Monday, July 9, 2018

רבי זכרונו לברכה איז עולה אויף א ס"ת מיט א "טריפה'נעם" מגן דוד


...רבי יואל מסטמאר בארה"ב בעליית התורה ולידו מעיל של ספר התורה בעיצוב של מגן דויד ובתוכו התאריך של תש"ח
"דהיינו 1948  - שנת הקמת מדינת ישראל "ראשית צמיחת גאולתינו"

























Photo credit: Rabbi Shmuel Knopfler

35 comments:

chusid101 said...

תמונה שוה אלף מילות הרבי מסטמר זל היה אדם נבון ופרגמטי שלא שרף וקילל כמו שעושים הסיקריקים
הוא גם פגש עם השר משה שפירא של המזרחי בביתו בבדפורד
תשאל הקנאים בימינו אם היו נותנים לו רשות להיכנס לוויליאמסבורג
החסידים שלו שלא שמשו כל צרכן מבזין את שמו ואת דרכו כאילו שהיה חלילה בעד כל הפראות שעושין הקנאים שבימינו
תמונה זו מוכיחה מעל כל ספק שהרבי מסטמר זל היה לוחם נגד הסיקריקים כמו שלחם בימיו נגד הנטורי קרתא והשווארצע שאף שברו השפיגלעך בביתו
תודה להרב שמואל קנופפלער שהמציא לנו את תמונה ההיסטורית

איי וויי said...

ס'האט פאסירט כ"פ אין יענע צייטן אז ס'איז אפיהר געקומען ערגעץ וויא א מענטעלע מיט א מגן דוד, אין דער רב"י ז"ל האט גיהייסען ביי גלילה מהפך צי זיין דעם מעיל מן החיצון לפנים אין עס אנטוהן אזוי פארקערט אויפן ספר תורה, אין אזוי צוריק שטעלן דעם ספר, א בילד איז נישט ווערט אפילו איין ווארט אויך נישט, סאיז מעיד קוים אויף א כהרף עין, אויב ווייסטו נישט דעם שלפניו ואחריו פונם שקלא וטריא דארט קען עס גאר ווייזען אויפן להיפך מן המעשה שהיה. דער רמב"ם זאגט אז אויב מען קוקט נישט אויף שלפניו ולאחריו, קען מען ווייזן אז מען מעג ח"ו דינען די ע"ז ווייל עס שטייט דאך "ועבדתם אלהים אחרים". ח"ו. וד"ל

נ.ב. די מדינה זייערע האבן זיי הערשט ה' אייר תש"ח ערקלערט, ואין כאן מעשה רב

Zish Loch Sheldrake said...

The photo by itself is historical and stunning, not to besmirch it.

Zish Loch Sheldrake said...

the two fellow standing next to RJT seem to be wearing some kind of masks hiding their identity, where is this photograph from, anyone?

שופרא דשפירא said...

חסיד: גם פגש עם השר משה שפירא של המזרחי בביתו בבדפורד

שפירא דיבר לזמן מה עם הרב"י מסאטמאר אז, וכשעזב את חדרו אמר בשחוק קל על שפתיו: אם אני הייתה שהה עמו בחדרו עוד קצת רגע: וואלט איך אויך ווען שוין גיווארן א סאטמארער חסיד

Sam Kay said...

The revered Satmar Rebbe was also a practical person.
He did not carry on when in a Beis Midrash getting an Aliyah to the Torah & seeing a Star of David on the mantle.
It shows courage as well strong character of extreme reservation, understanding & patience.
We have a lot to learn from such Midos.

Sam Kay said...

This photo manifests the Midos Tovos The Satmar Rebbe possessed.
The Rebbe did not go frantic when he saw the Magen David but behaved with restraint.
We have a lot to learn from the saintly Satmar Rebbe.

Sam Kay said...

The Satmar Rebbe was a practical person indeed. He was not frantic when he encountered a Magen David on the mantle of the Sefer Torah. He proceeded normally. We have to learn from his traits & midos.
Thank you for posting this rare photo.

Anonymous said...

Did he really care? the symbol goes back to 1600s.

menashe fulop said...

oi vey

צמח דויד said...

הירשל: ראשית צמיחת גאולתינו

אנטי צמח'ל, האסט געקריגען אנ הנחה אויף די פראצענט ראטע אויפן מארגעטש דיינע? צאלסטו קלענערע טעקסעס אויף דיין הייזקע זייט דיין גאולה? אין וואס איז מיט שכר לימוד? אבער מקוה געלט?. גאולה הראשונה הסימן היתה בפ"ף פקוד פקדתי, וגאולה העתידה הוא בצ"ץ צמיחת-צמח, לא באנטי-צמח'לך

Vey Gevalt said...

Hirshel sam kay is wavering, some satmar micro waves or maybe global warming is affecting him, the glacier is melting..

זנב לאריות said...

פיליף האט א טילעפ, וואס האסטו מנשה הקטן

היום אתמול said...

במות, אע"פ שהיתה אהובה לו בימי האבות עכשיו שנאה מאחר שעשאוה אלו חק לע"א

גם גב האדם יקרא 'במה', על במותימו תדרך

chusid101 said...

אם היה זה אחד מרבני וויליאמסבורג נקרא לעלייה עם ספר תורה במעיל כזה אתה מדמה דלא היו צועקים ומוחים וקורעים ומבזים וכדומה
המגן דוד נהיה הסימבאל של הציונות מאז
תרנ"ז. ותש"ח ביותר ולזה הכוונה הוכנסה התשח לתוך המגן דוד זכר לצמיחת גאולתינו.דהוא דבר בלתי רגילה הוא להכניס השנה בתוך מגן דוד.
ומכאן שהרבי לא דן את המגן דוד וגם הדגל כצלם ועבודה זרה

lazer epstien said...

איי וויי said...
ס'האט פאסירט כ"פ אין יענע צייטן אז ס'איז אפיהר געקומען ערגעץ וויא א מענטעלע מיט א מגן דוד, אין דער רב"י ז"ל האט גיהייסען ביי גלילה מהפך צי זיין דעם מעיל מן החיצון לפנים אין עס אנטוהן אזוי פארקערט אויפן ספר תורה, אין אזוי צוריק שטעלן דעם ספר
obviously your story is a lie ......as many Kruler Ruv stories go....

lazer epstien said...

אם אני הייתה שהה עמו בחדרו עוד קצת רגע: וואלט איך אויך ווען שוין גיווארן א סאטמארער חסיד

if this Lie is true
then why did the Kruler Ruv not talk to shapiro one more minute
another lie in the Kruler lie production

!חלילה לך said...

ר'מנשה הרודף..? חלילה

מנשה, שהיה מלך בתקופת בית ראשון, ועבד את כל סוגי העבודה זרה שבעולם, ופעם נגלה בחלום אל אחד מחכמי הגמרא, ואמר לו: דע לך, כי אילו היית בדור שלי - היית רודף אחרי העבודה זרה, ומרוב תשוקתך לרוץ מהר, היית מגביה את שולי גלימתך, כדי שלא תפריע לך הגלימה במרוצתך

רבן של בעל רוח said...

במות, אע"פ שהיתה אהובה לו בימי האבות עכשיו שנאה מאחר שעשאוה אלו חק לע"א

גם גב האדם יקרא 'במה' כמו שנאמר, על במותימו תדרך. כ"ש הסמל שהשמא"ל

פשווארסקער said...

רבי יענקעלע פשעווארסקער ז"ל דערציילט אז ווען די ציונים האבן גענומען די "מגן דוד" אלץ זייער סימבאל איז געווען חילוקי דיעות צווישין הרב רבי שלמה'לע באבובער (הראשון) און דער קאלשיצער רב, דער מהר"ש מבאבאוו האט געהאלטן אז מען דארף אראפנעמען אלע מגן דוד'ס פון די ספרי תורה און ארון הקודש, בימה, עמוד, און גונז זיין, און קאלשיצער רב האט געהאלטן אז נייע טאר מען טאקע נישט מאכן אבער די אלעטע מיז מען נישט אראפרייסן. ע"כ

נ.ב. סאטמאר רב דער בעל ויואל משה האט זיך אמאל אויסגעדריקט די סוגיא פון קנאות האב איך געהאט א גוטע רבי רבי שלמה'לע באבובער (הראשון)  און ער איז געווען מיין רבי אויף קנאות

אספקלריא המאירה said...

השווארצע כבר 'נתלבנו' והתבררו, הם עשו רק חריצים על השפיגעל ומעולם לא שברו אותה, הדבר"י ז"ל ישב בחדרו מול הדלת, ולמעלה מהדלת היה איזה "זכר לחורבן" כדין בשו"ע, ומאחורי הכסא שלו שהיה מול הדלת היה חלק קצר וארוך מהדופן שהיה 'מראה' נבנה בה בהכותל ממש מול הדלת, נמצא שהזכר לחורבן נראה להנכנסים (בהמראה) וגם להיוצאים כפשוטו למעלה מהדלת. הדבר"י ז"ל סיפור פעם שגם אצל אביו הקדיו"ט ז"ל היה מראה על הכותל מול הדלת כדי שתראה הזכר שני פעמים, כי יש בזה פלוגתא היכן צריכה לעשות הזכר למעלה מהדלת או על הכותל מול הדלת, ויר"ש יוצא ידי שמים כנ"ל, ובפרט שכבר אונה א' לידו שמה, ולא הוצרך להרוס אותה

וכשרז"ל קנה ביתו המראה הגדול הזה כבר היה שמה בבנינה, ורז"ל היה מצדד בה מה לעשות בה, רביז"ל היה חס על שוה פרוטה בביתו כידוע, עד שהחליט משום טעם הנ"ל לעוזבה שמה, עד שבא השועלים הקנאים ופגעו בה נוסח סאטמאר, ובזה נגע בכבודה של הרבנית הצדיקת ע"ה ג"כ, וע"ז יצא הקצף..וזה לחוק בחסידי סאטמאר מאז עד היום הזה; אז מיט די רביצין טשעפעט מען נישט.! עד כאן אומרים בשבת זו.. ואכמ"ל

הבחור הקטן said...

בימי חורפי קרה מעשה שהיה, בשכינות של הדבר"י ז"ל ממש מול ביתו
בעדפארד/קליימער היה בית תפלה עתיקה גדול ושמה 'קאנג. תפארת ישראל', שמה היה מונח אצל הארון ובריש גלי דגל הטמאה של הציונים, ובחור 'נאה' אחד צעיר לימים החליט בלילה אחד כשנדדה משינתו, כי צריכים להעביר הדגל הטמא משמה ממש מול בית רביז"ל, אומר ועושה!, ובבוקר אנשי תפארת ישראל הערימו קולם "כי נבלה עשה בישראל" להעביר הדגל מהם! ותהום כל העיר, [הש"י]. חשובי "קהלתם" באו לראשונה לבית רביז"ל בטענה שהם אף פעם לא התרעמו עליו כי אנשי שכנינו אתם, ולמה תשלם לנו רעה תחת טובה?, רביז"ל הצטער מאוד על דבריהם הצדק, ורצה לידע מי ומי הוא אשר עשה מעשי 'נערות' כאילו

הבה"ח בן שמונה עשרה חי"ג ע"ה [ידידי וריע כאח לי אז בימי בחוריתי] הוא היה בימים ההם כמו בן בית אצל רביז"ל הדברים עתיקים ואכמ"ל בזה, ידע מכל אשר נעשה ומי עשה אותו "המעשה", הבחור היה צעיר לימים מאוד (וחבירו היה של חי"ג), רביז"ל ידע שהוא יודע ושאל אותו לאמור לו שמו! חי"ג ע"ה היה ירא שמים וחרד מאוד! הוא היה בקי וחי בספרי חסידות ובצדיקי אמת בדביקות עילאה, והיה מבין "דבר מתוך דבר" אף מה שרביז"ל לא דיבר. ונפל עליו פחד מלאמור שם הבחור הלז מחשש זילותא דרבנן ח"ו.. ואכמ"ל עוד בזה כי בעוה"ר כבר יצאה מה שיצאה. וד"ב

המעתיק said...

צ"ל: מחשש "ליטותא דרבנן" ובעוה"ר יצא מזה זילותא דרבנן. וד"ב

מום בם said...

משה שפירא של המזרחי. אם היו נותנים לו רשות להיכנס לוויליאמסבוג

הרב"י פנה להמזרחי להשתתדל להעביר גזירתם הרעה מב"י, אבל לא פנה בשבילם 'להנציגים הידועים' מהאגודה, כי סברתו היה שהם הנה האגודה הם הגרמא להניזקין והם עצמם אשמים בדבר.. וד"ל

הרב הישיש said...

בא"ד: פעם אחת כשהייתי אצל האדמו"ר רבי ישראל אלתר [הרבי מגור ז"ל], ושאל אותי אודות בחור אחד, וכיון שחשש שאני מפקפק אם להגיד מפני לשון הרע, אמר: "דע לך "בבית הזה" אין איסור לשון*הרע שהכל לתועלת, וכל מה שאני שומע אני פועל ועושה ובע"ה יהא תמיד בזה תועלת". והנה

והנה שמעתי על אסיפת רבנים בה עמד הקדוש ה"חפץ חיים" זצ"ל ודרש על ענין לשון הרע, ובקש מהרבנים הנוכחים שיחתמו על התחייבות להזהר מלשון הרע, והגאון רבי חיים עוזר זצ"ל היסס לחתום, ויש בזה סיפורים שונים, וכפי ששמעתי השיב "שרב בעירו" צריך לידע ולשמוע הכל אפילו בחשש רחוק מאד ולעשות בירור יסודי אם יש בדברים ממש.. ע"כ. -הגאון רב משה שטערנבוך ראב"ד העדה. כרך ה

* וצריך עיון

השופר said...

chusid101 Monday, July 09, 2018 203:00 PM אם היו נותנים לו רשות להיכנס לוויליאמסבורג

הובא בס' תל תלפיות, בשנת תרס"ד הוחרמה 'המזרחי' ע"י רבנים ואדמורי"ם ובכללם הקדושת יום טוב ז"ל, חששם היה בעיקר "מתנועות הדתיות" כפי שאמר האדמו"ר מבעלזא ר' יששכר דוב רוקח ז"ל : שחששם העיקר מפני "הדתיים לאומיים" שנתפסו לציונות, בהם ראה סכנה ליהדות יותר מהציונות החלוניות. הוא הוסיף והמשיל את הדתיים לאומיים לחזיר הפושט טלפיו ומראה שיש לו סימני טהרה, "כך אנשי המזרחי מראים טלפיהם הכשרים, ובשם התורה - פועלים נגד התורה, ועל כן יש להזהר מהם ביותר". ע"כ -משכנות הרועים שע"ט

just saying said...

The SR had royal blood he always stood up to the "occasion" and there where many, with grace as a true statesman and diplomatic. I don't think there is one person friend or foe, who left his presence bitter, including when he delivered you c"v a dead sentence so to speak, his style even in anger! was given in true grace and to the point, and well accepted.

reb lipa friedman once said, the most admired 'trait' he saw in SR true e his 'life' of... that he always without exception under any circumstances, rise to the occasion gracefully and tactfully.

לאפן טאטער said...

פעם שמעתי באחורי הפרגוד כשהדבר"י ז"ל דיבר עם ר' נתן יוסף ז"ל ושאל בפרטות על איזה בחור טוב (ב"ה הוא הלך וגדול למעלה עמו"ש), ואמר: למשל א בחור א וויא ער [...] וואס קען מען ערווארט'ן פון איהם אלטץ יונגער מאן.. [ועד זקנה ושיבה], ושמעתי התשובה מרנ"י האיך היה מצדד 'הבחור' לאמר מה שאמר בדברים אמייתים ובלי לנגוע לכבוד רבינו או בהבחור.. וד"ב. (ותומ"י ברחת משם שלא יתגלה במחתרתי). וד"ל

נין ונכד מונקאטש said...

רבים ממתנגדי הציונות שללו כל משמעות דתית ורוחנית בצורת המגן-דוד, והתנגדו לציור והצבת הצורה, בפרט לצד חפצי קדושה

ראו לדוגמה ר' חיים אלעזר שפירא ז"ל האדמו"ר מ'מונקאטש, דברי תורה, מהדורא א', אות צב

הקטן משה בער בעק said...

SK. 7/10 2:11 am: "He proceeded normally. We have to learn from his traits & midos."

מען זאל זיין בילד פארברענען אויף דער אפענער שטראססע - א קאצען מוזיק זאל מען איהם מאכען

האי לכם מכתב "ככתבו וכלשונו", דעת קודשו של בעל 'האמרי חיים' שכתב לבנו בעל 'האור מרדכי' ז"ל

נא לדייק בדברי רבינו בכל 'תיבה ותיבה' שכתבו בדמע

ב"ה תל אביב יצ"ו יום כ"ב לחודש אדר א' תשי"א לפ' ויקהל משה את כל עדת בני ישראל

בני יקירי שליט"א

מסתמא ווייסט איהר דארט פון די נייער גזירה וואס אונזערע חפשיים ווילען ארויס געבען, גיוס נשים אויך דתיים, עס איז א הימעל געשריי תסמור שערות ראש, וויפיל טאטע מאמע פלאגן זיך שווער אין ביטער ביז זיי דערלעבען בעזהשי"ת אויף צו ציהען א ערליכע אידישע טאכטער, זיי אפפערין זיך אויף, און ווען זיי האבן שוין זוכה גיווען דערצו, ווילען די חפשיים זיי אוועק רויבען פון זייערע עלטערין, פון איהר צניעותדיגע ערציהונג, זיי אויסמישען מיט גאטלאזע בעלי תאוה ותועבה, און פון איהר מאכען דאס וואס די שבטים האבן געשריגען במעשה שכם, ביי אלע מדינות פון דער וועלט - חוץ אין רויטען גן עדן ר"ל - האט מען עס נישט גימאכט, נאר דא דארף מען נאך טוהן מוסקבה

ע"כ מ'טאר נישט שווייגען, זאל דאס חרדי'שע יודענטום אין אמעריקא שטורמען, מאכען ריזיגע פראטעסט פארזאמלונגען, שמועס מיט אגודת אדמורי"ם, רבנים, ישיבות, עס זאל זיין א ויצעקו עד שמי רום, זאל די אידישע פרעסע אויף וועקען דאס געוויסען פון דער מענטשליכער מיינונג, וויפיל דעמוראליזאציע עס ליגט און דעם ביטערן געזעץ

דאס אליין איז אבער נישט גענוג, בן גוריון פאהרט מיט די צייטין קיין אמעריקא וועגן זיינע זאכען, מגביות, הלוואות, זיי ווילען איצט פארשפרייטען אידישע אנליי פאפירען וכדומה, ער זאל באקעמפט ווערען אויף שריט אין טריט, א קאצען מוזיק זאל מען איהם מאכען, עפענטליכע דעמאנסטראציעס פאר זיין וואהנונג וכדומה וכדומה, מען זאל קענען אויספיהרען אויך א דעמאנסטראציע פון אידישע טעכטער חרדי'שע, מען זאל זיין בילד פארברענען אויף דער אפענער שטראססע, אין רעדעס האלטעו, מען זאל דערערככדרינגען וויא נייטיג מען מיז זיך ארויס ראטעווען פון די חפשיים'ס הענד, געוואלד, נישט רוהען, פאר אמעריקא שרעקין זיי זיך, און השי"ת ירחם

בן גוריון וויל זיך נוקם זיין אין די חרדים ווייל זיי האבען געשטירצט זיין רעגירונג, וואס וויל מחנך זיין פלטים קינדער פאר אטעאיסטען מחרפין ומגדפין כל הקודש אצלינו, אבער השי"ת האט אונז שוין אסאך מאהל געהאלפען, און וועט אונז אויך אצינד אויך העלפען, נאר טוהן מוז מען, נישט יוצא זיין מיט הוילע דרשות, נאר באקעמפען, ולד' הישועה

אביך הכותב בדמע ובמרירות נורא המצפה להשי"ת שהוא יצילנו במהרה - חיים מאיר

מכתב מכ"ק אדמו"ר מווישניץ הרה"צ ר' חיים מאיר האגער, ז"ל מייסד שיכון ווישניץ ב"ב

עבד לעובדי ד', 'אסקופה הנדרסת' תחת רגליו הטהורים באמת ובתמים. בשיכון ווישניץ. הקטן משה בער בעק

anon y mous said...

ignorance is bliss, dumbbells are harrowing.

SuperCollider said...

Lazer Epstien says: "if this LiE is true.."

There was No Collusion. and if there was, than it was legal..

It was widely publicized than that mo shapiro said it not the SR, Shapiro the politician may well be a lier.

he was also criticized than in the "jewish" news, how come he went to the SR the anti-zionist rebbe, but he didn't visit the LR ?, search for his answer: --

MIB said...

It even says TZIYON:)

! הוי רועה ישראל said...

וכדי בזיון וקצף: האדמו"ר מגור [יעקב לייב] שוהה החל משעות אחה"צ בעיר תל אביב בוילה של ח"כ לשעבר מוניה שפירא. זאת עד להחלמת הרבנית המאושפזת באיכלוב

מודים דרבנן said...

מכתב חתום מאת האדמ"ור מויזניץ, רבי חיים מאיר הגר. ערב שבת עקב תש"ל י"ט באב - 1970

במכתב מודה האדמו"ר לרב מנחם פרוש על עזרתו למען הקמת בית המדרש של ויז'ניץ "בירושלים" ובקשה שימשיך לסייע עד לגמר הבנין

היה חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, וממנהיגי עולם התורה בדורו. עלה לארץ ישראל בשנת תש"ז [1947] ושנה אחר כך החל בהקמת שכונת "שיכון ויז'ניץ" בעיר בני ברק

המכירה הסתיימה
מחיר פתיחה: $600 - לא נמכר