Thursday, October 26, 2017

אין תשל"ח האט רבי יענקעלע פשעווארסקער געוואוסט צו וועמען מ'שיקט א שווערן קוויטל

Related image

This exchange took place on 13 Tishrei 5738, during the Lubavitcher Rebbe's farbrengen. Between sichos nigunim would be sung. At that time people would often go up to the Rebbe to speak. Usually it was either a matter of urgency or people (fremde) who were guests and wanted to say hello. The person that goes up to speak at approximately 24:00 is a Yid, Reb Naftoli Jaroslawicz. Apparently his son disappeared on Erev YK of that year and they had no idea what became of him. He traveled to/or got in touch with Reb Yankele Leiser, the Pshevorsker Rebbe in Antwerp, who suggested that he get a הבטחה from the Rebbe that his son will return safe and sound. This was 4 days later. The end result was that he was nebach found murdered. The gentlemen who sent me this link with the background story noted that this was close to 2 years before the passing of the Satmar Rov, of whom Reb Yankelle was supposed to be a chossid of. True, he says, this was almost 10 years after suffering his stroke, but still. OK. Here is the exchange between the Rebbe and Mr. Jaroslawicz.

Listen Here


יאראסלאוויטש: איך וויל דער רבי זאל מיר צוזאגען
ר' יענקעלע פון פשעווארסק האט מיך געשיקט
?רבינו: אה
יאראסלאוויטש: ר' יענקעלע פון אנטווערפן האט מיך געהייסן גיין צום רבי'ן
איך וויל אז דער רבי זאל מיר צוזאגן אז מיין זון וועט צוריק קומען
ער איז נעלם געווארען ערב יום כפור
?רבינו: ער איז וואס, נעלם געווארען
יאראסלאוויטש:יא... בכיות
?רבינו: פון וואנעט, פון אנטווערפן
... יאראסלאוויטש:... נעלם געווארען....ניין
?רבינו:דאהי
?רבינו: ווי איז זיין נאמען
?ווי איז דעם זונ'ס נאמען
יאראסלאוויטש: פנחס בן מענקא
רבינו: זאל דער אייבערשטער העלפן, איר זאלט האבען גוטע בשורות. לחיים ולברכה

Read More
More







23 comments:

גאלגאן said...

?רבינו: ווי איז זיין נאמען

יודע "צדיק" נפש בהמתו! א קלוגער יוד גיווען דער ר' יאנקעלע ער האט געוויסט אוויא דער נפש באלאנגט


ר' פנחס יאאראסלאוויטש ע"ה איז געהארגעט געווארן אין אפיס אין דיימאנד דיסטריקט אין 47 סטריט
מען האט אויסגעטראכט אז צוויי פאר מאסקירטע גויים האבען עהם געהארגעט. נאכדעם האט דער אייבישטער גהאלפן אז מען האט געטראפן דעם קערפער אין א פלעסטיק בעג אריינגעשטופט אינעם איר קאנדישאון און מען האט געכאפט ר' באלאבאן מיט שלמה טל אלץ די רוצחים רח"ל
וואס זיי האבען זיך געמאכט כאילו וויא זיי וויינען מיט
שלמה טל איז געשטארבען יעצט אין די וואודבארן תפיסה
סאטמאר האט עהם געטראגען עסן אין די תפיסה
און באלאבאן איז אין די סינג סינג תפיסה
דאס פעקל דיימאנדען וואס זיי האבען געגאנבעט פון ר' פנחס יאראסלאוויטש האט מען נאך אלץ נישט געטראפן ל"ע
עס איז געווען א וועלטס לוויה רח"ל

Yanke's Doodles said...

This case was on foul play and manslaughter, it wss known that the SR shunned away from even the "knowing" of such intrigues, specifically by the story of yosele shucmacher he didn't even want to know where he is hiding for obvious reasons.

fact checker said...

did the father know already when he went to reb yankele that it is a inside job?

Anonymous said...

He was married to my cousin. I remember that story very well. Any idea where he's buried?

Chaim M Lieberman said...

If I am not mistaking This Yaroslowitz was a brother in law of Rabbi Koppelman Lucern switzerkand

JJJ said...

http://people.com/archive/in-a-scene-of-old-testament-grief-a-murdered-diamond-broker-is-carried-to-his-grave-vol-8-no-16/

On the eve of Yom Kippur, the Jewish holy Day of Atonement, 25-year-old diamond dealer Pinchos Jaroslawicz disappeared with up to $1 million in precious stones. A week later his body—bludgeoned, wrapped in plastic bags and stuffed in a packing crate—was found in a gem cutter’s workshop. Within days, as rumors of violence and terror swept Manhattan’s mysterious block-long diamond district, the FBI joined the search for the killers of at least six diamond merchants over the past three years. But to some 2,000 of his fellow Orthodox Jews, who bore his casket aloft after funeral services in Brooklyn’s tightly knit Borough Park neighborhood, Jaroslawicz was more than a victim; he was a husband, a father and one of their own.

Anonymous said...

און וואס איז געווארען מיט די רבין'ס ברכה? שבה ריקם?

כר הגמל said...


און דער "אוצר" (קימט ארויס פון בנ"י) די חודש האבן זיי זייער א שיינע און רייכע ארבייט פון דעם רב (מארגענשטערן) ז"ל, מיט אונטערעסאנטע דאקאמענטן / בריוון / בילדער פון ספרים שטוב / טשעק'ס פונעם רב ז"ל. -באשריב'ן דורך "קנאבלעך" (שי"מ) המו"ל. מש"י-החדש

M Knobloch said...

Yankee Doodle
"it wss known that the SR shunned away from even the "knowing" of such intrigues, specifically by the story of yosele shucmacher he didn't even want to know "
satmar rebbe was against taking yossel shuchmacher from the Zionists to zanvil Gertners charadie house?

באנק ק'וועטשער said...


ר' איציקל אין ר' יאנקעלע ז"ל האבן שוין גיהאט בימים ההם אמתדיג'ע רביס, אנשי השם וואס זענען באמת גיווען חסידים פון פריריגע רביס האט דער רביז"ל נישט גיוואלט זיי מקבל זיין אלטץ "חסידים" ווייל בטבעו האט ער מורא גיהאט פון "הקפידים".. חאטש ר"א אין ר"י זענען בסוף גיווען דבק בכל נפשם ולבם צים רביז"ל אין זיך מתנהג גיווען כחסידים אבער דע רביז"ל האט צי זיי זיך נישט בעצויגען אוויא צי "חסידים".. די זעלבע וועל איך זאגען אקעגען דעם קדוש ישראל דער סאלקער רב ז"ל בעמ"ח מעט צר"י, וואס דער רביז"ל האט זיך באצויגען צי איהם א וויא א "חבר נאמן" חאטש ער האט זיך "באמת" געפירט אין געשפירט א וויא "חסיד" מן השורה נעבן רבין, (דער רביז"ל האט אמאל זיך אויסגעדריקט איך האב נאך אזא גדול נישט גיטראפן בזמה"ז), כמו"כ ביי ר' יונתן שטייף ז"ל, וכו' אז"ג חסידים פון רבינס הנהגה, גדלות, צדקות, ישרות והתרוממות אין שיטה יא אמת! אבער פאר חסידים האט דער רבי זיי נישט אנגענומען. דער רבי האט פון זיי אללע פארלאנגט "הנהגה" זיי זאלן זיין "מנהיגי אמת" אין בויען ישיבות אין קהלות על דרך ישראל סבא, אין אויס שרייען צי די וועלט דעם דעת תורה אמיתיות שהיה באמת גם דעתם! וואס דער רבי האט גיהאלטן זיי זענען באמת גיווען ראוים לכך. נישט אלטץ "חסידים" דאס איז שוין א באזונדערע מסכת ואכ"מ

Tipesh said...

Yaroslawicz asked Reb Yankele if he should go to the LR, and he said 'פארוואס נישט?' and that is how a story is invented

Chaim the Rov's said...

באלאבאן איז ארויס פון תפיסה איז תשע"ה

whack-a-mole said...


This site was hijacked by the mole 'Knoblech'. Adios. דומין עלי כקליפת השי"מ

teacher gitty said...

MK: "..taking yossel shuchmacher from the Zionists to zanvil Gertners,"

Ask your mama or shviger maybe they remember.

חכם סתם said...

ר' יאנקעלע ז"ל אחוץ א חכם עתיק ותמים במעשיו איז ער אויך גיווען א גאון עולם בנגלה (ובנסתר) ובכל ספרי חסידות, האט ער גיהאט קבלה מעשיות ומסורת אבותיו ורבותיו הק' לרוב, צי אלעם איז ער גיווען א פשתן אין א הצנע לכת, ער איז גיווען פארהוילען אפילו פון זיך אליין אויך, אנ אדם פלא שאין דגמתו

חכם סתם said...

ר' יאנקעלע ע"ה איז אמאל געקומען צי פארען פין אנטווערפן קיין ווילאמסבורג אין פארבליבן דאהו פאר ארום א יאהר צייט, רוב טעג האט ער פארברענגט אין סאטאמאר ביהמ"ד ער האט מיט גיהאלטן דעם רבינס עבודה פין תפלות, טישן, וכו' אין אפילו גיווען ביים רבינס סדר! סאיז דא מעשיות לרוב.. פין זיין הגדרות אויפן רבין ז"ל ער האט נישט פארפאסט קיין אויגענבליק פון רבין, ל'בסוף איז דער רביז"ל ציגעגאנגען צי איהם אמאל אין ביהמ"ד אין גיזאגט: פארט אייך געזונטער הייט אהיים - מיט א שווער פיהרט מען נישט קיין רוגזה. ע"כ המעשה

משה דיין said...

במדרש תנחומא פרשת משפטים, ר' אלעזר אמר אם יש דין למטה אין דין למעלה, אם אין דין למעלה יש דין למטה, כיצד אם יעשו התחתונים דין אין דין למעלה, לכך אמר הקדוש ברוך הוא שמרו את המשפט מלמטה שלא תגרמו לי לעשות משפט מלמעלה, הוי ואלה המשפטים. ע"כ

Rav Schiff said...

"Yaroslawicz asked Reb Yankele if he should go to the LR, and he said 'פארוואס נישט?"
I don"t think you were by reb yankele to hear this detail, since reb yankele shunned fools (tipesh)

קנאבעל מיט קוצקר'ציקר said...

פשווארסקער קנאבלעך מיט קוצקר'ציקער

די ישראלי'שע פרעסע אין די ש"ב איז באפאלן דעמאלט ליבאוויטש אז זיי ווייסן וויא יוסעלע איז, יוסעלע'ס שוועסטער איז גיווען אין כפר חב"ד ביי ר' שלום שטארק ז"ל ווען זי איז צוריק גיגעבען גיווארן צי איהר טאטן, אויך איז די ש"ב גיוואר גיווארן פון א גיהיימע בריעף פון ר' עובדיה שטארק ז"ל א ליבאוויטשער חסיד אין לאנדאן צי זיין טאטן ר' נחמן אז יוסעלע איז שוין אין יוראפ אין נישט איו א"י.. בן גוריון ימ"ש האט געשיקט דעם ראש הבריונים פון דעם מוסד! "איסר הרעל" קיין יוראפ איהם צי טרעפן, אויך האבן זיי גיהאלטן אז דער ליבאוויטשער רבי ווייסט אליין וויא ער איז, זיי האבן גיוואלט רעדין צים רבין "אליין" דאס האט גיברענגט דערצו אז 'כאדאראף' וואס האט דאס נישט צי גילאזט אין ליבאוויטש האבן געשריבן הכחשות בשמו: "אז דער רבי ווייסט נישט וויא ער איז". בן-גוריון ימ"ש (אלטץ ראש המוסד) האט שפעטער גיזאגט אין כנסת צי ר' משה שפירא; "איך וועל נישט עדות זאגן אין אוודאי נישט שווערן דערויף אז " דער ליבאוויטשער רבי האט נישט געוויסט וויא ער איז גיווען באהאלטן".. י

הערט אבער א מעשה, למעשה איסר הרעל וגינדי דילי פונם מוסד, האבן זיך ציגיהערט צי א 'שמועס' אין "סאטמאר ביהמ"ד אין אנטווערפן" פון עפעס א מעשה פלא א גיורת "רות בן דוד" פין פאריז (זי איז גיווען נאך אלטץ גויטע פאמישט מיט די פאטריזאנער צי ראטעווען יודישע קינדער..) איז גיווען ביים רבין (פון סאטמאר) אויף א "יחידות". דאס איז גיווען פאר "זיי" מערקווירגדיק פאר צוויי טעמים, איינס היתכן? דער סאטמאר רב נעמט אויף צי זיין "ביחידות" מיט א פרוי..!, צווייטענס ווער איז די גויש'ע/יודישע פרוי וואס האט "גיראטעוועט אינטער-ערדיש" יודישע קינדער, אין די סאטמערע 'מקוה' רעדט מען פון איהר אין מיר קענען איהר נישט!? דאס האט ליידער גיברענגט צים "שפיר" פון יוסעל'ע.. והדברים ידועים

למעשה.. האט דער סאטמאר רב נישט געוויסט וויא יוסעלע איז גיווען באהאלט'ן, פון וואנעט ווייס איך 'דאס' ווייל איך ווייס אז; ווען מען האט איהם גיזאגט מען האט גיכאפט יוסעל"ע איז גיווען זיין אויסדרוק; כ'האב דאך גיזאגט מען זאל איהם נישט באהאלטן אין "סקווער". (מיינענדיג מאנסי..) ווייס איך אז ער האט נישט געוויסט אז דאס קינד איז באהאלטן עטליכע גאסן נעבען איהם!. והשנית ווייס איך אז 'עפעס' האט ער יא געוויסט..,

די מעשה מיט "רות אין די רב"י איז לענגער אין ברייטער פון די שדי מואב. ואכ"מ

נ.ב. דאס באפרייאונג פון ר' שלום שטארק פון די ציוניסטישע תפיסה דורך שז"ר דעם ערשטן טאג "שעלה לגדולה" האט גיברענגט דערצו אז דער ליבאוויטשער רבי האט גיזאגט אויף איהם ט' סיון תשכ"ג: "כל העולה לגדולה מוחלין לו כל עונותיו". ווייל ער שזר א ליבאוויטשער האט איהם באפרייט דעם ערשטן טאג "שעלה לגדולה" אזוי האט ער דעמאלט ערקלערט, ווען ר' יוסל שיינבערגער פון די עדה האט איהם גיפרעגט היתכן אז ער האט דאס גיזאגט אויף א פרעזידענט פין מדינת ישראל! האט ער איהם גיפרעגט היתכן איהר אין די עדה האט איהם נישט מכיר טובה גיווען דערויף? האט ר' יוסל גיענטפערט "מיר אנערקענען נישט די מדינה" האט ער איהם גיזאגט; אדרבה! וואלט איהר דאך גידארפט ערקלערן; חאטש מיר אנערקענען נישט די מדינה זענען מיר מכיר טוב זיין פערזענליכע אויפירונג (שזר האט ערקלערט צי זיצען יום כיפור אין תפיסה אנשטאט ר' שלום) וואס האט גיברענגט צי זיין באפרייאונג!. ע"כ. אמר הזאגער; דאס "הכרת הטוב" וויא ריכטיג עס איז דארף מען זיין פארזיכטיג ווען סאיז "פארמישט מיט פובליק פאליטיק" די חלק הרע דערפון קען זיך מתגבר זיין אויפן חלק "הטוב" דערין אין עס בלייבט איבער נאר די "הכרה" אין ס'איז נישט אזוי טוב

ps: "Reaction stoichiometry" allows us to determine the amount of substance that is consumed or produced by a reaction. how much of a reactant is consumed in a chemical reaction.

חב"דסקער said...

"רבי יענקעלע פשעווארסקער געוואוסט צו וועמען מ'שיקט א שווערן קוויטל"

הגמרא מגלה שערי המקלט הגנו לא רק על רוצחים בשגגה אלא גם על רוצחים במזיד: "אחד שוגג ואחד מזיד מקדימין לעיר מקלט". כלומר, גם רוצח במזיד שנמלט לעיר
מקלט — אין גואל הדם רשאי לפגוע בו.

מה דינו של רוצח במזיד שנס אל עיר המקלט ושב שם בתשובה על חטאו? כוחה של התשובה גדול ביותר, עד שחז"ל קבעו כי
על־ידי התשובה "זדונות נעשו לו כשגגות". אם־כן, כאשר הרוצח שב בתשובה, נעשה הרצח בבחינת שגגה, ולכאורה הוא צריך
להיפטר מעונש מוות ולשבת בעיר המקלט, כדין רוצח בשגגה

אולם ההלכה היא שהתשובה מועילה רק
על חטא שעונשם בידי בית דין של מעלה,
ואילו בחטאים המסורים לבית דין של מטה
אין התשובה מועילה. גם אם הרוצח שב בתשובה אין בית הדין רשאי לפוטרו מן העונש, ואין הוא יכול להתחשב בתשובתו
ולהפוך אותו לרוצח בשגגה, שכן "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות", ואין הוא עוסק בעניינים שבלב

ובכל־זאת נשאלת כאן השאלה: איך ייתכן שבית הדין יחליט לגזור עונש מוות על מי שבפועל שב בתשובה ולמעשה אינו חייב עונש מוות אלא דינו לגלות לעיר המקלט

התשובה היא, שאם אכן החוטא שב בתשובה ראויה, ייצור הקב"ה נסיבות שימנעו מבית־הדין לגזור עליו עונש מוות. כדי לגזור על אדם דין מוות נדרש בית הדין לקיים מערכת של חקירות ודרישות, שמטרתן להוכיח מעל כל ספק את אשמתו של הנאשם וכי הוא חייב בעונש מוות.

דרישות ההלכה בעניין זה סבוכות ומורכבות, ולכן עונש המוות בוצע בפועל לעיתים רחוקות מאוד. המשנה אומרת בשם רבי טרפון ורבי עקיבא שאילו היינו בסנהדרין
לא נהרג אדם מעולם". לכן כאשר חוטא שב בתשובה גורם הקב"ה שתהליך ההפללה לא יגיע לכדי דין מוות.
הקב"ה מתערב
ביטוי לכך טמון בפרשתנו בדיני 'עדים
זוממים', שניסו להפליל אדם באשמה כוזבת. דינם הוא "וַ עֲ ׂשִ יתֶ ם לֹו ּכַ אֲ ׁשֶ ר זָ מַ ם לַ עֲ ׂשֹות לְ אָ חִ יו". ומה הדין אם הקרבן נהרג? הדין הוא שאם בוצע גזר הדין, אין העדים נהרגים. לכאורה איזה היגיון יש בדבר? מסביר הרמב"ן שלא ייתכן שמדין תורה, שהיא דבר
השם, תצא תקלה. אם אדם נהרג על־פי דין
תורה, סימן שעונש זה ניתן לו בדין, ולכן אף
שהעדים שיקרו — אין הם נענשים.
אותו עיקרון יש להחיל גם על מקרה הפוך: ודאי שהקב"ה מתערב ויוצר את הנסיבות שיצילו ממוות את החוטא שעשה תשובה
והפך את מעשיו לשגגות. מכאן שערי המקלט מעניקות גם לרוצח במזיד הזדמנות לשוב בתשובה שלמה, להפוך את מעשיו לשגגות, והקב"ה כבר ימלט אותו מהעונש
-שיחות קודש תשל"ז, כרך ב, עמ' 501

חב"דסקער said...

!לעולם ה' 'דברך' ניצב בשמים

כי דבר ה' שאמר: יהי רקיע בתוך המים וגו' דיבור ואותיות אלו - שמהם נברא הרקיע - מלובשים ברקיע, ניצבים בו ומחזיקים אותו באופן תמידי על מנת להחיותו.. - הבעש"ט

חצקאל said...

ישראל כשהן יורדין, יורדין עד לעפר ר"ל. תנצב"ה

צבאות השם said...

!מעילו של רבי יענקל'ה מפשעווארסק יציל את המאבק בחוק הגיוס

http://www.kolhazman.co.il/256556