Monday, December 12, 2016

Newly restored Austrian film predicted the rise of Nazism

Listen to Interview

Full Story

13 comments:

John Wayne said...

"LIFE FOLLOWS ART FOLLOWS LIFE" ?

Oscar Wilde, opined in his 1889 essay The Decay of Lying,  that, "Life imitates Art far more than Art imitates Life".

What is found in life and nature is not what is really there, but is that which artists have taught people to find there, through art. 

Anonymous said...

another qppeal?

JP something said...

The City without jews. "Part of that film funding came from an anonymous American-Jewish organization following the election of Donald Trump."

Bizarre. !¿

צדקת הצדיק said...

! פירושים יותרים

אין גזירה יוצאה מפי הקב"ה אלא בהסכמת "צדיקי הדור" [שהם בית דינו] כמ"ש באידרא רבא ( קמב ב) סוד ה' ליראיו ועד דלא אסכימו לא נחתין דינין לעלמא. ואיך יהי' זה "והלא הם אדרבה מתפללים בעדם", רק שהוא בענין אחר הדומה לו כענין שהיה בדוד המע"ה בכבשה -(---). ולכך צריך שמירה בזה שלא יצא לעולם דבר רע מפיו, ולכך הצדיק נתפס ובהדי הוצא לקי כרבא ובודאי הכל במשפט רק שהוא כנ"ל מפני שהסכים והוא "גרם לפרענותם" ולכך ממנו מתחיל! כדאי' בב"ק צב. כענין מדה טובה שאמרו במתפלל על חבירו כו' נענה תחלה. ולא היה צדיק שניצול מזה לגמרי רק משיח ואכמ"ל עוד. ע"כ דברי קדשו בספה"ק צדקת הצדיק יג

schnitz'el beaard said...

"According to The Guardian, the film shows not just the economic circumstances that led to a flaring up of political anti-Semitism, but also satirically plays through the consequences of a rapid exodus of the Jewish population of Vienna, called “Utopia” in the film." very interesting..!

zozo monkey said...

Curious George! The books feature a curious brown monkey named George, who is brought from his home in Africa by "The Man with The Yellow Hat" to live with him in a big city.

Josh, UCSF said...

Dear readers, I'm trying to get to the bottom of this bizarre story on חוני המעגל anyone with some deep insight or any symposium on this topic please hit me here.

amazon monkey said...

"The Man with The Yellow Hat" to live with him in a big city."

The point. man didn't derive from monkeys, man strife to live like monkeys.

דן חכם, בני עקיבא said...



תענית כג. : "אמר רבי יוחנן: כל ימיו של אותו צדיק (חוני) היה מצטער על (הבנת) מקרא זה 'שיר המעלות בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים' (תהלים קכ"ו א). אמר: האם ייתכן שיישן אדם שבעים שנה ברציפות בחלום?! יום אחד היה מהלך בדרך, ראה את אותו האיש שהיה נוטע חרוב. אמר לו: חרוב זה, עד כמה שנים צריך להמתין כדי שיטען פירות? אמר לו עד שבעים שנה לא יטען בפעם ראשונה. אמר לו חוני לאיש: האם פשוט לך שתחיה עוד שבעים שנה? אמר לו אותו האיש: אני מצאתי את העולם נטוע בחרובים, כמו ששתלו עבורי אבותי - כך אני שותל לבני. ישב חוני וכרך את "פיתו" ואכלה, באה לו שינה ונרדם. הקיף אותו שן סלע, ונעלם מעיני הבריות, ונם שבעים שנה. כאשר התעורר, ראה איש שמלקט פירות מאותו העץ. אמר לו: האם אתה זה ששתל את העץ? אמר לו: אני בן בנו. אמר חוני: משמע מכך שישנתי שבעים שנה. ראה חוני את חמורו, שנולדו לו עדרים עדרים של חמורים. הלך לביתו ואמר להם: האם בנו של חוני המעגל קיים? אמרו לו: בנו כבר לא, אבל בן בנו ישנו בעולם. אמר להם: אני חוני המעגל. לא האמינו לו. הלך לבית המדרש, שמע את החכמים שאומרים: השמועות מאירות וברורות לנו כבזמנו של חוני המעגל. שכאשר היה נכנס לבית המדרש, כל קושיה שהיתה להם לחכמים היה עונה ומברר להם אותה. אמר להם: אני הוא אותו חוני שאתם מדברים עליו. אבל לא האמינו לו ולא נתנו לו כבוד כראוי לו. חלשה דעתו של חוני, ביקש רחמים שימות, ומת. אמר רבא זהו שרגילים האנשים לומר: או חברותא (חברות) או מיתותא (מות)". באגדה זו וכן באגדה נוספת המצויה במסכת בכורות (דף ח ע"א) משמע שעץ החרוב אינו מניב פירות לפני שבעים שנה.

והדבר קשה, הרי על פי הבוטניקא לא ידוע לנו על עץ כלשהו, שנותן פירות רק לאחר שבעים שנה, עץ החרוב שאנו מכירים, מניב יבול נאה כבר לאחר כעשר שנים!? ועוד

Kastner Mother said...

was it not the zionists fault???

ר יצחק יצחקי said...

אין לך כל פורענות ופורענות שבאה לעולם שאין בה אחד מעשרים וארבעה בהכרע ליטרא של עגל

מלמד דעת said...

ד"ח: הרי על פי הבוטניקא לא ידוע לנו על עץ כלשהו, שנותן פירות רק לאחר שבעים שנה

מובא בירושלמי פאה פ"ז ה"ג
ר' אבהו ור' יוסי בן מנחנא ור"ש בן לקיש עברו על כרם אחד שנקרא 'דורון', והוציא להם האריס אפרסק אחד, ואכלו ממנו הם וחמוריהם והותירו ממנו, ושיערוהו שהיה כאלפס הזה של חנניא שמחזיק סאה של עדשים. עוד שם בירושלמי, אחר זמן עברו שם, הוציא להם שניים שלושה אפרסקים לתוך ידו, אמרו לו: מאותו אילן שהבאת אז אנו רוצים. אמר להם: ממנו הוא. וקראו עליו: 'ארץ פרי למלחה', כי בעוונות נשתלחה המארה בפירות' ע"כ

מכאן למדנו שאיכותם של הפירות תלויה במעשיהם הטובים של יושבי הארץ ההם

! יפיפיתו של יפת said...

מה יפית יוד Wednesday, August 17

די "זאך" איז אזוי, ווייצמאן האט בגלוי ובמחתרת, ארויפ גיברענגט בעליות הנוער, אלפים ורבבות יונגען און מאדען קיין פאלאסטינע, נאך פאר היטלערס אויפקום, צום ביישפיל אין וויען האבן גיוואינט פאר די מלחמה ארום 150,000 יודען רוב שטודירטע אין פארמעגליך, אבער ביי די טרוריגע קריסטאל נאכט איז שוין גיווען אין וויען נאר ארום 40,000 יודען, אזוי אויך אין אנדערע פארגעשריטענע יוראפא לענדער, ווייצמאן האט גידארפט אין די מדינת ישראל הבא, נאר גישולטע אין "סאלאן פעיק" פאכלייט, אין אויך די בני הנוער אין די "קיבוצים" אויפ צי בויען דאס לאנד זיינע, די עלטערע פארהארטעוועטע גלות יודן מיט א גלות מענטאלעטי, וועט נאר זיין א פראבלעים אין א הינדערינס פינאנציעל און סאציאליסטיש פאר די ציקונפט פון די מדינה האט ער זיי דעריבער גלייכער מפקיר גיווען. היטלער ימ"ש ידע מכל אשר נעשה ווייצמאן שר"י, האט ער צי להכעיס דוקא גיוואלט קודם אימברענגען די בני הנוער רח"ל, והזקנים תלכו "לעבוד" ולאיבוד מעצמם, והם יתמו וימיתו מגודל צרת השיעבוד מעצמם הש"י. דאס איז די זאך! בעוה"ר