On the advice of a long time graphics guy we changed to a black background and white text.. [oops! he said white background and black text! what do I do now?!] He says it's most readable/legible. Easiest on the eyes. What do you, the readers, think? In the meantime I'll use that as my guiding light; try to keep it black on white, but adding a little color to the background, etc. [ UPDATE: NOT WORKING FOR ME. GOING BACK TO WHAT WORKED FOR ME UNTIL NOW.]
26 comments:
More yeshivish, its better.
well since some of your readers commenter's are fierce ant-zionists maybe the blue and white was bad to their eyes, me being sefardi black reminds me of mourning, but why not try it for 12 months.
מותר לאבלים על קרוביהם ללבוש בגדים שחורים לסימן אבל, כל י''ב חודש, ואין בזה משום ובחקותיהם לא תלכו, כי מנהג קדמון הוא גם אצל ישראל, ולא מנייהו ילפינן. וכן מותר לאבלים לענוד סרט שחור על זרועם, או עניבה שחורה, שכל אלה אין בהם משום פריצות, וגם טעמם נכון לפניהם לאות אבל. ומכל מקום טוב שלא לחוש למנהג זה וילבש כרגיל, כמנהג ארץ ישראל משנים קדמוניות. -יביע אומר ח''ג סי' כה דף קצז. הליכו''ע ח''''ז עמו' רצו
במילא די קאליר פארטוישט, אוויא האסט פארשטופט דעם טייערן בחור שומר השה תמים, תמיד
it is better
I prefer the old look.
FIICHHS, PUT IT BACK!!
איך מיין ווידערים די 'אש לבנה' על גבי שחורה איז,מיר בעסער גיפעלן
less yeshivish is definitely better.
big H."What do you, the readers, think?"
"I" think that on a computer layout black on white is fine, but on smartphone type layout white on black was appropriate.
with flying colors, even pactura observa is more fitting.
who is your chemist?
the last one is bad.
די קאלירן צאם שטעל שטומען נישט מיט די אויגן, דאס ווייסקייט פון די אותיות זענען שוואכער גיווארן, אין אוויא מישט מען ברוין אויף שווארטץ, בטלנים
די אלטער גיב אריק דאס קנעפעל ארויפצו ערגעצוויא ביי די סעטינקס און סוועט לעכטיגער ווערן, ממנו ילמדו
isn't black and rust like Halloween colors duh!
white on black looks horrible, hurts my eyes so much, seriously consider changing it now, way too much white space to the left of the posts, or widen the post area
Arts & crafts a. kanz's class
Common Colors and Their Most Common Meanings
Red: energy, passion, excitement, power; also implies aggression, danger.
Blue: coolness, spirituality, freedom, patience, loyalty, peace, trustworthiness; can also imply sadness, depression.
Yellow: light, optimism, happiness, brightness, joy.
Green: life, naturalness, restfulness, health, wealth, prosperity; in certain contexts, can imply decay, toxicity.
Orange: friendliness, warmth, approachability, energy, playfulness, courage.
Violet: wisdom, sophistication, celebration.
White: purity, cleanliness, youth, freshness, peace.
Black: power, elegance, secrecy, mystery.
Gray: security, maturity, reliability.
Pink: romance a feminine color.
Brown: comfort, strength, stability, credibility.
rivky please look up,
פי' הרמב"ם: השחור הוא השחור האמיתי באודם לפי שהאודם אם נראה כדת ישוב מראיהן שחור והוא אמרם האי שחור אדום הוא אלא שלקה
it downloads much faster.
by the way all the pictures we have of the muddy swampy dirt roads of the tiny hut villags is in black & white, unlike Belz of today is so into pictures, video, youtube clips and all other forms of propaganda via print or social media. what a shame he brought to the original Rokeatch fanily.
the picture of Bobov always looked great, being the great leader, gaon, and tzadik he was.
the famous actor David Twersky of new square springvalley is in bed with the pictures unlike his father... (who cares anyway...)
you asked for advice you got it, now you need to pray the tefilas kohen what's good for him is bad for the others don't listen to no one, back to Sq one
"שלא תכנס לפניך תפילת עוברי דרכים"!
this blue b/g with the black text is not bad at all,
I think the b/g is the problem, the background in real black, will make letters more bright and readable, maybe.
אפשר איז צייט פאר דיין אמתער געשטאלט
! בת קול אומרת: אסיא אסי חגרתך
!? נאך איינער
Steve walks warily down the street, With the brim pulled way down low, Ain't no sound but the sound of his feet, Machine guns ready to go, Are you
ready? Hey are you ready for this?, Are you hanging on the edge of your seat?
Out of the doorway the bullets rip, To the sound of the beat
Another one bites the dust
Another one bites the dust
And another one gone, and another one gone
Another one bites the dust
Hey, I'm gonna get you too
Another one bites the dust.
How do you think I'm going to get along without you, when you're gone, You took me for everything that I had
And kicked me out on my own
Are you happy, are you satisfied?
How long can you stand the heat, Out of the doorway the bullets rip, To the sound of the beat.
Another one bites the dust
Another one bites the dust
And another one gone, and another one gone
Another one bites the dust
Hey, I'm gonna get you too
Another one bites the dust..
There are plenty of ways you can hurt a man, And bring him to the ground, You can beat him, You can cheat him,
You can treat him bad and leave him When he's down,
But I'm ready, yes I'm ready for you, I'm standing on my own two feet, Out of the doorway the bullets rip, Repeating the sound of the beat
Another one bites the dust
Another one bites the dust
And another one gone, and another one gone
Another one bites the dust
Hey, I'm gonna get you too
Another one bites the dust
כי החושים אינם משיגים מן המוחשים כי אם מקריהם, לא עצמיהם, ואינם משיגים מן המלך על הדמיון זולתי המראים והתבניות והשיעורים, ואיננו זה אמיתת המלך שהם מקבלים עליהם לרוממו, אבל אתה רואהו "במלחמה בתכשיט אחד", ותראהו "במדינה בתכשיט אחר", ובביתו בתכשיט אחר!, ותאמר כי הוא המלך בגזירת השכל, לא בגזירת החוש... ולא יעמוד (השכל) על המהות ועל הענין, אלא השכל השלם, אשר הוא שכל בפועל כמלאכים, ישיג הענינים והמהויות בעצמם, מאין צורך אל המקרים שיהיו באמצע, אבל שכלנו, אשר הוא בתחלה בכח ההיולי, לא יוכל לעמוד על אמיתת הדברים אלא במה שחננו הבורא מכוחות מיוחדים, שמם בחושים ראויים למקרי המוחשים דבקים תמיד בכל המין... ושם למי שבחר מברואיו עין נסתרת "רואה דברים בעיניהם לא יתחלפו" ויקח מהם השכל ראיה על ענין הדברים ההם ולבותם, ומי שנבראה לו העין ההיא הוא הפקח באמת, ויראה כל בני אדם כעורים ויורם ויישירם... עיי"ש
אמר החבר, אבל אנחנו כבעלי העינים התרוטות אשר לא יוכלו לראות האור ההוא, וצריך שנסמוך על הפקחים אשר קדמונו, אשר כח בהם לראותו, וכמו שהפקח לא יוכל לראות השמש ויורה עליה זולתו וישיגהו בהבטה אליה אלא בעתות היום ובמקומות נשקפים שהשמש זורחת אליהם, כן הפקח באור האלקי יש לו עתים ומקומות בהם רואה האור ההוא, והעתים הן עתות התפלות.. והמקומות הם מקומות הנבואה. - הכוזרי מאמר ד' ג, ו, ע"כ
Post a Comment