דער שער בלאט
Sunday, April 29, 2012
אוי, די נסיונות פון אמאליגע ישיבה בחורים
זעהט אויס, מורי ורבותי, אז אין דער אלטער היים איז געווען גענוג נסיונות אהן די אלע טעכנאלאגיע, און איך גלייב נישט אז די רבני אונגארן ומארמוראש האבען גערופען אסיפות אין די בוקארעשטער פוסבאל סטאדיום... דער מחבר פון דיעזען ספר האט אלעס ארויס געשריבען ברחל בתך הקטנה, אזוי אז מ'זאל וויסן "גענוי" וואס ער מיינט ווען ער שרייבט. איין מאל גיין עסן אין אן ארימע, צובראכענע שטוב און קריגן א פאלקע פון אן אויסגעדארטע הינדל איז גענוג אז די קאפ זאל זיין מלא מחשבות רעות און נאך ארגער. מ'עסט צוזאמען מיט די אידענע און די טעכטער און פון דעם קומט מען אהן "ווער ווייסט וואו". מ'קומט פרי און מ'גייט אהיים שפעט אבי אריינכאפען א פאר מינוט פון הסתכלות און דיבור... פאר פרנסה פארט מען ווערן א מלמד ערגעץ אויפ'ן דארף און מ'פאלט אדורך מיט די ארגסטע עבירות, ה"י. אלץ ווייל מ'שעהמט זיך פון א בו"ד אז יענער זאל נישט מיינען אז מ'איז א חסיד שוטה, און פאר די פאר פיאסטער וואס מ'פאדינט. מיר האבען געמיינט אז די זיידעס אונזערע האבען געהאט א גרינגע לעבן, קאן זיין אז לאו דוקא. ווער ווייסט וואס נאך זיי האבען אונז נישט פארציילט וועגן דעם אלטען היים...
דער שער בלאט
דער שער בלאט
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
11 comments:
Hirshel
you are killing the emuna oeshuta of us post war born kids, that de alte hiem was holier then holy...
I don't mean to kill it. sorry. It's my zeides too...
אזוי גאר? און איך האב געמיינט אז איידער'ן אינטערנעט תקופה האט דער יצר הרע לגמרי נישט עקזיסטירט!
עכ"פ, לויט ווי מען הערט פון די היינטיגע מחנכים, קען מען אזוי קלערן....
ש"פ תצוה תשל"ה
בשעת מ׳זעט אז ביי ״עוברי רצונו״ איז דא ״קול המונה של רומי״״ — אלע ענינים פון לעו״ז ווערן געטאן ניט בחדרי חדרים, נאר מיט דעם גרעסטן פרסום ורעש — איז דער וועג צו מבטל זיין דעם שטורעם פון סטרא אחרא — ״במינה ודוגמתה .. מיני׳ ובי׳ אבא לשדי׳ בי׳ נרגא״, ד. ה. דורכדעם וואס אויך די עבודה פון ״עושי רצונו״ איז אין אן אופן פון ״ונשמע קולו״ און דוקא אין דעם ארט וואו עס געפינט זיך ״קול המונה של רומי״;
און דאס וועט ברענגען צו ״מה לעוברי רצונו כך לעושי רצונו עאכו״כ״ — אז ביי אידן וועט זיין ״יושבין בטח והשקט" על אדמתם, דורך ״יתקע בשופר גדול״ דוקא, דורך דעם ״קול מבשר מבשר ואומר״ — מבשר הגאולה, בקרוב ממש.
לקוטי שיחות חלק ט"ז ע' 341
haintige bochrim are jealous of these nisyonos..... :)
did Malek reside in Satmar? or just printed his sefer there?
REBBE SAYS said...
ש"פ תצוה תשל"ה
פיין גיזאגט, אבער וואס שטעקט דערינטער? רעדט ער פון לעתיד דאן וואס איז די שייכות מיט די ״קול המונה של רומי״? רעדט ער פין היינטע דאן וויא איז דער שם־לשון־לבוש?, אַוויא איז נעלם גיווארן די פיאות? די לבושי נשים הצניעות בזלע"ז? רעדט ער פון די יוונים אין די ע"ר של בזמנינו אדער פון די ציונים? דאס איז דאך נישט בּזלע"ז ס'איז דאך די ״קול המונה של רומי״ ממש היינו הך!
מיז מען זאג'ן ער רעדט פון קולות וואס זענ'ן טאקע קולות נאר מען הערט זיי ניט: ת"ר שלש קולות הולכין מסוף העולם ועד סופו ואלו הן קול גלגל חמה וקול המונה של רומי וקול נשמה בשעה שיוצאה מן הגוף וי"א אף לידה, נו אז מען הערט זיי ניט למה יוצאות? די קשיא פרעגט דער תולדות, בכל יום ויום ב״ק יוצאת מהר חורב ואומרת אוי להם לבריות מעלבונה של תורה, פרעגט ער אַז מען הערט איהם ניט וָואזשע איז עס יוצאות? זאגט ער אַז מען הערט איהם יא, אין פין דעם קומט די הרהורי תשובה בּכ"י, נו אוודאי אזוי! אבער די גמרא זאגט דאך אז די קול המונה של רומי הערט מען אויך ניט ווייל ס'איז נבלע אין די אנדערע קולות! איז שווער למה יוצאות? מיז מען זאג'ן אז מיני' ובי' אבא לשדי' בי' נרגא, דהיינו מתוך היער עצמו לוקחים את הגרזן כדי לכרות את היער..! אז די ״עוברי רצונו״ וויל במעמעקים זיין פון די ״עושי רצונו״ אין להיפּך אויך ח"ו, אבער אז דער חלק בּקרבּו וועט זיין אין אַ בחינה פון ״ונשמע קולו״ ממש קול ד' בּכח ממש! וועט עס בּזלע"ז שוואך ממש דעם חלק בּקרבּו וואס איז ח"ו עובר רצונו דעם קול רומי וואס הערט זיך ניט, ביז ס'וועט זיין אז יושבין ישראל בטח והשקט! אָן אַ קולות של מלחמה ווען ס'וועט מקיום ווער'ן דער פּדה עמך מעזים צאנך מיד גוזזים ב"ב, אכמ"ל
אין סאטמאר בזמן רב"י האט מען מבטל גיווען דאס לערנע'ן אין קוואטיר'ן אין דאס עס'ן טעג בּיי בּעה"בּ מען האט געמיזט לערנ'ן אין ביהמ"ד אין עס'ן אין די מענזע
Tempattaion shall we say began with ... Breishish bara No ? Can we agree on that and every generation has temptation. That is why we have free choice vechuli. Next its nothing compared to today where the samach mem kumt arayn afillu on unzer huiz und in shul men darf not aruisgeyn in gass. Next I say this with the greates t respect fro the mechaber, but he was one of Rav Arele Roth's earliest disciples (se Uvda DeAron Pt.1 by Rav Steinberger a mashbak of rav arele) Rumanis and I would posit that as such he was a gor frumer and may have been given to a bit of guzmaoyh so as to high light these issues.
בימי יחזקאל נבטל יצרא דע"ז שאנשי כה"ג בטלוהו, משו"ז נפסק הנביאה ג"כ, אבל יצרא דתאוה לא בטלה כי צריכה לה להתלבן ההלכותא לכך לא נתבטל אפילו לעתיד
Schneur
I checked out his other sefer on Yoreh Dieah, all the haskomas give him the title of a Marbitz torah for Bucherim in the town of Satu Merie.
It seems that he existed in the era of between the Rabunas of Rav E D Grunwald and Rav J Tietelbaum,(it was approximately a void of 8 years till Rav J Titelbaun got his Rabunass issue settled in court and in bies din). Since he only has a haskoma of the Bies din and out of town rabonim..
Post a Comment