebbe's. Pity that you could not educate him.

במצור ובמצוק said...

שמעתי שהרה"ק מפשיסחא ז"ל לבש בגדי קצרים כמו 'יעקע' ולא הלך באיצטלא דרבנן כלל, אולם זה בוודאי היה בענותניתו. וראיה שיהודי צריך לילך בבגדי ארוכים יש להביא מהפסוק ושאלה אשה משכנתה ומגרת ביתה כלי כסף וכלי זהב "ושמלות", ושמתם על "בניכם ועל בנותיכם" לכאורה למה לא על "עצמיכם"? והתירוץ שבודאי שהמצרים היה הולכים בבגדי קצרם והיה מתאים רק על בניהם ובנותיהם ולא על עצמם. והבן

רב פופקא said...

הירשל: שאם יעלו עכשיו לארץ ישראל כ"חמש מאות משפחות" נכבוש את הארץ בחומר וברוח

ומהו אם השבועה שלא יעלו ישראל בחומה!? וזה הרצונו "שלו" היה עוד טרם שנת שבא החורבן הנורא של אני מתיר את בשרכם ח"ו.. ? אתמהה

רש"י, פירש "שלא יעלו כחומה" - יחד ביד חזקה

מרדכי ליבוביץ said...

הרמב״ן כותב בפירוש שחיוב כיבוש ארץ ישראל הוא אפילו בזמן הגלות!
ולא מזכיר בספר המצוות מאומה מענין השלוש שבועות. וכדברי האבני נזר שהשבועות הם אגדתא ואין בו שייכות להלכה.
גם המנחת אלעזר הקנאי הכי גדול שמוחה בספריו מאות פעמים נגד הציונות לא הזכיר השלוש שבועות אלא פעם אחת וגם זה בדרך אגב.
והכלל כמו שכתוב בירושלמי אין למדין הלכות מאגדות.
ואין נביא רשאי להוסיף דבר וכמבואר במסכת מגילה.

מעלה חרסין said...

..הרמב״ן כותב

! והוא באחד ומי ישיבנו

http://theantitzemach.blogspot.com/2016/06/french-jewry-new-crisis.html?m=1#comment-form

http://theantitzemach.blogspot.com/2016/06/blog-post_5.html?m=1#comment-form

Mark Engel said...

The person walking with the Rebbi is the radomsker kshitisky family who lived in Vienna

not a harry said...

the kotzker himself wore an atara, and you have a issue with socks?!

sammy flatbush said...

מרדכי ליבוביץ Monday, August 08, 2016 5:35:00 PM
הרמב״ן כותב בפירוש שחיוב כיבוש ארץ ישראל הוא אפילו בזמן הגלות!

Yea right, I'm sure that directive/ciyuv was Hertzel's reason for the "Judenstat" , and that's why 80%+ of todays Israelis are considered ! מומרים להכעיס

According to todays, Ynet News:
Survey says: Israelis think religious laws hurt Judaism!

A new poll carried out for wedding season shows that a majority of Israelis support civil marriages and that laws intended to force religious observance actually distance Israeli citizens from the Jewish faith.

According to the data collected by Smith Consulting, 80% of the public is convinced that the Rabbinical Courts (Marriages and Divorces) Law increases the number of Israelis who choose to wed in civil ceremonies abroad.

many of those surveyed expressed support to cancel the law forbidding the sale of leavened bread (chametz) during Passover or the law forbidding raising pigs for consumption.