Friday, March 28, 2014

אברהם שפירא מתגעגע להרבי מסלונים החדש הישן























See Here (requires FB login) we bring you his words:

 לפני כשבועיים מת מאיר הר ציון, מהלוחמים הנועזים בתולדות צה"ל, ומי שדורות של צברים גדלו על סיפורי הגבורה שלו. אבל אני רוצה לספר לכם על מעריץ מעט מפתיע של החייל שהפך למיתוס ישראלי: האדמו"ר הנוכחי מסלונים. בצעירותי בישיבת "בית אברהם" של חסידי סלונים, סיפרו לא בחור אחד ולא שניים על כך שכאשר נכנסו לאדמו"ר, שהיה אז ראש הישיבה, והשיחו לפניו את קשייהם והתמודדויותיהם "בעבודת השם" ובלימוד התורה, הוא השיב להם בשאלה שהם בהחלט לא ציפו לה: "האם שמעת על מאיר הר ציון?"... - ומשענו לו בשלילה, הוא תיאר באוזניהם קטעים מספרו של הר ציון, "פרקי יומן", כהמחשה וכסמל לכוח רצון עיקש ולדבקות במשימה ללא פשרות, בבחינת "ממנו נקח לעבוד את ה'". ולמה אני מוצא לנכון לספר את זה עכשיו? לא רק בגלל העיתוי של מותו של מאיר הר ציון, אלא בעיקר בגלל שאני קורא עכשיו באתרים החרדיים על הצטרפותו של האדמו"ר למחנה הקיצוניים הקוראים שלא להתייצב כלל בלשכת הגיוס, גם לא לצורך קבלת הדיחוי. עכשיו אתם אולי מצפים ממני לאיזה הסבר אינטליגנטי, מה השתנה אצלו מאז ועד היום, אלו תהליכים עבר אולי האיש שהפך מנסיך מסתגר וחולמני למנהיג הקהילה, והאם בכלל יש סתירה בין הדברים או שמא קיים דווקא סוג של קו מחבר - משיכה לקיצוניות ולטהרנות. אז זהו, האמת היא שאין לי ממש הסבר כזה, מה גם שבשנים האחרונות אני פחות מחובר למתרחש בחצר. כמו שאומרים בפייסבוקית - אני רק מניח את זה כאן. תעשו עם זה מה שבא לכם. הנה הדיווח באתרים החרדיים, וגם תמונתו של האדמו"ר מהימים הרחוקים שבהם הוא קרא את "פרקי יומן" של מאיר הר ציון, ואני משער שגם ספרים אחרים.

See here


8 comments:

Levertover said...


Hirshel

I am not attached to the kelipa of the Sefer Haponim,
how can I get it?

Hirshel Tzig - הירשל ציג said...

I copied his words for your reading enjoyment

Levertover said...

thanks for the copie and double thanks for the quote

Yesoid Hoavoda said...

I like this picture
It shows a very eideler chasidisher yid.
I am amazed how Reb Chaim Mayerel Viznitzer (which is based on a lot of chitzonois) agreed to have him join his family...

Kovner said...

The slonimer Rabbe shlit"a is a "thinking person". It is said about him that he learned through the whole sefer Shaarei Yosher by R' Shimon Shkop. Likewise, before he became rebbe, close friends of mine who were close to him also told me that he would read (kosher)intelligent and stimulating articles and books even if written by non-frum writers.

Baal Habus said...

Kvner
" It is said about him that he learned through the whole sefer Shaarei Yosher by R' Shimon Shkop. "
please, don't use this as your goal post for a lamdan, every semi lomdisher yungerman has gone thru it

Baal Habus said...

Kovner
" close friends of mine who were close to him also told me that he would read (kosher)intelligent and stimulating articles and books even if written by non-frum writers. "
shocked to hear it
is this also part of the rumormongering of the the Slanimer vs, the Slonimer, if I may ask

Kovner said...

Don't be shocked. The book that he really appreciated then was The Little Prince. Is that so terrible?