Caption: "Young immigrants happy to be in their new homeland of America just in time for the Passover holiday," 1953. Records of the Hebrew Immigrant Aid Society. YIVO Archives. Photo by Mike Zwerling.
17 comments:
האראוויטץ אונד מארגארעטין
said...
אוכלים מצות מכונה און א גרינעם דינסטאג, לשבע רצון היב"א פראפאדאנדע מאשין
בשם הרה"ג מפאיע ז"ל שמעתי, שראה במו עיניו שרבינו אכל אחה"פ מאשין מצות שהיה נעשים אצל "יראים" דוויען, באופן מהודר על מאשין
עובדא הוא שגם הגה"ק מנאסויד אכל מאשין מצות שעבר עליו הפסח, ונימוקו עמו דהטעם שאסור דקנסוהו דעבר על איסור דבל יראה, אבל זה שהחזיקו בהיתר, לפי דעתו, לא שייך למקנסיה
wrote: "when the Ungvarer Rov Reb Menashe Klein was asked about his opinion about the Vayoel Moshe ... his answer was ... "Nit amohl far Pirem Toireh is ez git" ... i.e. it is not even fitting for Purim Torah ..."
אם לפסקיו אין אנו מכירים, כל שכן לגאותו ולחוצפתו
ומובן מה שכתבתי לשאול חכמי ירושלים אין כוונתי ח"ו לשאול לאותם שיש להם אפי' קצת נטי' למלכות המינות, שזה מסמא את העינים שלא להכיר את האמת בשום ענין שבעולם!.. ואתה דע לך. ע"כ -שו"ת דבר"י אה"ע קי"ח בסופו
איתא במכילתא, בני אפרים נושקי רומי קשת וגו' לא שמרו ברית א' ובתורתו מאנו ללכת שעברו על הקץ, ועברו על השבועה ועברו על התורה! וכו' ולכאורה הלא לא עברו רק על השבועה של השבעתי אתכם בנות ירושלים אם תעורי וכו' ולמה אמר שעברו על כ"כ הרבה דברים, הלא היה צדיקים גמורים כמו שפי' הרמב"ן הק' שהי' צדיקים גמורים רק תעו בקצת החשבון, וגם מה אמר ובתורתו מאנו ללכת שלא שמרו את התורה הלא הי' קודם קבלת התורה - אמנם מי שעובר על שבועה זו של השבעתי אתכם וכו' הסוף הוא שיעבור על כל התורה כולה דכיון שסוברים שיכולים ליטול מעצמם למה צריכים לתוה"ק.. ע"כ. חד"ת, אחרון של פסח. תשט"ז
Pupener For the upcoming 5th of iyar I ran to look in the Veyoel Moshe I came up with same conclusion that הלכתי וראיתי דאין בה ממש, Both are derush upon derush
17 comments:
אוכלים מצות מכונה און א גרינעם דינסטאג, לשבע רצון היב"א פראפאדאנדע מאשין
בשם הרה"ג מפאיע ז"ל שמעתי, שראה במו עיניו שרבינו אכל אחה"פ מאשין מצות שהיה נעשים אצל "יראים" דוויען, באופן מהודר על מאשין
עובדא הוא שגם הגה"ק מנאסויד אכל מאשין מצות שעבר עליו הפסח, ונימוקו עמו דהטעם שאסור דקנסוהו דעבר על איסור דבל יראה, אבל זה שהחזיקו בהיתר, לפי דעתו, לא שייך למקנסיה
הדבר"י אכל מצות עוגות בכל סעודת ר"ח, ובכל ימי השבועת לא אכל לחם כלל, רק בסעודת מצוה
Sam KayMonday, May 02, 2016 7:27:00 AM
wrote: "when the Ungvarer Rov Reb Menashe Klein was asked about his opinion about the Vayoel Moshe ... his answer was ... "Nit amohl far Pirem Toireh is ez git" ... i.e. it is not even fitting for Purim Torah ..."
אם לפסקיו אין אנו מכירים, כל שכן לגאותו ולחוצפתו
ומובן מה שכתבתי לשאול חכמי ירושלים אין כוונתי ח"ו לשאול לאותם שיש להם אפי' קצת נטי' למלכות המינות, שזה מסמא את העינים שלא להכיר את האמת בשום ענין שבעולם!.. ואתה דע לך. ע"כ -שו"ת דבר"י אה"ע קי"ח בסופו
איתא במכילתא, בני אפרים נושקי רומי קשת וגו' לא שמרו ברית א' ובתורתו מאנו ללכת שעברו על הקץ, ועברו על השבועה ועברו על התורה! וכו' ולכאורה הלא לא עברו רק על השבועה של השבעתי אתכם בנות ירושלים אם תעורי וכו' ולמה אמר שעברו על כ"כ הרבה דברים, הלא היה צדיקים גמורים כמו שפי' הרמב"ן הק' שהי' צדיקים גמורים רק תעו בקצת החשבון, וגם מה אמר ובתורתו מאנו ללכת שלא שמרו את התורה הלא הי' קודם קבלת התורה - אמנם מי שעובר על שבועה זו של השבעתי אתכם וכו' הסוף הוא שיעבור על כל התורה כולה דכיון שסוברים שיכולים ליטול מעצמם למה צריכים לתוה"ק.. ע"כ. חד"ת, אחרון של פסח. תשט"ז
???מי המה הבחורים ההונגרים אוכלי מצות מכונה
הבחור החתן למטה מצד ימין, שכבר אכל יחץ מהמצה, זה אני
Satmer Rebbe gave hechsher on Machine Matzos.
Eida in Yerushelaim gives hechsher, and SR was Cheif Rabbi...
Perlow, in his letter, characterizes Silver’s corruption as “unfortunate deviations from legal strictures.”
hmm haven't heard much from him on Rubashkin..
המצות המאשין שהם אוכלים האם זה ישן?
and on אתרוגי שמיטה too?
אם לדרוש אתה הולך לך נא ראה את הספר הגדול אם הבנים שמחה מהרב טייכטאל זצ״ל
חכם דמה נשתנה הזמן לשאלות התם כבר עבר
הלכתי וראיתי דאין בה ממש, הספר נדפס בגיא צלמות כל מה שכתוב בה הוא היפך להיפך ממה שהוא בעצמו כתב ואמר כל ימי חייב, אין אדם נתפס בשעת צערו
Sam: האם זה ישן
sam gay shlufen.
מה שפסק בשו"ת דבר"י אה"ע קי"ח, זו הלכה למעשה
Pupener
For the upcoming 5th of iyar I ran to look in the Veyoel Moshe I came up with same conclusion that הלכתי וראיתי דאין בה ממש,
Both are derush upon derush
Werent the Schreibers proponent of machine matzah?
BP1956
"derush upon derush"
דער צלם'ער גלייבט נישט און תורה שבעל פה, אין אוודאי נישט און תושב"כ
Post a Comment